Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zby_121 corolla D4D Goczałkowice | 2010-06-08 09:12:43 tylko nie wiem jakodchylić dzwignię sprzegła od trzpienia wysprzęglika ???? |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2010-06-08 09:42:11
Sądzę, że jak kapniesz olejem bez odchylania dźwigni to olej i tak się tam dostanie. Dźwignia sprzęgła i wysprzęglik nie są ze sobą połączone |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2010-06-08 12:57:55
Złap trzpień kleszczami i wciśnij go do wysprzęglika albo wciśnij go łapą i przytrzymaj czymś itp. W wysprzęgliku jest sprężyna, która cały czas dociska trzpień do łapy. Pozdro. |
zby_121 corolla D4D Goczałkowice | 2010-06-10 16:48:47 wstrzyknąłem smar strzykawką, ponieważ nie udało mi się odchylić trzpienia wysprzęglika.Pomogło tylko troszkę.
Czy to może oznaczać suche łożysko sprzęgła, zapowietrzony układ, czy też walnięty wysprzeglik ? Jak dalej to sprawdzać ? Poza tym skrzypienie też jest słyszalne w kabinie i dochodzi jakby od pedału sprzęgła lub trzpienia, który naciska tę pierwszą pompkę naścianie grodziowej. |
piasek101 Piaski | 2010-06-10 22:18:50 https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=246989&c=18&f=23
tam pisałem i o tym przy pedale |
syd Tychy | 2010-06-10 22:23:03 najbardziej typowym skrzypieniem jest-
skrzypienie w środku auta -skrzypienie pompy sprzęgła (a raczej jej gumowych elementów) trzeba w takim przypadku wpsikać najlepiej smaru w spreju półstałego (smar który po psiknięciu gęstnieje) w pompę tzn.włożyć rurkę między popychacz cylindra pompy a gumową osłonę tegoż popychacza,wsunąć ją do oporu i psikać aż smar zacznie wypływać z środka,kilkakrotnie razy ponaciskać pedał i gotowe.uwaga - powierzchowne zapsikanie samego popychacza nic nie daje a jak już to na chwilę.trzeba wpsikać smar do środka pompy. skrzypienie pod maską -skrzypienie dochodzące z okolic skrzyni biegów,a konkretniej z "dzwona" gdzie mieści się sprzęgło. Częstą przyczyną jest zacierające się łożysko oporowe na prowadnicy, w takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest zdemontowanie skrzyni biegów i do porządku przesmarowanie. wydłużanie okresu przed naprawą doprowadza do ciężkiej pracy sprzęgła,opóźnienia odbicia docisku,poślizgu tarczy,szybszego zużycia czy przypalenia tarczy.są "fachowcy"którzy psikają smar w spreju przez gumę osłonową łapy łożyska,docelowo chcą napsikać na prowadnicę i raz im się to udaje a raz nie(w zależności kto ma jakie szczęście) i smar ląduje np.na elementach ciernych sprzęgła,czyli i tak poślizgi i wymianka sprzęgła. resztę elementów smaruje się przy okazji i jest zawsze git. wszystko jasne??? |
zby_121 corolla D4D Goczałkowice | 2010-06-11 06:17:41 wielkie dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie.
Powiedz mi jeszcze prosze jakiego smaru użyć, nazwa, producent. jeszcze raz dziękuje |
syd Tychy | 2010-06-11 19:37:36 ja stosuję :
Innotec WHITE GREASE |
syd Tychy | 2010-06-12 11:48:39
Innotec WHITE GREASE-tego smaru używam do wyciszenia pompy sprzęgła . jak smaruje prowadnicę łożyska oporowego sprzęgła to najczęściej stosuję smar specjalny do części ruchomych-suwających ,taki aby tworzył dobry "film" na powierzchni prowadnicy,czasem smarowałem zwykłym uniwersalnym smarem i też jest dobrze,najważniejsze żeby był tam smar. |
zby_121 corolla D4D Goczałkowice | 2010-06-12 13:49:57 przesmarowałem wczoraj wszystko należycie i cały dzień wczoraj nic nie skrzypiało.Dziaij znowu wszystko to skrzypi.
Czy to faktycznie wskazuje na suche łożysko oporowe, czy może na zapowietrzony układ wysprzęglika czy też uszkodzoną pompkę ? dzieki |
syd Tychy | 2010-06-15 13:12:04
zapowietrzenie nie ma nic do skrzypienia ,trzeba dokładnie określić skąd dochodzi odgłos,czy od pedału czy z łożyska lub okolic ,bym musiał to obsłuchać aby być pewnym.wykonaj smarowania według porad |