Urban Cruiser - nowy model Toyoty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nawet ładny model:

darmowy hosting obrazków
  
 
wygląda jakby to był mikro-mini-tyci-wan







  
 
Ja tu widzę Yarisa na sterydach...
  
 
Cytat:
2008-09-02 20:21:33, Pigletto pisze:
Ja tu widzę Yarisa na sterydach...


Hiii dobre coś w tym jest.
  
 
Sprawia wrażenie pancernego, szkoda że nie ma większych reflektorów
  
 
Czyżby odpowiedź na Quashquai ? ( czy jak to się tam pisze... )

Kolejne pseudoterenowe autko z napędem na 1 oś, i pewnie 1.4D pod maską...

Czy Toyota nie mogłaby zacząć robić samochodów, ot, chociażby takich, jak Subaru ?

pzdr
  
 
Cytat:
2008-09-03 15:43:13, marcinm pisze:
Czy Toyota nie mogłaby zacząć robić samochodów, ot, chociażby takich, jak Subaru ? pzdr



Oby tylko nie wyglądały jak ostatnie wypusty Subaru
  
 
I może cos ze środka:


  
 
Urban Cruiser – miejski all-roader Toyoty

Najnowsza Toyota łączy miejską zwinność z umiejętnościami jazdy w każdych warunkach. Przestronne i bezpieczne wnętrze zmieści 5 osób wraz z bagażem, a system napędu AWD dowiezie nas do celu nawet wtedy, gdy asfalt ustąpi miejsca leśnym, wyboistym drogom.


Nowy model Toyoty:

· skierowany jest do młodych ludzi ceniących aktywny tryb życia,
· posiada znany z większych terenowych aut Toyoty nowoczesny styl nadwozia,
· zapewnia wygodę i bezpieczeństwo pięciu pasażerom, pozwalając na pomysłowe wykorzystanie pojemnego wnętrza,
· dzięki kompaktowym wymiarom zewnętrznym doskonale sprawdza się w mieście,
· ustanawia nowe standardy emisji CO2 w segmencie małych SUV-ów, zachowując jednocześnie wysoką dynamikę jazdy (rodzina silników „Toyota Optimal Drive”.

Muskularny styl kompaktowego nadwozia

Urban Cruiser łączy muskularną powierzchowność znaną z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowego nadwozia. Jednocześnie zapewnia świetną aerodynamikę, zachowując współczynnik oporu powietrza Cx na rewelacyjnym poziomie 0,315. Jest to zasługa m.in. dopracowania przebiegu linii dachu, kształtów lusterek zewnętrznych oraz dolnych partii zderzaków. Styl auta podkreślają także aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali.

Wnętrze Urban Cruisera opracowano w europejskim centrum projektowym Toyoty ED2 we Francji. Dzięki temu zachowano wyważony balans między młodzieżowym stylem, jakością zastosowanych materiałów, oraz funkcjonalnością. Dlatego we wnętrzu auta poczujemy się rodzinnie i komfortowo. Nie zabraknie nam również wielu przydatnych schowków (m.in. na dokumenty i butelki z napojami).

Duży jak na segment B rozstaw osi (2460 mm) w połączeniu z maksymalnie skróconymi zwisami nadwozia, pozwoliły wygospodarować znaczną przestrzeń dla przedziału pasażerskiego, nawet pomimo długości auta mniejszej niż 4 metry. Jednocześnie zadbano o bagażnik, gwarantując już podstawową pojemność 314 litrów (po całkowitym złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć tylnej kanapy uzyskamy 749 litrów).

Toyota Optimal Drive – nowa filozofia tworzenia silników także w Urban Cruiserze

Dzięki skorzystaniu z niskoemisyjnej technologii najnowszy model Toyoty kroczy drogą wyznaczoną przez iQ i Avensis.

Nowy silnik benzynowy 1.33
Dzięki systemowi aktywnej kontroli pracy zaworów Dual VVT-i, oraz bardzo wysokiemu stopniowi sprężania 11,5:1 (wartości uzyskiwane w silnikach wyczynowych Toyot) silnik ten uzyskuje 101 KM mocy oraz 132 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala uzyskać średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km przy zachowaniu ekstremalnie niskiej emisji CO2 – tylko 129 g/km.

