[OGÓLNE] Jak sprawdzić świece żarowe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak sprawdzić czy świece sa dobre czy nie? Czy można jes sprawdzić bez wykręcania? Ktoś mi mówił że można podpiąć amperomierz i sparwdzić ile zżerają prądu, ale ile na jedną świece powinno iść prądu? Są jeszcze inne sposoby? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrowienia z Lublina!
  
 
Wykręć i podłącz na chwilę do akumulatora. W ten sposób sprawdzisz czy się rozgrzewa - sposób podany w TVN TURBO
  
 
odkęcasz czerwony kabelek który łączy wszystkie świece. bierzesz sobie jakiś przewodzik, przykładasz go do + aku i do główki świecy. jeśli ona iskrzy znaczy ze jest dobra jeśli nie to zonk. pozdro
  
 
O ile się nie mylę, to 20 A na świecę czyli 80A, ale świeca może mieć zmieniony punkt żarzenia /lub jakoś tak/ i pomimo poboru prądu pali nie za dobrze.
  
 
Najpewniej jest jednak wykręcić świeczki, i sprawdzić czy i jak długo się nagrzewają przy pomocy akumulatora, albo prostownika.
  
 
Mam pytanie ja sprawdzić świece żarowe nie wykręcając ich?
Wiem tylko że trzeba odkręcić listwę , i przyłożyć jeden koniec kabelka do świecy a drugi koniec do ..............? ,no właśnie do czego ?
Czy dobrze piszę i czy w ten sposób można sprawdzić ?
Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-30 18:00:36 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
W ten sposób można (bez wyciągania) mozna jedynie zmierzyć miernikim czy świeca ma przepływ (jeśli ma to teoretycznie jest sprawna).
Natomiast aby jes sprawdzić trzeba wyjąć nie ma siły, musisz zobaczyć naocznie czy się poprawnie i w jednakowym czasie rozgrzewają do czerwoności.

Jeśli jednak chcesz faktycznie bez wyciągania to przyłóż grubym kabelkiem do + akumulatora
  
 
jeżeli mieżysz miernikiem to musisz jeden przewód przyłożyć do świecy a drugi do masy (czyli gdziekolwiek do silnika)
  
 
Mozna sprawdzic amperomierzem prądy stałego czy świeca pobiera prąd, jeśli nie jest spieprzona
  
 
Witam. Właśnie wróciłem od mechanika, gdzie stwierdzono, że dwie świece grzeją słabo jedna bardzo słabo a czwarta jest spalona. Dwie świece są od tego modelu a dwie nie.
No to do domu bo to drogi warsztat i kupiłem NGK Y-910J w sklepie.
Powykręcałem stare świece i co się okazało: wszystkie mają identyczne oznaczenie ISKRA 11 721 665- 11,5V kiedyś to sprawdzałem i są to właśnie świece dedykowane do tego silnika wszystkie cztery grzeją i to w jednakowym stopniu.
Poniżej zamieszczam zdjęcie jak wygląda rozgrzana świeca.



Świeca numer "1" (stara iskra) rozgrzewa się bardzo szybko ma kolor żółto-biały i grzeje jak widać na dość sporym kawałku.
Świeca numer "2" (nowa NGK) rozgrzewa się duuuużo wolniej kolor pomiędzy czerwony-żółty.

Czy ISKRY są naprawdę żużyte ? Czy zostawić je sobie jako awaryjne? Pytam bo tracę cierpliwość do tego warsztatu po co im te kłamstwa, że dwie świece są nie od tego modelu i na dodatek różne?
  
 
Jeżeli świeca grzeje ,to jest dobra .Jeżeli rozgrzewa się pól sekundy wolniej od innej to nie ma znaczenia .Wymiana grzejących świec na grzejące moim zdaniem jest bez sensu.
  
 
najlepiej wkrecic Beru GV666
iskra i bosch - niebałdzo
  
 
a w escorcie miałem NGK i przy -21C palił jak złoto