Co i jak z wtryskami??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy mam pytanie. Otóż jestem niemal pewny że mam do czyszczenia lub wymiany wtryski. Auto na benzynie chodzi jakby palił na dwa cylindry, bardzo nierówno i czasem gaśnie jak zimny. Przez długi czas praktycznie nie jeździłem na benzynie i dlatego myślę, że to waśnie to. Na gazie git. I moje pytania:
1. czy wszelkiego rodzaju preparaty do czyszczenia wtrysków to kolejny "cud" który g... daje. Jeśli rzeczywiście warto spróbować to który?
2. Jeśli wymiana to czy jest sens choćby myśleć o używanych?
3. No i jeśli wymiana to jakie orientacyjnie koszty (nowe/używka, robocizna - chyba że da się samemu bez warsztatu...)
Poradźcie coś. Autko to poldek caro plus 2000 rok, 125 tys przebiegu, wielopunkt. A i jeszcze jedna sprawa. Filtr paliwa nie wymieniany od nowości - może to ma jeszcze jakiś wpływ.
Z góry dzięki.
  
 
Cytat:
2009-10-06 19:42:01, geekey pisze:
Autko to poldek caro plus 2000 rok, 125 tys przebiegu, wielopunkt. A i jeszcze jedna sprawa. Filtr paliwa nie wymieniany od nowości - może to ma jeszcze jakiś wpływ. Z góry dzięki.


Kurde rozwala mnie takie coś.Filtr paliwa ma prawie 10 lat, 125 tys km i od niego nie zaczynasz? To podlega wymianie obligatoryjnie zanim zaczniesz kombinowac przy wtryskach. Możesz mieć za niskie ciśnienie paliwa na listwie (zapchany filtr). Ponadto zapchany filtr mógł Ci uszkodzić pompę paliwa (znowu za niskie ciśnienie na listwie). Jeśli wykluczysz filtr i pompę to dopiero bierz się za wtryski. Inaczej to zaczniesz od "dupy strony"
  
 
Czułem że ktoś mnie tu o...świergoli za ten filtr, ale co by nie mówić racja jak nic. Przyznaję się moja bardzo wielka itd Tylko kurde o tym się nie pamięta na bieżąco tylko dopiero jak coś padnie. No nic filtr do wymiany i dam znać co i jak.
  
 
Trochę to trwało, ale brak czasu itd... Filtr paliwa nowy i niestety zmian nie zarejestrowano - w każdym razie tych na lepsze. W związku z tym ponawiam koledzy pytanie odnośnie preparatów do czyszczenia wtrysków czy warto i jeśli tak to jakie bo w internecie jest tego sporo. I jeszcze tak z innej beczki. Jak długo samochód musi pracować na benzynie żeby zauważyć rezultaty??? Mam nadzieję że to nie muszą być setki kilometrów...
  
 
Resetowałeś komputer? Jeśli chodzi o płyn do wtysków to ja kiedyś stosowałem STP.
  
 
Resetowałem. Silnik krokowy nie wymieniałem, ale moczył się w benzynie parę godzin (tak gdzieś tutaj na forum wyczytałem) potem reset i bez zmian. I jak z tym STP, pomogło coś zauważalnie?
  
 
Szczerze? Używałem profilaktycznie, co jakiś czas. Po użyciu było nieco lepiej, ale czy rewelacyjnie? Nie mogę tak powiedzieć. Może musiałbym pojeździć więcej na benzynie, tylko po co wtedy gaz. Napisz jeszcze, czy jak przełączasz na gaz to masz odcięcie pompy paliwa? Jakie ciśnienie daje pompa paliwa (czy mieści się w założeniach producenta)? Nie chciałbym tu wyrokować o pompie, ale jak czytam to forum, to w wielu przypadkach podejrzane było wszystko, a kończyło się na wymianie pompy. U kolegi w Espero pompa odezwała się dopiero gdy temperatura spadła poniżej 5-7 stopni powyżej zera. Po wymianie pompy samochód odzyskał siłę mimo przejechanych ponad 360 tys km, z czego 200 tys na gazie.
  
 
Jeśli chodzi o pompę paliwa to nie mam odcięcia po przełączeniu. Nie sprawdzałem konkretnie ciśnienia jakie daje, ale zakładam, że jest ok bo wymieniałem ją gdzieś w sierpniu tego roku. No chyba, że już padła Popróbuję jeszcze z tym STP może uzdrowi albo chociaż podleczy.