Wieloletnie doświadczenia zebrane przez Toyotę w sporcie wyczynowym (F1) pozwoliły stworzyć zwarty i lekki silnik z doskonałym stosunkiem masy do uzyskanej mocy maksymalnej. Jednocześnie system Dual VVT-i pomaga zwiększyć elastyczność jednostki napędowej.

Na odrębną uwagę zasługuje rewolucyjny system „Stop & Start”, który automatycznie wyłącza silnik w momencie postoju auta np. na czerwonym świetle. Dzięki najnowszej technologii układ zapewnia płynność pracy i bardzo szybki start, wykazując się inteligentnym i komfortowym działaniem. Jednym z przykładów jest np. wykorzystywanie klimatyzacji. Jeśli temperatura wnętrza nie osiągnęła zakładanej wartości, system nie pozwoli wyłączyć silnika. Dopiero po uzyskaniu wymaganych parametrów pracy zmieni tryb klimatyzacji w „Eco-run loading” i uruchomi system „Stop & Start”.

Nowy diesel 1.4 D-4D
Dostępny zarówno z systemem napędu 2WD jak i AWD diesel został praktycznie przekonstruowany od podstaw. Standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych – DPF oraz piezoelektryczne wtryskiwacze zapewnia bardzo niską emisję spalin (118 g/km) oraz świetne wyniki zużycia paliwa – średnio 4,5 l/100 km (dane dla wersji 2WD). Jednocześnie 90 KM mocy oraz 205 Nm momentu pozwalają Urban Cruiserowi na dynamiczną i szybką jazdę.

Oba silniki obsługiwane są przez nowe, 6-biegowe skrzynie manualne, które zapewniają szybką i pewną zmianę przełożeń.

Napęd na jedną lub obie osie

Zależnie od wersji możemy skorzystać z Urban Cruisera wyposażonego w przedni napęd (2WD) lub system AWD (obie osie).
Ten drugi współpracuje jedynie z silnikiem Diesla. Dzięki aktywnej kontroli rozkładu momentu obrotowego na obie osi może on płynnie i szybko rozdzielać siłę napędową między poszczególne osie. Gdy samochód porusza się po równej i przyczepnej nawierzchni napędzana jest tylko przednia oś (100:0), co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. W wypadku oznak jakiejkolwiek utraty przyczepności system natychmiast zmienia ten rozdział, dołączając napęd na tylne koła (aż do wartości 50:50). Jednocześnie system ten współpracuje z innymi elementami aktywnej kontroli parametrów jazdy (ABS, EPS, TRC, VSC), dbając o bezpieczeństwo w każdych warunkach. Podczas jazdy po bardzo grząskim i trudnym terenie możemy wymusić elektroniczne zablokowanie systemu w pozycji 50:50 (funkcja ta działa do prędkości 40 km/h).

Klasyczne zawieszenie

Urban Cruiser wyposażony jest w klasyczne rozwiązania zawieszenia. Przednia oś to kolumny MacPhersona, tylna to belka skrętna ze stabilizatorem.
Auto posiada również aktywny elektryczny układ wspomagania (EPS), który dobiera siłę wspomagania zależnie od prędkości auta.

Najlepsze w klasie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa

Urban Cruiser otrzymał najnowszą generację systemów absorbujących energię uderzenia (specjalne materiały umieszczono m.in. w poszyciach drzwi oraz zderzakach). Profilując detale przedniej partii nadwozia oddzielną uwagę poświęcono również zagadnieniu bezpieczeństwa pieszego.

Wnętrze zawiera 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy) oraz trzystopniowe napinacze pirotechniczne wszystkich pasów bezpieczeństwa. Przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki.

Układ hamulcowy oparto na wentylowanych (przednia oś) oraz litych (tylna oś) tarczach hamulcowych. W wersji AWD hamulce tarczowe tylnych kół posiadają większą średnicę.

Bogatą grupę aktywnych systemów bezpieczeństwa tworzą:
ABS z EBD, BA (brake assist), TRC (Traction Control – w wypadku utraty przyczepności przez któreś z kół napędzanych system zmniejsza dostarczany tam moment obrotowy), VSC (Vehicle Stability Control – w momencie utraty stabilności samochodu system przyhamowuje wybrane koło lub koła i stara się utrzymać auto na obranym kierunku jazdy).

