[MK6 1,8 16v] Brak prądu na cewkę zapłonową

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
znowu mam problem z escortem (XR3i 105KM 1,8 16v 92.r.)
zaczęło się wczoraj kiedy podczas jazdy auto zgasło i nie chciało odpalić, kumpel mnie zaholował do chaty, standardowo zacząłem od świec i kabli, po wykręceniu pierwszej świecy sprawdzałem czy jest iskra, na początku nie było jej widać, lecz po paru obrotach rozrusznika auto odpaliło i była widoczna iskra, zadowolony wkręciłem i podpiąłem wszystko na miejsce, sprawdziłem odpalił jak zwykle (nie sprawdzałem czy jedzie). Dziś rano chcąc jechać do pracy odpalam i próbuję ruszyć, auto odpaliło normalnie, lecz na próbę dodania gazu(ruszenia) zaczynał się dławić, obroty nie wzrastały. Po paru zgaśnięciach nie chciał odpalić, więc ponownie jak dzień wcześniej sprawdzam kable i świece, brak iskry. Spiesząc się do roboty zostawiłem to na potem, będąc w pracy zakupiłem sobie nowe kable WN (oryginał motocraft), po powrocie z pracy założyłem nowe kable i sprawdzam - brak iskry, biorę miernik i sprawdzam - nie ma napięcia, na cewce nie ma, więc patrze na kabel do cewki nie ma napięcia, i na tym etapie się zatrzymałem i została moja bezradność. A w między czasie sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki - są dobre.
Więc proszę o pomoc, co to może być?
Trochę się rozpisałem
  
 
Nikt mi nie pomoże
Koledzy czy może mieć to jakieś powiązanie ze skrzynką bezpieczników?
Kolejna rzecz zauważona to brak cyknięcia przy przekręceniu stacyjni, pompę paliwa sprawdzałem na krótko do aku i kręci.
Jakieś sugestie, co to może być lub co mam jeszcze sprawdzić?
  
 
Cytat:
2009-09-15 09:12:50, mmbu pisze:
Przekaźnik R8- zasilanie układu wtryskowo-zapłonowego z niego idzie zasilanie na cewkę i przekaźnik R9- zasilanie pompy paliwa. Z tego co pamiętam, jak się mylę nich mnie ktoś poprawi


Ale teraz pytanie czy to może być wina tylko tych przekaźników (właśnie trochę czytałem na ten temat w książce "Sam naprawiam"),
ponieważ wcześniej raz był prąd a raz nie, bo zastanawiam się nad tą skrzynką bezpieczników
  
 
cewka zasilana jest poprzez skrzynkę bezp. Sterowanie jest poprzez EDISa.
A masz immo? Bo często odcina paliwo i właśnie sterowanie cewką...
Masz schemat elektryczny do swojego silnika?
  
 
Cytat:
2009-09-15 09:53:37, surec pisze:
cewka zasilana jest poprzez skrzynkę bezp. Sterowanie jest poprzez EDISa. A masz immo? Bo często odcina paliwo i właśnie sterowanie cewką... Masz schemat elektryczny do swojego silnika?


Mam schemat w książce "Sam naprawiam", i chyba nie mam immo (nic mi o tym nie wiadomo)

To co, mam po pracy wyciągać skrzynkę bezpieczników i sprawdzać (wzrokowo), czy co mam zrobić. Czy mam oddać do elektryka (a ile elektryk może policzyć sobie siana)


[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 10:20:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 10:34:16 ]
  
 
Cytat:
2009-09-15 10:09:17, DANIELKARI pisze:
Mam schemat w książce "Sam naprawiam", i chyba nie mam immo (nic mi o tym nie wiadomo) To co, mam po pracy wyciągać skrzynkę bezpieczników i sprawdzać (wzrokowo), czy co mam zrobić. Czy mam oddać do elektryka (a ile elektryk może policzyć sobie siana) [ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 10:20:47 ] [ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 10:34:16 ]


spójrz na skrzynkę z zewnątrz, a jak nie wylukasz, to jeśli nie jesteś kumaty to oddaj do elektryka, ale wcześniej z nim pogadaj, coby zoczył jakie są problemy jeszcze jak skrzynka jest w aucie, bo możliwe, że nie jest to skrzynka. Przejrzyj też kable przy EDIs i przy czujniku położenia wału i cewce i resztę wtyczek pod maskę.
  
 
Cytat:
2009-09-15 10:47:55, surec pisze:
spójrz na skrzynkę z zewnątrz, a jak nie wylukasz, to jeśli nie jesteś kumaty to oddaj do elektryka, ale wcześniej z nim pogadaj, coby zoczył jakie są problemy jeszcze jak skrzynka jest w aucie, bo możliwe, że nie jest to skrzynka. Przejrzyj też kable przy EDIs i przy czujniku położenia wału i cewce i resztę wtyczek pod maskę.


