[MKVII] Problem z odpalaniem. Zużyty kluczyk czy stacyjka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam centralny zamek, kluczyk (immo) tylko do odpalania,- ostanio dwa razy się zaciął i nie mogłem odpalić (WD-40 nie pomóg). Po klikunastokrotnej próbie przekręcenia wreszcie ruszył. Co robić, czy można zregenerować wkład stacyjnki (jak twierdzi fachman) bo on się wytarł, a nie kluczyk, czy też wkład do wymiany a wtedy nowy kluczyk i co wtedy z korkiem wlewu paliwa?.




[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-21 08:59:59 ]
[ powód edycji: Uściślenie tematu ]
  
 
Cytat:
2009-10-21 08:17:04, sambor2 pisze:
Mam centralny zamek, kluczyk (immo) tylko do odpalania,- ostanio dwa razy się zaciął i nie mogłem odpalić (WD-40 nie pomóg). Po klikunastokrotnej próbie przekręcenia wreszcie ruszył. Co robić, czy można zregenerować wkład stacyjnki (jak twierdzi fachman) bo on się wytarł, a nie kluczyk, czy też wkład do wymiany a wtedy nowy kluczyk i co wtedy z korkiem wlewu paliwa?.

a na kluczyku matce (czerwonym) też się zacina? Jeśli (czytaj prawdopodobnie) nie to nie wkład stacyjki jest wytarty, tylko kluczyk. Na mój gust koleś cię naciąga. wrzuć fotke kluczyka (czarnego), ocenimy.
ps. Korek nawet gwoździem da się otwierać (niestety później kluczyk nie chodzi) ale tym się nie przejmuj.
ps2. a może problem to ani wytarty kluczyk, ani stacyjka, tylko immo ci nie komunikuje się (ojciec tak ma w mondeo, wymiany kluczyków i regeneracja stacyjki nie dała nic)

[ wiadomość edytowana przez: grzesiek127 dnia 2009-10-21 08:26:44 ]
  
 
Nie próbowałem na czerwonym, bo kolega odradzał, że mogę rozkodować immo, Po powrocie po południu sprobuję i wyślę fotkę
(na razie nie wiem jak ją wkleić, ale doczytam na forum). Czy można używać czerwonego, tak jak czarnych?.
  
 
Cytat:
2009-10-21 08:34:31, sambor2 pisze:
Nie próbowałem na czerwonym, bo kolega odradzał, że mogę rozkodować immo, Po powrocie po południu sprobuję i wyślę fotkę (na razie nie wiem jak ją wkleić, ale doczytam na forum). Czy można używać czerwonego, tak jak czarnych?.

zaznaczam, ze nie radzę abyś jeździł wyłącznie na czerwonym, ale sprawdził jak to nie wina kluczyka.
Słyszałem o rozkodowaniu immo, ale mi przez 2 tyg jeżdzenia na czerwonym to się nie przytrafiło
  
 
Cytat:
2009-10-21 08:36:23, grzesiek127 pisze:
zaznaczam, ze nie radzę abyś jeździł wyłącznie na czerwonym, ale sprawdził jak to nie wina kluczyka. Słyszałem o rozkodowaniu immo, ale mi przez 2 tyg jeżdzenia na czerwonym to się nie przytrafiło


Nie zamierzałem jeździć na czerwonym a dokonać jedynie próby,
kolega wyjaśnił mi, że jednokrotne użycie czerwonego (w każdym przypadku za wyjątkiem kodowania) rozkoduje immo.
  
 
jakbys zamawial wkladki, a wtym czasie potrzebowal sprawnej stacyjki, to po wyciagnieciu wkladki wystarczy wyciagnac taki "drucik" i nic sie nie zacina... ba - odpalisz nawet srubokretem...
  
 
Ale jak to jest z nowymi wkładkami, jeżeli chcę je wymienić to będą nowe kluczyki?, nowa matka?, czy wkładkę zamawia się do kluczyka i wtedy dorabiają ją do klucza?.Wtedy muszę oddać klucz czarny i na czas dorobienia jeździć na czerwonym?. Może znacie speca od stacyjek w okolicach Bytomia,Tarnowskich Gór?.
  
 
ja jezdzilem na czerwonym kluczyku jakies dwa lata i na szczescie sie nie rozkodowal. Potem dorobilem kluczyk u fachmana (koszt 150 zl)

Ale wracajac do tematu... mialem identyczna sytuacje ze stacyjka zacinala sie nie moglem przekrecic kluczyka. Dopiero po kilkunastu probach udawalo sie odpalic auto. Po pewnym czasie stacyjka zablokowala sie na amen i nic nie pomagalo, wiec rozebralem obudowe stacyjki zdjalem ze stacyjki ten przelacznik do ktorego wchodza wczystkie kabla i odpalalem ze srubokreta jak to juz ktos tu napisal. Oczywiscie kluczyk musi byc wlozony do stacyjki wtakim przypadku zeby imo dzialalo. Co ciekawe przy zdjetym przelaczniku stacyjka z oporem ale przekrecala sie, niekiedy sie zaciela. Odgolnie przejezdzilem tak z miesiac. Az pojechalem do fachmana od kluczykow. Wyjal satcyjke podpilowal, podszlifowal, zamontowal spowrotem i ujezdze na niej juz 2 lata po tym zabiegu. Skasowal mnie za 50zl.
  
 
Cytat:
2009-10-21 09:20:26, sambor2 pisze:
Ale jak to jest z nowymi wkładkami, jeżeli chcę je wymienić to będą nowe kluczyki?, nowa matka?, czy wkładkę zamawia się do kluczyka i wtedy dorabiają ją do klucza?.Wtedy muszę oddać klucz czarny i na czas dorobienia jeździć na czerwonym?. Może znacie speca od stacyjek w okolicach Bytomia,Tarnowskich Gór?.



Jezeli chodzi o fachmana to zrobi ci to kazdy ktory dorabia kluczyki samochodowe. Ja osobiscie robilem u goscia w Czestochowie, z twojego profilu wynika ze jestes ze slaska wiec mozesz podjecha na gielde do Gliwic. Tam kiedys slyszalem z glosnikow ogloszenie ze w ktorejs z tych budek jest taki fachman.
  
 
Kolego dopoki nie pokazesz zdjec albo nie sprawdzisz innym kluczykiem to nikt nie powie na 100 %. Co do pytania o wlew, to albo zmieniasz komplet zamków albo nosisz 2 kluczyki, jeden do wlewu i drzwi, drugi do stacyjki
  
 
Podmieniłem kluczyk, czerwony chodzi dużo lepiej ( ale nie do końca idealnie ), tak więc muszę dorobić kluczyk wg czerwonego. Dziękuję za podpowiedzi.
  
 
Miałem podobny problem jak ty najpierw dorobiłem nowy kluczyk działało idealnie ale przez miesiąc. Więc stawiam na stacyjkę. Wyciągnij ją i zanieś tam gdzie dorabiają klucze naprawią zapadki i będzie działać.
  
 
Seb_j, gdzie w Bytomiu czy okolicy naprawiałeś stacyjkę?