Wtrysk Argenta pomocy Problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam olbrzymi problem z samochodem po wymianie wtrysku w swoim Poldolocie. Kiedy kupiłem samochód , pod maską do silnika 2000 podpięty był wtrysk z Poloneza 1.6 GLI ( Bosh ), zapłon też z takiego samego auta. Efektry były do przewidzenia, chodził jak dobra OHVka.

Po kilku miesiącach udało mi sie zakupić wtrysk od Argi. Całej historii przedstawiał nie będę bo szkoda czasu. Do rzeczy:

W chwili obecnej wszystko jest poskładane i mam następujące objawy.

Silnik zapala , nie od razu trzeba troche pokręcić
Pracuje na dośc wysokich obr ( 1500 ), jak po chwili obroty maja spaść na ustawowe 800-100 silnik gaśnie. Jedynym sposobem utrzymania niskich obrotów jest trzymanie auta na gazie, mało tego dym z rury jest koszmarnie czarny.

Silnik zdrowy na 1000%, kompresja 11,5 - 12
Głowica po remoncie miesiąc temu
Świece nowe
Przewody nowe
Czujniki poł wału nowe
Digiplex MED 406 ( Croma ) ale na 100% taki działa.
Komputer org

Przepływka od Peugeota 206 GTI.

Kiedy odebrałem samochód od mechanika , po naprawie głowicy silnik bardzo ciężko zapalił w sumie chyba po 30 minutowym kręceniu i ciągłych próbach.
Kiedy zapalił efekt gaśnięcia wystepował tak jak teraz , miał bardzo wysokie obroty ok 3000. AUTO NIE KOPCIŁO !!. Zrobiłem nawet jazdę próbną. Po powrocie zaczoł sie ksztusić i przestał palic na wszystkie cylindry.

Uszczelnilismy dolot.
Wymieniliśmy listwe wtryskową z szarej na żółtą ( mam żółte wtyczki )

Samochód zapalił , obroty ok ale zjawisko gaśnięcia wystepowało nadal. Jazda próbna , silnik słabszy i przerywał ( brak równej pracy.

Wróciliśmy do szarej listwy , samochód już nie zapalał

Walka od tego momentu trwała kilka tygodniu auto nie chciało zapalać a jak juz zapaliło , pracowało na 2-3 cylidrach , prychało strzelało w dolot.

Rozebrałem to całe ustroństwo jeszcze raz , założyłem nowe czujniki poł wału, poczyściłem wszystkie wtyczki, wróciłem do żółtej listwy ( podejżewając zbyt wysoką wydajność wtrysków a co za tym idzie zalewanie silnika ).

Aktualnie , silnik odpala, zjawisko gaśnięcia na niskich obrotach jest nadal. Silnik wkręca sie na obroty, kopci nadal na czarno.

Czy macie Panowie jakieś rady ????

Obecnie jest na etapie poszukiwania oryginalnej przepływki od Argi , 5 pinowej. Czy może ktos z Was wie jaka przepływkę od innego samochodu można włożyć pod maske ??

Czy ktos ma jakąś teorie dlaczego samochód nagle zaczoł kopcić na czarno ??

Z góry dziękuje za pomoc
  
 
masz jakas kompletnie inna przeplywke i sie dziwisz? Zlozyles dosc skomplikowany mechanizm z roznych klockow ktore razem nigdy nie wspolpracowaly i myslisz ze bedzie dzialal bez jakiegokolwiek strojenia? Kup komplet do takiego silnika i bedzie dzialal.
Kopci na czarno bo ma za bogata mieszanke.
  
 
Mam możliwośc zakupienia org przepływki pytanie tylko czy problemy z jakim sie borykam to0 napewno przepływka ?

Czytałem juz posty na innych forach że samochód bez przepływki tez pali i niekoniecznie musi kopcic


[ wiadomość edytowana przez: Siurzewski dnia 2009-09-14 12:15:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: Siurzewski dnia 2009-09-14 12:15:50 ]
  
 
ale usystematyzuj kolejnosc twoich problemów, bo ja zrozumialem, że problemy z gaśnięciem sie pojawily po remoncie głowicy a nie po zmianie wtrysków...jeśli tak to nie winiłbym wtryskiwaczy...
  