Wszystkie wtyczki już przeglądałem, czy się nie odpięły lub coś, ostatnio miałem utleniony kabel przy alternatorze i poszło parę zwarć jak był luźny, ale później jak go ponownie przykręciłem to było oki na tydzień i wyskoczyło to co wyżej


Cytat:
2009-09-15 10:50:08, mmbu pisze:
wzrokowo to Ci niewiele raczej da. Trzeba zdjąć chociaż obudowę skrzynki i pomierzyć czy są przejscia na odpowiednich scieżkach. Tylko zanim zaczniesz rozkładać zrób sobie zdjęcie gdzie jakie przekażniki i zworki idą


No to po pracy zacznę rozbierać i sprawdzać

[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 10:56:10 ]
  
 
sprawdź same kable kilka cm za wtyczkami, bo lubią się przełamywać...
  
 
Cytat:
2009-09-15 11:31:45, surec pisze:
sprawdź same kable kilka cm za wtyczkami, bo lubią się przełamywać...


Kable sprawdzałem aż do wiązki

Chyba będę musiał poszukać jakiegoś taniego elektryka
  
 
jeśli nie jesteś kumaty w elektryce, to pewnie nie masz wyboru.
Możesz też sprawdzić połączenia i napięcia miernikiem. Podesłać Ci schematy? Jeśli tak, to podaj proszę na priva maila, coś może znajdę...
  
 
sprawdzałeś czujnik (i jego podłączenia) położenia wału korbowego?
  
 
Cytat:
2009-09-15 11:39:36, surec pisze:
sprawdzałeś czujnik (i jego podłączenia) położenia wału korbowego?


Też sprawdzałem


[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 11:51:55 ]
Edit, bo byka walnąłem bo pomyliłem z czujnikiem faz rozrządu

[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 11:52:39 ]
  
 
Cytat:
2009-09-15 12:30:12, mmbu pisze:
A co ma czujnik wału do zasilania na cewkę? Na sterowanie to jak najbardziej, ale na samo zasilanie to chyba nie ma nic wspólnego


nie jestem pewien jak w 16V escorcie, ale w probe2 czujnik dawał sygnał do kompa, a ten sterował modułem zapłonowym, który dawał sygnał na cewkę. Zasilanie cewki i sterowanie to to samo...
  
 
co do dyskusji widze że nic nowego nie ma.
Nadal zostaje że jak wrócę z pracy to przeglądam skrzynkę bezpieczników
czy jeszcze coś sprawdzić?
  
 
Cytat:
2009-09-15 13:04:06, mmbu pisze:
Zasilanie jest stałe ze skrzynki, a sterowanie idzie z edisa( jak sama nazwa wskazuje- moduł sterowania zapłonu) I to do edisa idzie informacja z czujnika położenia wału. Nie ma więc nic wspólnego z samym zasilaniem cewki.



zasilanie cewki nie oznacza, że jest tam iskra, a dopiero jej sterowanie, więc czujnik położenia wału może wg mnie mieć wpływ na samą iskrę...
  
 
Cytat:
2009-09-15 13:28:08, mmbu pisze:
Na iskre musi miec wpływ. Natomiast DANIELKARI napisał wczesniej, że nie ma zasilania na cewce, P.S. ale chciałbym mieć takie łądne schematy [ wiadomość edytowana przez: mmbu dnia 2009-09-15 13:30:19 ]


no to skrzynka bezpieczników pozostaje niestety...
PS: to daj maila

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-09-15 13:32:36 ]
  
 
ja nie jestem elektrykiem
schematów nie chce bo mam całą książkę: eBooks Sam Naprawiam - Ford Escort i Orion sierpien 1990-1999.pdf i tam są jakieś schematy
Sprawdzę to napięcie na tych przekaźnikach, a może pożyczę na podmiankę sprawną skrzynkę bezpieczników
  
 
Cytat:
2009-09-15 13:44:23, mmbu pisze:
Możesz próbować z podmianą skrzynki, ale nie jest to chyba takie proste. Ja do swojego mk6 z 92 próbowałem włożyć skrzynkę z takim samym wyposażeniem tylko 93 i jedyne co mi działało to silnik Do tego nie trzeba być elektrykiem. Tylko trzeba mieć trochę chęci i podstawową wiedzę o samochodach. [ wiadomość edytowana przez: mmbu dnia 2009-09-15 13:45:51 ]


Ale jeśli z inną skrzynką będzie iskra (ogólnie prąd na cewkę) to oznacza że moja jest uszkodzona.
Na początek wyjmę (spróbuje) skrzynkę bezpieczników


[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 13:53:17 ]
  
 
ja wkładałem u siebie chyba ze 4 skrzynki z różnymi numerami9 i po przełożeniu przekaźników i bezpieczników wszystko działało jak należy...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-09-15 14:49:20 ]
  
 
Cytat:
2009-09-15 15:22:20, mmbu pisze:
Dziękuję, że utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że mam pecha


albo raczej ja miałem szczęście...
Zawsze szukałem skrzynki z taką samą ilością pinów w złączach i max 92rok produkcji....możliwe, że to też miało znaczenie. Różniły się przeważnie dwoma ostatnimi literami...