Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 00:55:22 Witam ponownie
To chyba jakieś fatum! Jeszcze się nie uporałem z uciekającym gdzieś płynem chłodzącym, a tu mi coś zaczęło w silniku stukać, oczywiście wszystko przed sobotnim wyjazdem na wakacje Stukot dochodzi od strony głowicy, tak chyba bardziej z prawej strony (patrząc na silnik). Pojawia się i znika, znów się pojawia i znika. Popychacze? Zawory? Wymieniać, czy kombinować z olejem? W tej chwili mam zalany 5W30 Forda, zmieniany 4 miesiące temu. Przebieg: niecałe 160 tys. Pozdrawiam Maciek [ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2009-08-13 01:10:16 ] |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 09:47:41 W związku ze stukami popychacza/y co sądzicie o dodatkach zagęszczających do oleju (przypomnę może, że mam zalany 4 miesiące temu 5W30 Forda)? Czy warto dolać np. GUNK MotorMedic, czy to zarzynanie silnika?
Pozdrawiam Maciek |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 10:39:47
Skoro i tak trzeba wymienić, to może warto jednak zagęścić? Popychacz/e stuka/ją na ciepłym. Na zimnym nie, tzn. krótko stuknie przy rozruchu, a potem cisza. Czyli jakby gęstszy olej robi im lepiej, a jak się rozgrzeje i rozrzedzi to nie trzymają. Pozdrawiam Maciek |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-08-13 10:55:29 Sprawdź ile jest oleju i dolej do MAX.
Żadnych zagęszczaczy nie dawaj i na półsyntetyk też nie zmieniaj (o poborze oleju przez silnik nie wspominałeś). Edit: to na pewno popychacz? Chodzi na 4 gary teraz i nie grzeje się? A olej możesz wlać sobie Mobil 1 5W50, trzyma parametry lepkościowe w szerokiej skali temperatur. Mam nadzieję, że nie lałeś zimnego płynu do ciepłego silnika. [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-08-13 11:02:42 ] |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 11:07:47
Według mnie chodzi na 4. Wskaźnik temperatury jest w połowie skali. Olej niedawno zmieniałem i chętnie bym tego uniknął. Silnik oleju nie bierze. Płyn oczywiście lałem zimny do gorącego silnika - przestygł może z 20 minut. Coś zepsułem? Pozdrawiam Maciek |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-08-13 11:19:16
Tak się nie robi. Przy kontakcie zimnego płynu z ciepłą głowicą może dojść do odkształcenia lub pęknięcia tej ostatniej. Można postawić pojemnik z płynem na rozgrzanej pokrywie zaworów tak na 15 minut i lać gorący. Powolutku. Zobacz ten olej + czy nie ma "majonezu" pod korkiem". Dolej do MAX po trochu, tylko oczywiście na zimnym silniku! |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 11:31:18
Podobno nie wolno do gorącego silnika lać wody, która natychmiast zaczyna wrzeć i generalnie inaczej przyjmuje ciepło. Płyn to (podobno) inna sprawa, bo jest na bazie alkoholi. Jak już pisałem w oleju nic nie widać, a białawy dymek też zniknął, więc to raczej nie uszczelka/głowica bo tego typu awarie się raczej nie naprawiają same. Pozdrawiam Maciek |