 
Na tej przepływce to nie bedzie działac
  
 
Cytat:
2009-09-14 12:40:44, Poochaty pisze:
ale usystematyzuj kolejnosc twoich problemów, bo ja zrozumialem, że problemy z gaśnięciem sie pojawily po remoncie głowicy a nie po zmianie wtrysków...jeśli tak to nie winiłbym wtryskiwaczy...



1 Samochód 100% sprawny, wtrysk bosh od poloneza
2 Samochód u mechanika który składając głowiczki doprowadził do kolizji zaworowej
3 Remont głowicy
4 Własnoręczny ponowny montaz wtrysku po "mechanikach"

Pierwszego dnia samochód bardzo ciężko zapalał, w końcu udało sie go uruchomic ale miał bardzo wysokie obroty. była jazda próbna która zakończyła sie wieczorem. Rano samochód juz nie zapalił gładko, strzelał prychał i zaczął kopcic na czarno. Podczas jazdy próbnej kopcenia nie było !! , problemem były tylko obroty jak sie później okazało z powodu nieszczelności dolotu

Zmienilismy listwe wtryskową na żółtą, uszczelniliśmy dolot ( wysokie obr ) , naprawilismy czujnik temp który jest między kolektorami ten od załączania wtryskiwacza startowego.

po tych zmianach samochód zapalił ale w trakcie jazdy próbnej zaczął prychac i strzelać jakby gubił zapłon , przestał palić na wszystkie cylindry.

Potem był okres grzebania i podmieniania części , generalnie sprawa stała na etapie nie zapalania a jak juz zapalil to prychał i strzelał.

W chwili obecnej doprowadziliśmy samochód do stanu w którym zapala ale gaśnie na wolnych obrotach. Czarnym dym oczywiście tow. nam nadal.

Zapomniałem jeszcze dodac że obie listwy były sprawdzane na zewnątrz, obie puszczaja mgiełkę i nie ciekną.
Ciśnienie na listwie 3 - 3,5 bara.

Nie sposób jest kupic nową przepływkę za 250zł , ta która mam mieści sie w zakresach pomiarowych według książki o układach wtryskowych ( jest tam diagnostyka tego wtrysku ).

Napisałem tego posta bo kończą nam sie juz pomysły i może ktoś cos wymyśli, moze ktoś miał podobny problem





[ wiadomość edytowana przez: Siurzewski dnia 2009-09-14 13:12:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: Siurzewski dnia 2009-09-14 13:19:04 ]
  
 
Cytat:
2009-09-14 12:44:27, 16piotrek pisze:
Na tej przepływce to nie bedzie działac



Czy będzie działać na jakiejś innej czy koniecznie musi byc oryginał z argi ??
  
 
Cytat:
2009-09-14 13:05:07, Nie sposób jest kupic nową przepływkę za 250zł , ta która mam mieści sie w zakresach pomiarowych według książki o układach wtryskowych ( jest tam diagnostyka tego wtrysku ).



W zakresach pomiarowych miesci sie kazda przeplywka z taka bieżnią, chodzi o kalibracje spreżyny na klapie..
  
 
Cytat:
2009-09-14 12:40:44, Poochaty pisze:
jeśli tak to nie winiłbym wtryskiwaczy...



Wtryskiwacze wykluczam, obie listwy były sprawdzone są szczelne i sikają paliwem w kształcie trójkąta , dając mgiełkę. Cisnienie na listwie 3 - 3,5.

Wymieniłem szare wtryskiwacze gdyż mają mniejsza oporność ( 4Ohm a nie 16 )
Poprawiło to prace silnika bo nie zalewa go ale mieszanka nadal jest bardzo bogata.

To tyle o wtryskach
  
 
Cytat:
2009-09-14 13:17:02, 16piotrek pisze:
W zakresach pomiarowych miesci sie kazda przeplywka z taka bieżnią, chodzi o kalibracje spreżyny na klapie..



