Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2005-11-22 16:11:18 Przeszukaj archiwum. Ile razy mozna to powtarzac na forum
Szybkie odpowiedzi: 1. nie mozna regulowac. Jedz do elektryka i napraw alternator. 2. Nie wplynie. |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-12-28 14:51:10 Odświeżam stary temat. Żeby nie zakładać nowego tematu to tu napiszę.
Od jakiegoś czasu martwię o napięcie... Jakieś miesiąc temu robiłem pomiary miernikiem. Wyniki przepiszę z kartki: Stan aku na pracującym silniku 13,71 V Stan aku przy 2000 obr/min 13,70 V Stan aku po 4 godz wyłączonego silnika 11,49 V Zaraz po zgaśnięciu silnika jest 12,43 V Po nocy ranem nigdy nie było chociaż 12 V lecz zawsze koło 11,50 V Dopiero wczoraj zabrałem do domu aku i ładowałem z 20 minut do FULL aż elektrolity sie gotowały. Po zdjęciu klemów prostownika było 12,30 V i zostawiłem na noc na korytarzu, rano mierzę i jest 11,85 V Po przejechaniu 5 km stan aku na włączonym TYLKO silniku bez odbiorników 13,66 V. Jestem przekonany że cos nie tak mam z alternatorem albo akumulatorem. Muszę na zimnym silniku podgrzać świece 2 razy i odpala aż miło. Pamiętam że napięcie do Świecy były za małe koło 10 V. Nigdy koło 11 V. Stawiam na aku. Druga sprawa. Przez parę minut po odpaleniu zimnego silnika mam w desce światełka przyciemnione, jak zwiększam obroty to rozjaśnia na stałe. Stawiam wine na aku lub altka. Akumulator mam roczny 72 ah EUROSTART. Wstyd przyznać ze dałem za nią 211 zł. Jeszcze jest na gwarancji... Wydaje mi się że na pracującym silniku powinno być minimum 13,9 V do 14,5 V. Moze regulator napiecia ? Co z akumulatorem, bo nie potrafi trzymać napięcia do rana 12,3 lecz spada pomału do 11,85 V Uff ale rozpisałem, bede wdzięczny za pomoc 1.8 TD 90 KM kombi [ wiadomość edytowana przez: mikosz83 dnia 2008-12-28 14:53:02 ] |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-12-28 15:06:43 Jedna sprawa ,że ładowanie masz za niskie powinno być minimum 13,8 do 14.4 .Druga sprawa ,że akumulator ładuję się kilka godzin ,a nie 20 minut .Ustawisz 1/10 pojemności aku czyli w Twoim przypadku 7.2 A i ma się ładować całą noc.Trzecia sprawa ,że sam akumulator coś słabo trzyma napięcie ,ale zacznij najpierw od ładowania |
groobyg2 Sympatyk FEFK Mondeo mk4 Grupa | 2008-12-28 15:41:10 lub sprawdz czy nie pobiera pradu na lewo |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-12-28 16:10:58 W jaki sposób mam sprawdzić czy bierze na lewo ?
Wydaje mi się że nie ma "kradzieży".... Przecież aku stał w domu całą noc i obniżał napięcie do koło 11,50 V. Myślę że znaczenie też ma marka i cena aku, czyli może bubel Jeśli chodzi o ładowanie to mam prostownik 10 amperów, nie ma pokrętła zeby łagodnie ładował Jest tam bezpiecznik, może pomoże zmiana bezpiecznika na inny o małym amperze ?? Czy da się bez kanału wymienić regulator napięcia ? |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-12-28 20:12:31 Nareszcie rozsądne odpowiedzi
Czyli napewno jutro zaraz po pracy pojadę na Karmelkową, tam podobno sprzedają akumulatory, poproszę go o obciążenie i elektrolity. Mam jeszcze pytanko, czy jeśli będzie nowy aku w aucie to ładowanie bedzie takie same czy będzie w normie ? Bo jeśli takie same to byłoby szkoda nowego aku i trza odrazu wymienić regulator napięcia.... |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-12-28 20:14:47 Jak będziesz miał za niskie ładowanie ,to Ci mogą nie uznać reklamacji .Znajomemu nie uznali . |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-12-28 20:49:40 no to ześ mnie pocieszył Lepiej już zmieniać regulator napięcia a potem podjechać do sklepu gdzie nabyłem aku (w Ostrowie Wlkp.) ?? |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-12-29 08:04:54 Skąd pewność że alternator jest niewydolny??? |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2008-12-29 10:05:31 Witam
Moim zdaniem altek jest jeszcze w akceptowalnym stanie - napięcie mierzone bezpośrednio na akumulatorze nigdy nie wyniesie 14V oczywiscie zakładając że regulator jest na 14V a nie na 14,4V. Dla pewności sprawdź połączenia masy akumulatora z silnikiem i karoserią a także połączenie plusa z rozrusznikiem i altkiem - porządnie wyczyść końcówki przewodów i zakonserwuj połączenia i klemy wzeliną techniczną lub ewentualnie zwykłym smarem. Jeśli chodzi o sam akumulator to pomiary które wykazałeś wskazuja na zasiarczenie płyt co skutkuje większą rezystancją wewnętrzną żródła co z kolei powoduje zmniejszoną wartość napięcia znamionowego które w stanie nie obciążonym powinno wynosić co najmniej 12,5V . Skoro masz aku na gwarancji to wymieniaj. Pozdrawiam |
jocker9003 Ford Escort Murowana Goślina | 2008-12-29 13:32:50 umnie tez padl kiedys!naprawilem oraz przy okazji wymienilem aku i hula i gra |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2008-12-29 14:37:05 a pytanie, czy 13.80 - 14.40V to ladowanie ma byc na akku bez obciazenia (bez wlaczonych jakichkolwiek swiatel itp)?? |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2008-12-29 14:55:06 Witam
Moim zdaniem właśnie tak jak piszesz czyli bez obciążeniamierzone na akumulatorze. Wzięta jest tu poprawka na spadek napięcia na przewodzie od alternatora do aku dla regulatora na 14V a co się tyczy regulatora na 14,4V to wiadomo że wyżej być nie może nawet gdybyś miał aku z altkiem połączony nadprzewodnikiem . Pozdrawiam |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-12-29 21:59:28 Jak pisałem wcześniej, byłem u gościa z akumulatorami, za FREE sprawdził ładowanie. Kazał odpalić i wynik był koło 12 V i powiedział że nie dobre ładowanie ale po około 20 sekundach ponownie sprawdził o pokazywało 14,05 V, świetne ładowanie.
Gościu powiedział żebym nie uczepił aku, dziwne. Nie prosiłem o rezystorowanie bo miał klientów :-/ Radził jechać do elektryka... :-/ Odrazu skojarzyłem że to też ma wspólnego z ciemnym oświetleniem deski a potem się rozjaśnia. O 18 zbadałem sam : Przed odpalaniem było 11,79 V Po odpalaniu te Volty powoli rosły do 12,20 aż gwałtownie zmienił na 13,65 V. Więc co dokładnie jest walnięte w altku ???? Czy dam radę 4-rema śrubami zdemontować altek bez kanału przy lekko podnoszonym aucie na podnośniku ?? Popytam znajomych o wolny kanał... :-/ Czy da się wymienić regulator napięcia pod autem bez zdejmowania altka ?? |