Ile farby na essiego? Jakie ceny są u Was?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chce zaczac zabawe z blacharka mojego escorcika. Nie chce malowac pojedynczych elementow tylko calosc a nie wiem ile farby potrzeba. Chce ten sam kolor co jest teraz


[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2009-03-30 20:20:21 ]
  
 
2-3 litry zalezy od lakiernika,
  
 
Cabrio z zewnątrz obleci niecałą litrą... tylko, że w cabrio odpada cały dach
  
 
nie, no chodzi mi o normalnego nie cabrio
  
 
Zwykłego 1,5L da rade polakierować, ale jeśli będziesz robił to pierwszy raz, bądz na codzien tego nie robisz, to zaopatrz sie w litre wiecej, duży koszt nie jest, najtanszy akryl jednoskładnikowy to ok 100zł komplet za litr.
  
 
Hmm... ja na przykład dzisiaj kupowałem 0,3l fordowskiej czerwieni P9 w akrylu-koszt ponad 90zł tak, że tanio nima
  
 
zależy jaka, DEBER jest najtanszy, przynajmniej w Lublinie w mieszalni w której kilka razy w tyg. bierzemy lakiery, na escorta tez własnie brałem, sa w cenach 100/160/240zł za litr,
Może w innym regionie jest drożej, ale Ty widocznie braleś lub gośc Ci dał droższą.
  
 
są tańsze systemy niż deber. np włoski Ivat, albo Autoimex. Tylko pytanie jeszcze o jakość... Ivata mogę polecić zdecydowanie. Co do malowania całego auta 1 litrem to się nie wypowiadam... Miałem możliwość oglądać takie "cuda". Wolałbym ze spawem przez dach jeździć niż tak pomalowanym autem. Jak będziesz malować to zrób to porządnie, pomaluj też wnęki żeby się to skomponowało należycie.
  
 
O tym co podajesz też nie wiem, nic tańszego nie bierzemy, a z DEBERA dobrze kryje i sie rozlewa, wiec taniochy wiekszej nie ma co kupować.
Co do malowania auta 1 litrem, to raczej na byle jak, ale 1,5-2 juz ładnie wszystko sie wyleje w 3 warstwach, no ale wiadomo ze zawsze lepiej kupic te pół litra wiecej zeby nie było jaj, bo jak bedzie kiepsko kryła i trzeba bedzie 4-5 warstw to wtedy juz i 2 litry nie starczy.
  
 
Ja sprzedaję lakiery - Du Pont'a i właśnie też Ivata. Miałem wcześniej autoimexa ale go nie polecam. Co do krycia to dużo zależy też od samego koloru. Jeśli chodzi o ceny no to Ivat kształtuje się za akryl ok 100 - 120zł a za metaliki itd do ok 150zł za litr. I naprawdę chwalą go lakiernicy, z resztą sam też nim malowałem to fajnie się nim robi.

Co do całego auta no to moze by obleciał dwoma litrami, pytanie jaki kolega ma kolor na swoim no i czy będzie malowany na stary lakier czy na szpachle i inne cuda.
  
 
i pomyślec ze ja 2 lata temu dałem za 100ml metalika (+lakier bezbarwny) 50zł, a teraz widze że za około 120 za litr szok
  
 
Czytaj, akryl jest w takich cenach, metalik jest droższy, jeśli był jakościowo lepszy to te 50zł za 100ml, to nie jest jeszcze duza suma.
  
 
Chce pomalować na ten sam kolor co mam na zdjęciach. no troszke szpachli bede musial polozyc niestety:/ w srodku tez chce poprawic farbę. myślicie ze 3 litry wystarczy na całość?
  
 
Jak bedziesz malował z głową i bez pośpiechu to spokojnie Ci wystarczy, pamietaj że rozrabiasz to 2:1 Farba/utwardzacz, do tego przy temperaturach 15-25 stopni 10-20% rozpuszczalnika.
Podkład akryl polecam siwy, to jest kolor który się dobrze kryje wiekszościa lakierów.
Podkład akrylowy najlepiej z puszki 1L, nie z mieszalni, bo oni to knoca i zamiast podkładu robia wodę.
Podkład rozrabiasz 4:1, ewentualnie 4:2, jeślki byłby zbyt gesty, ale ogólnie taki ma być.