A jak kupie ta przepływke od argi to tez mam ja regulować czy będzie juz ok ??
  
 
to jest wtrysk mpi jetronic z argenty czy jakis skladak wynalazek z poloneza i "pasujacych" czesci ze zlomowiska?

biale{szare} wtryski w argencie to starszy wtrysk L-Jetronic, zolte to nowszy LE-Jetronic, to dwa rozne uklady!! poza inna opornoscia wtryskow co sam juz odkryles jest wiecej roznic w osprzecie, inny "komp" przeplywka inne wtyczki itp, to wyglada tak samo ale nie dziala tak samo ! naczytales sie na madrych forach ze to wszystko jedno bedzie dzialac bo to wszystko bosch panie dobre bo niemieckie itp... bedzie dzialac ale tak jak dziala u ciebie, a tego nawet trybem awaryjnym trudno nazwac

masz za bogata mieszanke, to pewnie wiesz a czemu? bo poskladales wtrysk z przypadkowych elementow? do tego modul digiplex "prawie" taki jak trzeba, owszem kazdy digiplex odpali, jezdzilem chwile argenta na module z fiata uno 1500 tyle ze co to byla za jazda,


posprawdzaj napierw czy wszystkie elementy wtrysku pochodza z jednego "kompletu"{odczytaj numery na czesciach} L lub LE jetronic, wtryski, komp przeplywka czujniki bypass itp. niektore wersje LE wychodzily juz z sonda lambda, niektore argenty wtryskowe wogole nie mialy przeplywomierza bo byly na wtrysku weber marelli, a czesci wygladaja prawie identycznie wiec kupujac w czesciach wtrysk z kilku argent szansa ze cos nie pyknie jest bardzo wysoka



-----------------
sedicivalvole


http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-09-14 13:39:39 ]
  
 
Jak tak zmieniałeś sobie wtryski raz na zółte raz na białe to pewnie komp już się pojarał
  
 
Dokladnie, nie mozna zalozyc niskoomowych wtryskow do wysokoomowego kompa bo sie spali sterownik wtrysku. mozna dac takie wtryski ale z mocnym ceramicznym opornikiem ktory da w sumie min 12 ohm a najlepiej tyle zeby bylo jak w serii(pomijam wydajnosc w tej chwili). Seryjne wtryski z argenty mialy o ile pamietam 189cm3/min wydajnosci ale na 100% nie jestem pewny. Co do reszty to sprawdz czujnik temp wody(ten dla kompa a nie na zegary) czy sie nie zawiesil albo czy kabel nie jest urwany. Wykrec tez wtryskiwacz rozruchowy i zobacz czy nie leje w czasie pracy
  
 
jak jest wtryskiwacz rozruchowy to jest to pewnie l-jectronic na białe wtryski... do tego w okolicy kompa powinna być mała puszeczka z rezystorami/ i przepływka chyba też powinna pracować w zakresie od 2V do 9V (jakoś dużo???) - przynajmniej tak było w uno 1,5 który miał właśinie taki wtrysk. Za to le jectronic w uno nie miało wtryskiwacza rozruchowego a za to miał zółte wysokoomowe wtryski, przepływka 0-4V.

Nie wiem jak w argencie ale może to jakoś Ciebie ukierunkuje.
ps Ja takie objawy jak opisujesz miałem jak zapomniałem podpiąć kabel od przepływki wiec może to jej wina....
  
 
w uno turbo niebylo rozruchowego (zolte wtryskiwacze), w zwyklym mpi (niebieskie) był rozruchowy i faktycznie 10V przepływka ale w argencie przepływka byla 12V
  
 
Wez spisz nr boscha i je tu podaj:
wtryskiwaczy,
czujnika temp płynu chłodzącego,
czujnik termiczno czasowy urządzenia rozruchowego,
przepływomierza,
komputera,
i jeszcze najlepiej fotke komorysilnika
  
