Komputer i okablowanie z 16 v do 8v?? pilne.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. mam esa z 93r z silnikiem 1.6 16v i mi padł i kupilem 1.6 8v. czy okablowanie i komputer będą dobre czy trzeba znaleźć od tego modelu. Pytałem mechaniorów to jeden twierdzi ze beda pasowac a drugi mowi ze nie... proszę o pomoc
  
 
Oczywiscie ze nie, instalacja kompa od 16V jest inna, dochodzi przepływomierz, inna wtyczka czujnika połozenia przepustnicy itp, komputer rowniez nie obsłuzy elektroniki silnika 1.6 8V.
Szukaj prawej wiazki komory silnika i kompa do 8V.
  
 
elektryki różnią się tym że wtyczka do przepustnicy w 8v ma 8 pinów albo 9 nie pamiętam teraz(dawno nie patrzyłem pod maskę mojego strzaskanego escorta ) a wtyczka do 16v ma 12 pinów. a kompy to tak jak kolega już wspomniał ja za taką elektryką i kompem musiałem lecieć aż do Krakowa z okolic Pszczyny. ciężko znaleźć...
  
 
czy ten komp bedzie sie nadawal czy to musi byc jakis inny??
http://moto.allegro.pl/item674237774_ford_escort_1_6_8v_efi_93_komputer.html
  
 
w 93 nie było silnikow 8V
Poszukaj opisu kompow na necie gdzies sa, alke nie pamietam gdzie i po numerze sobie kup.
Chociaz z jednego 1.6 8v do drugiego powinny pasowac bo te silniki praktycznie niczym sie nie rozniły, byle od 1.4 nie był.
  
 
Zapomnialem dodac ze tan silnik 8v jest z mk7 z 96r.
  
 
Cytat:
2009-07-06 23:00:32, brzaczek pisze:
Zapomnialem dodac ze tan silnik 8v jest z mk7 z 96r.



No to chyba kupiłeś 1.4 - jestem na 99% pewien, że nie było 1.6 CVH w mk7.
  
 
Cytat:
2009-07-06 23:18:15, toradek pisze:
No to chyba kupiłeś 1.4 - jestem na 99% pewien, że nie było 1.6 CVH w mk7.


A ja dorzucam ten brakujący 1%.
  
 
nom kolego ktoś poprostu Ci lipe wcisnął, bo silniki 8V raz miały siwą pokrywe zaworów, chyba ze ja ktos pomalował czy zmienił na czarna z 1.4, bo wszystkie 1.4 miały czarne pokrywy.
A kolejne to to ze silniki 1.6 wystepowały tylko w MK5 czyli do 92 roku.
No i kolejne to na bloku z tyłu lub z przodu masz wybite duża cyfra 1.6 lub 1.4, ewentualnie jest to gdzies na głowicy.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-07-07 08:21:55 ]
  
 
Cytat:
2009-07-07 08:20:36, Magik123 pisze:
bo wszystkie 1.4 miały czarne pokrywy.

Tu się nie zgadzam ja miałam 1.4 z siwą pokrywą ale to mało istotne.


Pozdrawiam
  
 
może kolega wrzuci zdjecie poprostu to zobaczymy co to za silnik z tego co mi sie wydaje to 1.6 mial inny dolot.... znaczy ten czarny plastik ktory idzie od filtra do przepusnicy :p
  
 
1.4 cfi cvh mają siwą pokrywę zaworów,, a 1.4 efi cvh mają pokrywę czarną. Na 100% kolego kupiłeś 1.4 efi, bo tak jak Magik piszę 1.6 efi cvh były w mk5. Ford zrobił 1.4 efi z 1.4 cfi aby były spełnione jakieś tam normy, czy coś. Raz byłem na szrocie, to gościu nie potrafił powiedzieć, czy silnik cvh efi to 1.4, czy 1.6, bo zewnętrznie są chyba takie same, więc tak jak Magik pisze trzeba patrzeć na oznaczenia będące na bloku...