Dwa poziomy wyposażenia

W Polsce Urban Cruiser pojawi się w dwóch poziomach wyposażenia (Luna i Sol) oraz w dwóch opcjach systemu napędowego (2WD z silnikiem 1.33 Dual VVT-i i 1.4 D-4D, oraz AWD z silnikiem 1.4 D-4D). Już w podstawowej wersji Luna znajdują się systemy kontroli trakcji VSC+ i TCS, ABS + EBD + BA, siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, radio CD z MP3 i 6 głośnikami czy manualna klimatyzacja.

W wyższym standardzie Sol znajdziemy dodatkowo m.in. aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, automatyczną klimatyzację, system bluetooth czy wielofunkcyjną kierownicę. Jako wyposażenie dodatkowe dostępny będzie także system nawigacji satelitarnej.

Sprzedaż Urban Cruisera wystartuje na przełomie kwietnia i maja 2009 roku. Już od początku kwietnia można jednak zamawiać pierwsze egzemplarze.


żródło: Toyota
  
 
Co do silnika, nie myliłem się :/

Szkoda, że Toyota zapomniała o linii silników -GE i -GTE i o tym, że swego czasu robiła świetne napędy o stałym podziale 50:50.

Podczas, kiedy konkurencja prezentuje kolejne odsłony doładowanych benzyniaków, Toyota prezentuje jakieś dziwactwa, wyposażone w namiastki silników i Haldexa.

Pozwolę sobie, nie po raz pierwszy zresztą, zacytować kolegę Perzana : "chciałbym go zobaczyć za 300kkm"

pzdr

  
 