 
Cytat:
2009-09-14 13:30:37, Bart128 pisze:
to jest wtrysk mpi jetronic z argenty czy jakis skladak wynalazek z poloneza i "pasujacych" czesci ze zlomowiska? biale{szare} wtryski w argencie to starszy wtrysk L-Jetronic, zolte to nowszy LE-Jetronic, to dwa rozne uklady!! poza inna opornoscia wtryskow co sam juz odkryles jest wiecej roznic w osprzecie, inny "komp" przeplywka inne wtyczki itp, to wyglada tak samo ale nie dziala tak samo ! naczytales sie na madrych forach ze to wszystko jedno bedzie dzialac bo to wszystko bosch panie dobre bo niemieckie itp... bedzie dzialac ale tak jak dziala u ciebie, a tego nawet trybem awaryjnym trudno nazwac masz za bogata mieszanke, to pewnie wiesz a czemu? bo poskladales wtrysk z przypadkowych elementow? do tego modul digiplex "prawie" taki jak trzeba, owszem kazdy digiplex odpali, jezdzilem chwile argenta na module z fiata uno 1500 tyle ze co to byla za jazda, posprawdzaj napierw czy wszystkie elementy wtrysku pochodza z jednego "kompletu"{odczytaj numery na czesciach} L lub LE jetronic, wtryski, komp przeplywka czujniki bypass itp. niektore wersje LE wychodzily juz z sonda lambda, niektore argenty wtryskowe wogole nie mialy przeplywomierza bo byly na wtrysku weber marelli, a czesci wygladaja prawie identycznie wiec kupujac w czesciach wtrysk z kilku argent szansa ze cos nie pyknie jest bardzo wysoka [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-09-14 13:39:39 ]



Spokojnie, wtrysk jest kompletny.

komputer napewno jest od LE Jetronica. Numery podam wkrótce ale to było sprawdzane.

Jedyne nieoryginalne rzeczy to przepływka oraz wspomniana listwa która drogi kolego różni się tylko kolorem , wydajnością oraz opornością.
Tak jak napisałem wstawiłem żółte wtryskiwacze aby byc bliżej oryginału. Czujnik temperatury jest z argi , był zawsze nawet w czasach kiedy wtrysk miałem jeszcze od poloneza gli. I jest to oryginalny czujnik. Sprawdzałem go na oporność przy zimny i przy gorącym silniku , działa a przynajmniej zmienia oporność i wartości są odpowiednie.

Reszta gratów jest od LE Jetronica.

Z tego co wiem wtryskiwacz rozruchowy był w obu wtryskach w starym jak i wnowym.

Sprawe wtryskiwaczy zamykamy raz na zawsze, obie listwy jak i wtryskiwacz rozruchowy nie ciekną przy cisnieniu 3 bar oraz sikaja tak jak trzeba. Wtryskiwacze jak i wysterowanie wtrysku jest ok.
Wpinałem lampki we wtyczki i komputer daje wysterowanie na wtryskiwacze.
  
 
Cytat:
2009-09-14 14:16:58, rosck pisze:
Jak tak zmieniałeś sobie wtryski raz na zółte raz na białe to pewnie komp już się pojarał



Jakby sie komp pojarał to by samochód nie zapalał a komputer nie dawał wysterowania na wtryskiwacze. A samochód zapala i wtryski sikają. chyba że komp sie uszkodził i np źle dawkuje paliwo , tego nie wiem bo moja wiedza nie sięga tak daleko
  
 
Cytat:
2009-09-14 14:30:07, Walezy pisze:
Wykrec tez wtryskiwacz rozruchowy i zobacz czy nie leje w czasie pracy



Wtryskiwacz rozruchowy pracuje tylko w czasie pracy rozrusznika. Nie ma on duzego wpływu na mieszankę. On pomaga tylko w odpalaniu silnika i jest przydatny zimą.
Bez tego wtryskiwacza samochód zapali , z oporami ale na 100% zapali. Pomijam temat wtryskiwacza bo moim zdaniem on nie jest odpowiedzialny za sklad mieszanki.

Był odpinany setki razy i samochód na wtryskiwaczach roboczych tez kopci.
  
 
Cytat:
2009-09-14 13:30:37, Bart128 pisze:
do tego modul digiplex "prawie" taki jak trzeba, owszem kazdy digiplex odpali



Mam tez oryginalnego MED 402

Digiplex nie jest problemem chyba ze oba są uwalone ale moim zdaniem gdyby nie dzialaly to by nie zapalal.

Na obu samochód działa tak samo!. Mój znajomy który niestety nie jest z Łodzi ma MED 406 z Cromy i jezdzi juz chyba 3 rok na LE Jetronicu więc zostawmy sprawę digiplexa.

Oba pasują , to że charakterystyka samochodu się zmieni bo w końcu 402 i 406 to dwie różne mapy zapłonu nie ma wpływu na kolor spalin jaki mam .