Wysoka temperatura płynu w chłodnicy espero 1.8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie co może być za przyczyna ze nie załańcza mi sie wentylator przy wysokiej temperaturze płynu w chłodnicy ? dziś miałem taki przypadek ze temperatura podskoczyła do ponad 90 stopni podczas postoju na światłach i nie załączył sie wentylator żeby schłodzić płyn . Podjechałem do elektryka żeby sprawdził wentylator złączył jakieś kable i wentylator zadziałał czyli dobry . termostat sprawdził tez dobry. Zastanawiam sie czy to nie jest czujnik temperatury lub przekażnik ? miał ktoś może taki przypadek ?
  
 
A jak wyglądało to na wskaźniku? Gdzie stanęła wskazówka?
  
 
hmmm mzoe BEZPIECZNIK??
  
 
bezpiecznik napewno nie, sprawdzony był jest ok a wskazówka zegara od temperatury staneła pod czerwona kreska
  
 
I nie popatrzyłeś co tam zwarł elektryk? Jeśli odpiął wtyczkę od czujnika temperatury (czujnik do wentylatora nie od wskaźnika), na chodzącym silniku zwarł we wtyczce styki - i wentylator ruszył - wywal czujnik i kup nowy.
Termostat nic tu do rzeczy nie ma, ale ciekawi mnie jak ten elektryk go sprawdził?

--
Wiesiek
  
 
a sproboj odczytac bledy komputera. Tam jak zewrzesz na zlaczy styki do odczytania bledow i przekrecisz stacyjke w pozycji zaplonu wentylator powinien sie zalaczyc. jesli sie zalaczy to masz pewnosc ze uklad elektryczny bedzie dobry tz dochodzi do wentylatora, wtedy moze byc to czujnik, jesli wtedy sie nie zalaczy to moze ktorys z kabli sie przetarl
  
 
Może warto by sprawdzić termo włącznik wentylatora.
  
 
ja też chciałbym wiedzieć jak sprawdził termostat bez wyciągnięcia go i wrzucenia np do gorącej wody sprawdzić nie idzie (u mnie tak sprawdzali termostat) i okazało się, że się nie otwiera. W każdym razie w moim espero był termostat do wymiany jak się grzał tyle, że 2.0 nie wiem jak jest w 1.8
  
 
Cytat:
2009-06-04 12:27:42, sta3x63 pisze:
ja też chciałbym wiedzieć jak sprawdził termostat bez wyciągnięcia go i wrzucenia np do gorącej wody sprawdzić nie idzie (u mnie tak sprawdzali termostat) i okazało się, że się nie otwiera. W każdym razie w moim espero był termostat do wymiany jak się grzał tyle, że 2.0 nie wiem jak jest w 1.8



Można sprawdzić termostat bez wyjmowania go z obudowy. Trzeba po odpaleniu zimnego silnika trzymać za przewód idący od termostatu do chłodnicy. Jak robi się ciepły zaraz po odpaleniu auta tzn., że nie zamyka, a jeżeli po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury będzie ledwo co letni to termostat nie otwiera, ot cxała filozofia