Cytat:
2009-03-26 21:36:45, piotr0437 pisze:
Urban Cruiser – miejski all-roader Toyoty Najnowsza Toyota łączy miejską zwinność z umiejętnościami jazdy w każdych warunkach. Przestronne i bezpieczne wnętrze zmieści 5 osób wraz z bagażem, a system napędu AWD dowiezie nas do celu nawet wtedy, gdy asfalt ustąpi miejsca leśnym, wyboistym drogom. Nowy model Toyoty: · skierowany jest do młodych ludzi ceniących aktywny tryb życia, · posiada znany z większych terenowych aut Toyoty nowoczesny styl nadwozia, · zapewnia wygodę i bezpieczeństwo pięciu pasażerom, pozwalając na pomysłowe wykorzystanie pojemnego wnętrza, · dzięki kompaktowym wymiarom zewnętrznym doskonale sprawdza się w mieście, · ustanawia nowe standardy emisji CO2 w segmencie małych SUV-ów, zachowując jednocześnie wysoką dynamikę jazdy (rodzina silników „Toyota Optimal Drive”. Muskularny styl kompaktowego nadwozia Urban Cruiser łączy muskularną powierzchowność znaną z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowego nadwozia. Jednocześnie zapewnia świetną aerodynamikę, zachowując współczynnik oporu powietrza Cx na rewelacyjnym poziomie 0,315. Jest to zasługa m.in. dopracowania przebiegu linii dachu, kształtów lusterek zewnętrznych oraz dolnych partii zderzaków. Styl auta podkreślają także aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali. Wnętrze Urban Cruisera opracowano w europejskim centrum projektowym Toyoty ED2 we Francji. Dzięki temu zachowano wyważony balans między młodzieżowym stylem, jakością zastosowanych materiałów, oraz funkcjonalnością. Dlatego we wnętrzu auta poczujemy się rodzinnie i komfortowo. Nie zabraknie nam również wielu przydatnych schowków (m.in. na dokumenty i butelki z napojami). Duży jak na segment B rozstaw osi (2460 mm) w połączeniu z maksymalnie skróconymi zwisami nadwozia, pozwoliły wygospodarować znaczną przestrzeń dla przedziału pasażerskiego, nawet pomimo długości auta mniejszej niż 4 metry. Jednocześnie zadbano o bagażnik, gwarantując już podstawową pojemność 314 litrów (po całkowitym złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć tylnej kanapy uzyskamy 749 litrów). Toyota Optimal Drive – nowa filozofia tworzenia silników także w Urban Cruiserze Dzięki skorzystaniu z niskoemisyjnej technologii najnowszy model Toyoty kroczy drogą wyznaczoną przez iQ i Avensis. Nowy silnik benzynowy 1.33 Dzięki systemowi aktywnej kontroli pracy zaworów Dual VVT-i, oraz bardzo wysokiemu stopniowi sprężania 11,5:1 (wartości uzyskiwane w silnikach wyczynowych Toyot) silnik ten uzyskuje 101 KM mocy oraz 132 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala uzyskać średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km przy zachowaniu ekstremalnie niskiej emisji CO2 – tylko 129 g/km. Wieloletnie doświadczenia zebrane przez Toyotę w sporcie wyczynowym (F1) pozwoliły stworzyć zwarty i lekki silnik z doskonałym stosunkiem masy do uzyskanej mocy maksymalnej. Jednocześnie system Dual VVT-i pomaga zwiększyć elastyczność jednostki napędowej. Na odrębną uwagę zasługuje rewolucyjny system „Stop & Start”, który automatycznie wyłącza silnik w momencie postoju auta np. na czerwonym świetle. Dzięki najnowszej technologii układ zapewnia płynność pracy i bardzo szybki start, wykazując się inteligentnym i komfortowym działaniem. Jednym z przykładów jest np. wykorzystywanie klimatyzacji. Jeśli temperatura wnętrza nie osiągnęła zakładanej wartości, system nie pozwoli wyłączyć silnika. Dopiero po uzyskaniu wymaganych parametrów pracy zmieni tryb klimatyzacji w „Eco-run loading” i uruchomi system „Stop & Start”. Nowy diesel 1.4 D-4D Dostępny zarówno z systemem napędu 2WD jak i AWD diesel został praktycznie przekonstruowany od podstaw. Standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych – DPF oraz piezoelektryczne wtryskiwacze zapewnia bardzo niską emisję spalin (118 g/km) oraz świetne wyniki zużycia paliwa – średnio 4,5 l/100 km (dane dla wersji 2WD). Jednocześnie 90 KM mocy oraz 205 Nm momentu pozwalają Urban Cruiserowi na dynamiczną i szybką jazdę. Oba silniki obsługiwane są przez nowe, 6-biegowe skrzynie manualne, które zapewniają szybką i pewną zmianę przełożeń. Napęd na jedną lub obie osie Zależnie od wersji możemy skorzystać z Urban Cruisera wyposażonego w przedni napęd (2WD) lub system AWD (obie osie). Ten drugi współpracuje jedynie z silnikiem Diesla. Dzięki aktywnej kontroli rozkładu momentu obrotowego na obie osi może on płynnie i szybko rozdzielać siłę napędową między poszczególne osie. Gdy samochód porusza się po równej i przyczepnej nawierzchni napędzana jest tylko przednia oś (100:0), co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. W wypadku oznak jakiejkolwiek utraty przyczepności system natychmiast zmienia ten rozdział, dołączając napęd na tylne koła (aż do wartości 50:50). Jednocześnie system ten współpracuje z innymi elementami aktywnej kontroli parametrów jazdy (ABS, EPS, TRC, VSC), dbając o bezpieczeństwo w każdych warunkach. Podczas jazdy po bardzo grząskim i trudnym terenie możemy wymusić elektroniczne zablokowanie systemu w pozycji 50:50 (funkcja ta działa do prędkości 40 km/h). Klasyczne zawieszenie Urban Cruiser wyposażony jest w klasyczne rozwiązania zawieszenia. Przednia oś to kolumny MacPhersona, tylna to belka skrętna ze stabilizatorem. Auto posiada również aktywny elektryczny układ wspomagania (EPS), który dobiera siłę wspomagania zależnie od prędkości auta. Najlepsze w klasie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa Urban Cruiser otrzymał najnowszą generację systemów absorbujących energię uderzenia (specjalne materiały umieszczono m.in. w poszyciach drzwi oraz zderzakach). Profilując detale przedniej partii nadwozia oddzielną uwagę poświęcono również zagadnieniu bezpieczeństwa pieszego. Wnętrze zawiera 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy) oraz trzystopniowe napinacze pirotechniczne wszystkich pasów bezpieczeństwa. Przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki. Układ hamulcowy oparto na wentylowanych (przednia oś) oraz litych (tylna oś) tarczach hamulcowych. W wersji AWD hamulce tarczowe tylnych kół posiadają większą średnicę. Bogatą grupę aktywnych systemów bezpieczeństwa tworzą: ABS z EBD, BA (brake assist), TRC (Traction Control – w wypadku utraty przyczepności przez któreś z kół napędzanych system zmniejsza dostarczany tam moment obrotowy), VSC (Vehicle Stability Control – w momencie utraty stabilności samochodu system przyhamowuje wybrane koło lub koła i stara się utrzymać auto na obranym kierunku jazdy). Dwa poziomy wyposażenia W Polsce Urban Cruiser pojawi się w dwóch poziomach wyposażenia (Luna i Sol) oraz w dwóch opcjach systemu napędowego (2WD z silnikiem 1.33 Dual VVT-i i 1.4 D-4D, oraz AWD z silnikiem 1.4 D-4D). Już w podstawowej wersji Luna znajdują się systemy kontroli trakcji VSC+ i TCS, ABS + EBD + BA, siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, radio CD z MP3 i 6 głośnikami czy manualna klimatyzacja. W wyższym standardzie Sol znajdziemy dodatkowo m.in. aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, automatyczną klimatyzację, system bluetooth czy wielofunkcyjną kierownicę. Jako wyposażenie dodatkowe dostępny będzie także system nawigacji satelitarnej. Sprzedaż Urban Cruisera wystartuje na przełomie kwietnia i maja 2009 roku. Już od początku kwietnia można jednak zamawiać pierwsze egzemplarze. żródło: Toyota


