[MKVII]1,6 16V Dławienie na zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z zimnym silnikiem a mianowicie rano odpala na dotyk przejade 100-200 metrow i zaczyna sie dławić i palic na 3-gary. Jak sie rozgrzeje problem znika. Zauwarzyłem jak by mocniej szklanki słychać.
Wymienione:
siwiece Motorcrawt
przewody WN
olej+filtr 10w40 zrobiłem zmiane na 15W40 bez rezultatu
Pozdrawiam.
  
 
Zmiana na mineralny nie ma najmniejszego sensu przy sprawnym i nie żłopiącym oleju silniku. Właśnie dlatego słychać Ci szklanki.
Zobaczyłbym jak wygląda cewka zapłonowa.


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2011-03-15 20:04:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2011-03-15 20:04:27 ]
  
 
własnie to na 10W40 zaczoł klepać. Byłem u trzech warsztatach to oni mie namawiali na zmiane na 15.
  
 
Żre olej?
Więcej niż dwie setki na 1000 km?

Jeśli nie, zmień olej z powrotem na 10w40 i jedź do czwartego warsztatu.
Zetec powinien jeździć na mineralu tylko jeśli jest już w agonii.

Pojechałbym do AUTO-SPEC na Wyspiańskiego w Gdańsku. W diagnostyce są nieźli.


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2011-03-15 20:34:54 ]
  
 
nie pali tyle. Juz wrociłem do 10W40
  
 
Wow, szybko Ci poszło
Wpisz sobie w wyszukiwarkę "kangur", wiele ludzi walczyło z tym, przyczyn może być sporo, cewka, potencjometr przepustnicy, zawór odpowietrzania skrzyni, itd.
Najbardziej dziwi mnie ta praca na 3 garach. Słychać jeden popychacz czy więcej?

edit: ktokolwiek poleca olej 15W40 do Zeteca jako remedium na klepiące popychacze, zasługuje na wieczne potępienie. Z punktu widzenia popychaczy najlepszym olejem dla Zeteca byłby rzadki jak woda 5W30, który jest zresztą rekomendowanym fabrycznym olejem dla tego silnika (mówimy o nowym of korz). Takiego oleju nawet Zetec w idealnym stanie pobiera dość sporo, zwłaszcza przy ostrym dawaniu do pieca.


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2011-03-15 20:48:34 ]
  
 
cała klawiatura mi gra
  
 
No to trzeba powymieniać szklanki.
SKLEP
Zadzwoń pod podany numer i dogadaj się. Sklep prowadzi kolega slawas1. Mogę z czystym sumieniem polecić.
  
 
ford cos pisal o tym ze uzycie niewlasciwego oleju powodowalo zaciecie sie popychaczy zalecany to 5w30, mialem ten sam problem z paleniem na 3 gary przez jakies 500 m na zimnym, slychac bylo lekkie cykanie popychacza, wyminilem popychacze na inne uzywane, i problem palenia na 3 gary zniknal jednak stukanie nadal jest , mysle ze jest problem w lepkosci uzytego oleju , moj jezdzil co najmniej 3 wymiany na 15 w 40 zanim kupilem i zmienilem na 10w40. i chyba cos w tym jest bo jak wyminilem popychacze oproznione z oleju to po odpaleniu jakies 15 minut klekotaly tak ze juz chcialem spowrotem stare zakladac potem stopniowo cichly az do takiego stanu ze ciagle cos stuka tak jak przed wymiana tyle ze pali od poczatku na 4 gary . dodam ze przy innych autach oproznione popychacze cichna jakies pol minuty po odpaleniu
Ile Ty jezdziles na tym 15 w 40 ? jakie kable kupiles? jestes w stanie stwierdzic na ktorym cylindrze nie pali?
  
 
na 15 jezdziłem 3 dni firmy kabli nie pamietam i trudno powiedziec na ktory nie cyka ale to takie palenie jest na trzy i poł
  
 
może masz rewelacyjnego SENTECHa
  
 
Podobnie miałem w zime, zapaliłem go, wyjechalem z osiedla stanał i zgasł, póżniej go kręciłem, nie chcial zapalić jakby akumulator się rozładował. Ale to było przy -20, -25 stopniach. Dwa razy taka sytuacja mi się zdarzyła. Jeżdze na pół syntetyku. Problem sam się rozwiązał.
  
 
ja mam sentecha i narazie (odpukac) od 15 tys spokoj , na usprawiedliwienie dodam ze byl kupowany awaryjnie ale jakos tak zostal, gorsze opinie sa na temat janmora moim zdaniem w 2 autach mialem juz z tym wyrobem problemy
  
 
a jeszcze zapytam czy duzo jest roboty z wymiana szklanek??
  
 
trzeba silnik rozebrac tak jak do rozrzadu plus do tego wyjecie walkow rozrzadu ogolnie robota nie jest jakas specjalnie trudna bo do wszystkiego dostep jest w pozadku