Avensis D4D - brak mocy, błąd 1228

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Posiadam avensis d4d 2001, przy wchodzeniu na obroty pomiedzy 2000-2800 przy wcisnietym pedale gazu autko nie ma przyśpieszenia. Zdaża się że od czasu do czasu cos załapie i ładnie przyśpiesza ale potrafi tez w trakcie dobrego przyspieszania stracić nagle moc. Raz jak załapało i ladnie przyspieszał pociągnołem go do 4 tys obrotów i przy tych obrotach znowu traci moc. Zapala się tez kontrolka od silnika która po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu gasnie.
Po podpieciu pod komputer wyskakuje bład 1228, wtryskiwacze dobre. Silnik odpala normalnie za pierwszym razem, nie kopci. Narazie wymieniłem filtr paliwa ale nic sie nie poprawiło.
Co to moze być?
  
 
Skad wiesz ze wtryskiwacze dobre???
Jezeli po nocy zapniesz tester i korekcje beda 0,costam tzn ze sa dobre.
Kod dotyczy ukladu paliwowego.Jezeli faktycznie wtryski beda dobre to wymien zaworki scv na pompie.
  
 
Avensis jest po kolejnej diagnozie. Tym razem był podpięty tester i wyszło błąd 78( - (czyli coś związane z pompą paliwa). Czy to dalej będzie świadczyło o wymianie tych zaworków SCV czy już tylko pozostaje pompa do wymiany?
  
 
Cytat:
2009-10-21 19:34:49, vento93 pisze:
Avensis jest po kolejnej diagnozie. Tym razem był podpięty tester i wyszło błąd 78( - (czyli coś związane z pompą paliwa). Czy to dalej będzie świadczyło o wymianie tych zaworków SCV czy już tylko pozostaje pompa do wymiany?


No i dalej nic nie wiadomo te dwa kody znacza to samo tylko jeden jest w systemie dwu a drugi czterocyfrowym.
W zasadzie oznaczaja niesprawnosc zaworkow lub instalacji elektrycznej-slabe masy,lub niewydolnosc pompki wstepnej w pompie wysokiego cisnienia,lub wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz.
Diagnostyka testerem nie polega wylacznie na odczytaniu kodu bledu,to potrafi srednio rozgarniety szympans
Odpinaj na pracujacym silniku kolejno na przemian zaworki zielony i czerwony.Jezeli na jednym zaworku silnik zgasnie,a na drugim nie tzn ze dana sekcja sie nie wyrabia-czyli zaworek lub pompa,poniewaz pompa nawala znacznie rzadziej,to nalezy zaczac od wymiany zaworkow.
Jezeli na kazdym z zaworkow silnik nie gasnie ,to trzeba sprawdzic testerem jakie jest cisnienie z osobna podbijajac testem aktywnym.
Jezeli na kazdym z zaworkow silnik gasnie,to raczej nie zaworki a przelewajacy wtrysk daje spadki cisnienia.
  
 
To miał być 78 ( 8 ). Podobno 78 dotyczy pompy i układu paliwowego a to rozszerzenie 8 właśnie nie wiem co oznacza. Jutro spróbuje odłączanie po kolei zaworków i napisze jakie są efekty.
  
 
Cytat:
2009-10-21 20:55:07, vento93 pisze:
To miał być 78 ( 8 ). Podobno 78 dotyczy pompy i układu paliwowego a to rozszerzenie 8 właśnie nie wiem co oznacza. Jutro spróbuje odłączanie po kolei zaworków i napisze jakie są efekty.


To rozszerzenie teoretycznie zaweza problem do samych zaworkow lub instalacji,podczas gdy (7) poszerza o to wszystko co napisalem.Bylbym jednak ostrozny z tymi kodami,ostatnio mialem Rafke z kodem 4 cyfrowym zaworkow ,a powodem byl wtryskiwacz.
Wykonaj dokladnie test ktory opisalem z odpinaniem zaworkow,to bedziesz wiedzial wiecej.
  
 
A więc przy odpinaniu po kolei przewodu czerwonego i zielonego z zaworków silnik nie zgasł.
Nie sprawdzałem testerem jakie jest ciśnienie z osobna przez podbijanie testem aktywnym (podobno wtedy jest bardzo duże obciążenie silnika i nie wiadomo co może się stać /np. mogą puścić jakieś wężyki lub coś jeszcze/, a samochód już 8 latek ma.
Czy to już raczej napewno będą zaworki do wymiany?
  
