[mk5] wtyczka od EDIS-smarowana?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Piny we wtyczce i w EDIS są zasmarowane jakimś smarem. Potrzebny jest on tam? Mam podejrzenia, że smar nie przewodzi prądu i dlatego mam problemy z szarpaniem autem...
1,6 EFi CVH 105km...
  
 
Witam
Mam ten sam silnik, u mnie nie ma żadnego smaru.
Przy okazji żeby nie zakładać nowego tematu pytanie z innej beczki. Wymieniałem u siebie przełącznik zespolony, bo myślałem że przez niego nie mam świateł drogowych, okazało się że padł przekaźnik a nie zespolony, ale wcześniej miałem zespolony 6-stopniową regulacją wycieraczek, natomiast ten co zamontowałem nie ma regulacji w ogóle, więc wpadłem na pomysł żeby przełożyć całe ramię z regulacją. Płytka drukowana w zespolonym wygląda tak samo, przelutowałem więc kabelki tak jak powinny być a regulacja nie działa . Czemu
Nie chce mi się z powrotem tego przekładać, bo oryginalny jest "po przejściach" a ten co założyłem prawie nówka.
Przewertowałem forum ale nie znalazłem rozwiązania.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-09-18 13:03:20, jarex76 pisze:
Witam Mam ten sam silnik, u mnie nie ma żadnego smaru. Przy okazji żeby nie zakładać nowego tematu pytanie z innej beczki. Wymieniałem u siebie przełącznik zespolony, bo myślałem że przez niego nie mam świateł drogowych, okazało się że padł przekaźnik a nie zespolony, ale wcześniej miałem zespolony 6-stopniową regulacją wycieraczek, natomiast ten co zamontowałem nie ma regulacji w ogóle, więc wpadłem na pomysł żeby przełożyć całe ramię z regulacją. Płytka drukowana w zespolonym wygląda tak samo, przelutowałem więc kabelki tak jak powinny być a regulacja nie działa . Czemu Nie chce mi się z powrotem tego przekładać, bo oryginalny jest "po przejściach" a ten co założyłem prawie nówka. Przewertowałem forum ale nie znalazłem rozwiązania. Pozdrawiam


mam 4 edisy, 3 wtyczki i każdy ma smar...
A co do zespolonego, to sprawdź ilość pinów we wtyczkach, czy masz wszystkie. A przekaźnik w skrzynce masz 5-nóżkowy?
  
 
Tak, przekaźnik jest 5 nóżkowy, ilość pinów sprawdzę jak z roboty wrócę, bo o tym zapomniałem.
Co do EDIS-a to tak jak mówię, u mnie nie ma i nie było żadnego smaru, jak podmieniałem ze szrotu kiedyś na próbę też nie było smaru .
  
 
Surec na chopski rozum smar nie zaszkodzi. Smar nie przewodzi pradu bo gdyby przewodził to miłabyś zwarcie że ho ho. Nie dopuszcza jednak do utleniania styków. Sa styki pozłacane które mimo lat nie śniedzieją i jest git. Na takie samej zasadzie smaruje się klemy aku. Po wyczyszczeniu smarujesz wazeliną i nie martwisz sie że ci za moment coś nie łączy. Jezeli tak masz w kilku edisach to pewnie tak powinno być . Ja w swoich chyba nie mam Ale sprawdzę .
  
 
Cytat:
2009-09-18 14:24:42, arti31 pisze:
Surec na chopski rozum smar nie zaszkodzi. Smar nie przewodzi pradu bo gdyby przewodził to miłabyś zwarcie że ho ho. Nie dopuszcza jednak do utleniania styków. Sa styki pozłacane które mimo lat nie śniedzieją i jest git. Na takie samej zasadzie smaruje się klemy aku. Po wyczyszczeniu smarujesz wazeliną i nie martwisz sie że ci za moment coś nie łączy. Jezeli tak masz w kilku edisach to pewnie tak powinno być . Ja w swoich chyba nie mam Ale sprawdzę .


ja to wszystko rozumiem, ale piny sa smarowane tylko wewnątrz-dokładnie tam, gdzie powinien byc dobry styk. Też uważałem, że smar w tym miejscu tylko może pomóc, ale coraz częściej zastanawiam się, czy nie jest odwrotnie...
Klemy smaruję, ale tylko z zewnątrz, a jeśli wewnątrz, to przeca je dobrze ściskam, co nie zachodzi we wtyczce EDISa...
  
 


[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-10-04 20:48:24 ]
  
 
ja miałem taki sam silnik i żadnego smaru nie widziałem tam ...
  
 
"smar" jak go nazywacie fabrycznie byl wszedzie tzn. w kazdej wtyczce.
  
 
Cytat:
2009-09-18 19:18:46, Blazey pisze:
Omatkoicoórkoiwszyscysięciicałaresztomożliwadowezwania!!! Czy ty nie masz poważniejszych problemów? Jaki problem wziąć dowolny spray czyszczący i psiknąć w tą wtyczkę? Nawet WD 40 ci ten smar rozpuści. A potem dmuchnąć powietrzem. Amen. Po kłopocie! A zdarza się, że w pewnych autach we wtyczkach znajdzie się jakąś wazeliną techniczną lub coś w tym stylu, by piny nie korodowały.


Już dobrze... znam Twój temperament...
chciałem wiedzieć, czy to normalne, bo 4 Edisy to dla mnie juz za dużo...a za kazdym razem reset kompa, samoadaptacja na pb...a nie mam za dużo wolnego czasu...
Właśnie przed chwilką wyczyściłem IPA, choć WD na pewno się nie nadaje, a do elektryki wg mnie wcale. Jutro próba, czy się sprawdziło
  
 
WD na stykach to pomyłka, nie róbcie tego nigdy.
WD zalewa styki i tworzy nalot który pełni rolę pewnego rodzaju izolatora, jeżeli piny nie są w miarę ciasne i łącząc wtyczki nie zedrze się powłoka WD zapomnijcie o jakimkolwiek przepływie prądu.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-10-04 20:48:38 ]
  
 
Ja mam wszystkie wtyczki zasmarowane i za wazelinowane . Jest to zabezpieczenie styków między innymi przed wilgocią.
  
 
Odnośnie zespolonego to dzięx surec, brakowało jednego pinu, przelutowałem i śmiga pięknie, przy okazji sprawdziłem jeszcze raz EDIS-a i nie mam smaru żadnego, być może mechanik wytarł, jak autko stało na warsztacie (robiłem głowice ostatnio).
  
 
Ma byc smar, u mnie w dwoch instalacjach był kolor biały, napewno nie jest to przyczyna złego połaczenia.
Podoginaj styki w kostce jakims cieniutkim srubokretem.
  
 
smar jest silikonowy fabryczny i jak najbardziej do elektryki. Wytarłem, rozebrałem piny, poczyściłem, dogiąłem styki wewnątrz pinów i na razie (odpukać- gra gitara).