[MKV] 1.4i mono,ciągłe kłopoty z obrotami POMOCY !!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam serdecznie od niedawna posiadam Forda Eskorta clx 92r.silnik 1.4 monowtrysk MK5 tak mi się wydaje mam problem z rozszyfrowaniem rodzaju silnika "krokowego" w związku z nierównymi obrotami trochę poczytałem na ten temat i postanowiłem wymienić właśnie silnik "krokowy" wymieniłem sterownik"komputer" potencjometr pozycji przepustnicy stycznik (przekaźnik) sterowania silnika taki zielony z literką T i nic i właśnie zaczęły się schody na Allegro zakupiłem taki silniczek i okazało się że wtyczka wewnątrz zamiast przekroju okrągłego (taki mam zamontowany oryginalnie) jest o przekroju kwadratowym i klapa z całej wymiany nie chcąc kombinować nie przecinałem przewodów by wymienić wtyczkę tylko szukam takiego samego i tu jest prośba czy ktoś wie co to za model bo nigdzie z taką wtyczką jak do tej pory nie znalazłem a może ktoś wie jaki to model silnika bo też nie jestem pewien z góry dzięki za wszelkie sugestie i pomoc

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-18 12:24:10 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]

[ wiadomość edytowana przez: gerg67 dnia 2009-10-21 00:12:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: gerg67 dnia 2009-10-27 16:36:41 ]
  
 
Zrób może Fotografie Silnika nikt nie jest jasnowidzem
  
 
Nastawnik przepustnicy
  
 
http://moto.allegro.pl/listing/search.php?string=escort&from_showcat=1&category=50862
Wystarczy spytać na allegro, albo w sklepie:
http://www.ford-sklep.pl/
http://ford.sklep.pl/
wydaje się, że to ten:
http://ford-sklep.pl/nastawnik-biegu-jalowego-_silnik-krokowy_-p-1434.html
  
 
dzięki za pierwszą pomoc zdjęcie silnika nieco później tak przy okazji od czego jest przekaźnik na polu R26 na skrzynce bezpiecznikowej bo nigdzie nie znalazłem o tym informacji
  
 
R26_wyłącznik zapłonu(stacyjka) kolor czarny
  
 
czy ten przekaźnik powinien być gorący wydaje mi się że nie a jeżeli tak to świadczy to o jakiejś usterce ? czy wadzie samego przekaźnika
  
 
będę sporo pytał bo lubię wiedzieć to i owo tym bardziej że mam drobny problem z essim od momentu zakupu borykam się z obrotami wymieniłem to i owo pisałem wcześniej mam coś takiego ostatnie spostrzeżenia że w czasie jazdy "terkocze" mi czasem przekaźnik zielony z literką T wariują mi obroty silnik traci moc muszę zdjąć nogę z gazu i jest OK no chyba że hamuje w tym czasie lub stoję to silnik gaśnie ,bardzo często go słychać jak spadają obroty wcześniej poniżej 1200 a teraz około 1800-2000 obr."pyknie ze dwa razy i potrafi zgasnąć (wymieniłem ten przekaźnik na inny objawy pozostały) czy ktoś miał taką usterkę a jak tak to z czym sie ona wiąże
  
 
Witam
Taka pierwsza uwaga: zaden przekaźnik nie powinien byc gorący- wysoka temperatura świadczy o słabym styku(albo w przekaźniku albo na złączu przekaźnika w skrzynce). Co sie tyczy twoich objawów to trzeba by przelutowac skrzynke bezpieczników i powinno pomóc. Poszukaj w wyszukiwarce tematu skrzynki bezpieczników to ci wiele wyjaśni - zdaje się że jest gdzieś fototrelacja z przelutowania skrzynki.
Pozdrawiam
  
 
Krokowca mozna rozebrac i wyczyscic warto zobaczyc ale ja bym sprawdzil te 3 kabelki od przepustnicy przy krokowcu czy sie nie stykaja
  
 
kabelki sprawdziłem raczej są OK wymieniłem świece bo nie wiem jak stare tamte były trochę lepiej ale dalej potrafi gasnąć i obroty są niestabilne
  
 
Co do kształtu wtyczki to nie ma większego znaczenia, ja mam kwadratową, a kupiłem z okrągłą, po przełożeniu wtyczek chodzi bez problemu . Co do czyszczenia, to nie ma za bardzo co czyścić w tym typie - takie jest moje zdanie. Czarny przekaźnik jest głównym przekaźnikiem zasilania i zawsze się trochę grzeje (pytanie tylko jak mocno u ciebie - dla informacji : przepływ prądu zawsze powoduje grzanie , chyba że mamy do czynienia z nadprzewodnikiem )
  
 
HEJ a sprobuj zatankowac w innej stacji moj ESS tylko ORLEN pije a gaz lyka z takiej malej stacyjki. jak mu sprobowalem zmienic do wariuje gasnie jak mu gazu ujme i nierowno pracuje smieszne ale tak jest
  
 
próbowałem w różnych stacjach tankować nawet kupiłem chemie do czyszczenia przewodów paliwowych dolewałem denaturat żeby pozbyć się wody gdyby była w zbiorniku i nic czasem trochę lepiej defekt nasila w chwili włączenia świateł może jakieś przebicie ale w warsztacie nic nie znaleziono i co dalej ??