 
Cytat:
2009-10-22 17:08:56, vento93 pisze:
A więc przy odpinaniu po kolei przewodu czerwonego i zielonego z zaworków silnik nie zgasł. Nie sprawdzałem testerem jakie jest ciśnienie z osobna przez podbijanie testem aktywnym (podobno wtedy jest bardzo duże obciążenie silnika i nie wiadomo co może się stać /np. mogą puścić jakieś wężyki lub coś jeszcze/, a samochód już 8 latek ma. Czy to już raczej napewno będą zaworki do wymiany?


Ktos ci glupot naopowiadal.Test Fuel leak sluzy do sprawdzania szczelnosci,a poniewaz podnosi cisnienie mozna go wykorzystac do sprawdzenia wydolnosci pompy.
Niema zadnych obaw test podnosi cisnienie do 115MPA,takie cisnienie panuje podczas normalnej jazdy przy 2500obr.Przy 3700 normalnie na listwie jest 130MPA,wiec test jest bezpieczny.
Na kazdym z zaworkow cisnienie na tescie powinno byc okolo 114MPA ,jezeli na jednym bedzie np 100MPA a na drugim 115MPA,tzn ze cos sie zaczyna dziac ale jeszcze jest ok,natomiast jak na ktorymkolwiek bedzie ponizej 100MPA tzn ze albo zaworek albo sekcja pompy pada,nalezy wowczas wymienic zaworki a pompe zalac na noc nafta.
Nafta wogole jest dobra bo mozna ja podac zamiast paliwa i odpalic silnik,zagrzac wylaczyc i po 12 godzinach jest zawsze lepiej
Duzo daje samo wyjecie zaworkow i pokrecenie na rozruszniku tak aby ropa wyplukala szlam ktory sie zbiera w pompie-niestety taka konstrukcja.Podobnie odpalenie na czystej nafcie i podbijanie na przemian cisnienia testem czasami jest w stanie rozruszac uklad.
  
 
Proponujesz wyjąć oba zaworki i pokręcić do momentu kiedy ropa wypłynie przez otwory od zaworków?
Jeszcze jedno pytanie - czy można jakoś przeczyścić te zaworki w jakiś sposób i narazie spróbować założyć te same przeczyszczone i może akurat coś pomoże?
  
 
Cytat:
2009-10-22 22:05:40, vento93 pisze:
Proponujesz wyjąć oba zaworki i pokręcić do momentu kiedy ropa wypłynie przez otwory od zaworków? Jeszcze jedno pytanie - czy można jakoś przeczyścić te zaworki w jakiś sposób i narazie spróbować założyć te same przeczyszczone i może akurat coś pomoże?


Tak niech ropa plynie na zewnatrz przez 20 sek krecenia wystarczy.Zaworki mozesz taktowac z akumulatora zanurzone w nafcie.Musi to byc jednak nafta oswietleniowa,a nie to gowno z Obi do pochodni i rozpalania grilla.
Jezeli zabieg pomoze to masz do wymiany zaworki na bank,bo jak pomoze to na 2-3 miesiace.
Przerabialem juz niejedna metode naprawcza,ale najlepiej meczyc testem aktywnym az objaw wystapi mozna wtedy stwierdzic co tak naprawde sie dzieje.
  
 
Wytłumacz mi jeszcze jak krowie na granicy to" "Zaworki mozesz taktowac z akumulatora zanurzone w nafcie"
  
 
Cytat:
2009-10-22 22:16:36, vento93 pisze:
Wytłumacz mi jeszcze jak krowie na granicy to" "Zaworki mozesz taktowac z akumulatora zanurzone w nafcie"


Normalnie +- podlaczasz do zaworka,to on cyknie to rozlaczysz i tak szybko laczysz i rozlaczasz,a on robi cyk cyk cyk a jak nie robi to swinia.
  
 
Witam ponownie
Bigelektron bardzo dziękuje za pomoc i wszelkie wskazówki.
Po dzisiejszym wymontowaniu zaworków i przeczyszczeniu ich w nafcie i ponownym zamontowaniu moc ponownie wróciła. Samochód jeździ juz normalnie czyli przyśpiesza tak jak powinien.
Czyli teraz wiem że musze zbierać kaskę na nowe zaworki żeby je później wymienić.
Jeszcze raz wielkie dzięki Bigelektron.