Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Styko Ford Escort Mk7 Lublin | 2009-11-17 15:37:55 Witam!
Dzisiaj mój samochód odmówił posłuszeństwa. Silnik zaczął pracować nierówno, a z wydechu wydobywa się biały dym. Poza tym w zbiorniczku wyrównawczym wzrasta nadmiernie ciśnienie. Stawiam na uszczelkę pod głowicą. I tutaj moje pytanie. Czy w silniku ZETEC jest dopuszczane planowanie głowicy przed założeniem nowej uszczelki? Jak ktoś ma jakieś rady co do samej wymiany to proszę o wypowiedź. Pozdrawiam! [ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-17 16:03:49 ] |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-11-17 15:51:12 Koniecznie trzeba sprawdzić płaszczyznę i w razie potrzeby splanować. Moją trzeba było liznąć o 0,08.
Uszczelkę kup tylko Elring lub Goetze. Obowiązkowo nowe śruby. Dobra okazja, żeby zrobić remoncik głowicy! Sprawdź, czy zawory nie kiwają się w prowadnicach i czy nie są poupalane. |
buzzer11 Escort MK VII Dąbrowa Górnicza | 2009-11-17 19:31:41 A planowanie głowicy po wypaleniu uszczelki często jest konieczne. |
Styko Ford Escort Mk7 Lublin | 2009-11-17 21:28:09 Oki. Książka podaje że śruby mają wytrzymać trzykrotne dokręcanie głowicy. Praktyka mówi inaczej? Jak to jest z tymi śrubami? |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-11-17 21:35:58 Praktyka mówi tak:
1. Nie jesteś zapewne pierwszym właścicielem, więc nie wiesz, co to za śruby, ile razy były dokręcane i przez kogo. 2. Fortuny nie kosztują, a ryzyko spore. Ja tam zawsze wymieniam śruby, które pracują pod dużym obciążeniem - razem z częściami, które się na tych śrubach trzymają. |