BTW
Jesli masz juz troche pojęcia to polecał bym akryl 2 składnikowy, czyt. baza i klar, efekt duzo lepszy niz jednoskładnikowym, do tego baza jest duzo bardziej odporna na warunki zewnetrzne.
Pisze to tylko przykładowo.

Tak jeszcze zapytam bo nie zbyt widać, to jest Metalic u Ciebie?


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-03-29 10:25:54 ]
  
 
Cytat:
2009-03-28 23:35:38, Lightjay69 pisze:
i pomyślec ze ja 2 lata temu dałem za 100ml metalika (+lakier bezbarwny) 50zł, a teraz widze że za około 120 za litr szok



u mnie 100g metaliku 34zl (baza klar utwardzacz i rozpuchol)


z moimi rabacikami za 25 dostane

a i uzywam Debera albo Spies Heckera

[ wiadomość edytowana przez: s_damian dnia 2009-03-29 11:23:51 ]
  
 
Cytat:
2009-03-29 10:24:30, Magik123 pisze:
BTW Jesli masz juz troche pojęcia to polecał bym akryl 2 składnikowy, czyt. baza i klar, efekt duzo lepszy niz jednoskładnikowym, do tego baza jest duzo bardziej odporna na warunki zewnetrzne. Pisze to tylko przykładowo. Tak jeszcze zapytam bo nie zbyt widać, to jest Metalic u Ciebie? [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-03-29 10:25:54 ]

Chce wlasnie zrobic tak jak piszesz mam metalica. mysle ze ok 2 litry bazy i 3 klaru wystarczy na calosc z widocznymi miejscami wewnatrz co?
  
 
A własnie bo cały czas myslałem ze ty masz zwykły akryl.
Co do ilości bazy to tutaj trzeba mieć malutki zapas bo baze się kładzie najpierw poziomo, poźniej pionowo, no i zaleznie jak to bedzie kryło.
Lakier możesz kupic najtańszy ok 10zł za 100ml i tutaj równiez trzeba uważać.
To czy Ci starczy te 2L bazy to juz bardziej od Ciebie zależy i od tego jak bedziesz malował, bo jak przesadzisz to 2 starczyc Ci może na pół samochodu.
Więc tutaj możesz kupić 2-3L bazy, zawsze lepiej ja zostanie niz w trakcie Ci zabraknie.
Baze można rozrabiać 1;1 z rozpuszczalnikiem wtedy sporo z tego wychodzi, ale ja malowałem w taki sposób tylko raz, wiec tylko mówie że można, dla testu możesz sobie sprawdzic jak bedzie wychodziło na jakims kjawałku blachy czy czymś.
A jeśli z utwardzaczem to normalnie 2:1, i tu nie przesadz z utwardzaczem rozrabiając baze, bo wlejesz za duzo i nie wyschnie, przy akrylu tego zjawiska nie ma.

Lakier możesz sobie rozłozyc na 2 warstwy zawsze troche mniej Ci pójdzie.
Zresztą na opakowaniach bedziesz miał napoisane co i jak sie rozrabia.
I pamiętaj że jak nałożysz bazę to pierwszą warstwe lakieru dajesz juz jak baza zacznie robic się delikatnie sucha, i tu tez nie wolno czekac za długo, bo jak baza wyschnie, to pożniej po pewnym czasie lakier normalnie odpryśnie.

Rób to na spokojnie i bez pospiechu a bedzie dobrze.
  
 
dzieki za spora podpowiedz napewno przyda sie nie tylko mi. Powiedz mi jeszcze jaka i jak duza jest roznica w akrylu i metalicu bo nie orjetuje sie za bardzo A orjetujecie sie ile moze kosztowac litr bazy taki jak mam granatowy metalic a ile akryl?
  
 
Jak to Ci wytłumaczyć, metalic to mieniący sie kolor, czyli tj z drobinkami pyłu/metalu etc.
Akryl to zwykły kolor bez zadnych dodatków.

Nie możesz sobie samochodu w metalicu pomalowac akrylem, bo to całkiem inny kolor/farba/skład.

Metalic bedzie droższy, srednio 150za litr, zaleznie od regionu czy od producenta i jakosci.

Akrylem sie wogóle nie interesuj bo Ciebie ten lakier nie dotyczy.
Jesli masz metalic to kupujesz Metalic.
  
 
Dziekuje za dokladna i zrozumiala odpowiedz

Teraz kolejne pytanie do wszystkich...

Ile u was kosztuje litr bazy granatu metalicznego?