Zwlaszcza to zdanie na temat bezpieczenstwa jest zasadne
Szkoda tylko ze na testach dostal troje na szynach za bezpieczenstwo.
  
 
Najlepsze w klasie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa

Urban Cruiser otrzymał najnowszą generację systemów absorbujących energię uderzenia (specjalne materiały umieszczono m.in. w poszyciach drzwi oraz zderzakach).

Profilując detale przedniej partii nadwozia oddzielną uwagę poświęcono również zagadnieniu bezpieczeństwa pieszego.

Wnętrze zawiera 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy) oraz trzystopniowe napinacze pirotechniczne wszystkich pasów bezpieczeństwa. Przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki.


Taa, nic nie pomogło - tu wszystko widać :Crash test
  
 
Cytat:
2009-11-27 12:53:41, piotr0437 pisze:
Najlepsze w klasie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa Urban Cruiser otrzymał najnowszą generację systemów absorbujących energię uderzenia (specjalne materiały umieszczono m.in. w poszyciach drzwi oraz zderzakach). Profilując detale przedniej partii nadwozia oddzielną uwagę poświęcono również zagadnieniu bezpieczeństwa pieszego. Wnętrze zawiera 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy) oraz trzystopniowe napinacze pirotechniczne wszystkich pasów bezpieczeństwa. Przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki. Taa, nic nie pomogło - tu wszystko widać :Crash test


Moze i w srodku sie poturbowali,ale zauwaz ze pieszym nic sie nie stalo
To jak z tym kucharzem co sie naopowiadal jakich to skladnikow uzyl do przyrzadzenia potraw weselnych....Co z tego jak goscie sie posrali.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-11-29 18:11:09 ]
  
 
No ale jak sie wezmie pod uwage te testy to ....
http://www.youtube.com/watch?v=vGY7z9ezTTg
Choc Urban nie jest dla mnie autem do jazdy

Choc ja się popatrzy na takie testy to juz czlowiek może mieć dość chinskich....i amerykanskich produktów:

http://www.youtube.com/watch?v=tLljSH-b3yA&feature=related

No i na deser..

http://www.youtube.com/watch?v=wp9G7UbRTT8&NR=1

A dla posiadaczy chinskich samochodów :
http://www.youtube.com/watch?v=BOFIt9iw1Fs&feature=related

[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2009-12-02 20:00:11 ]
  
 
Cytat:
2009-12-02 19:52:06, Cromm pisze:
(...) A dla posiadaczy chinskich samochodów : http://www.youtube.com/watch?v=BOFIt9iw1Fs&feature=related [ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2009-12-02 20:00:11 ]


z czego tę chinszczyznę produkują nie dość, że klient z przodu dostaje to jeszcze bagażnikiem ma poprawkę