[MKVII] Wymiana uszczelki pod głowicą ZETEC 1.8 16V RKC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Dzisiaj mój samochód odmówił posłuszeństwa. Silnik zaczął pracować nierówno, a z wydechu wydobywa się biały dym. Poza tym w zbiorniczku wyrównawczym wzrasta nadmiernie ciśnienie. Stawiam na uszczelkę pod głowicą. I tutaj moje pytanie.
Czy w silniku ZETEC jest dopuszczane planowanie głowicy przed założeniem nowej uszczelki?
Jak ktoś ma jakieś rady co do samej wymiany to proszę o wypowiedź. Pozdrawiam!



[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-17 16:03:49 ]
  
 
Koniecznie trzeba sprawdzić płaszczyznę i w razie potrzeby splanować. Moją trzeba było liznąć o 0,08.

Uszczelkę kup tylko Elring lub Goetze. Obowiązkowo nowe śruby.
Dobra okazja, żeby zrobić remoncik głowicy! Sprawdź, czy zawory nie kiwają się w prowadnicach i czy nie są poupalane.
  
 
A planowanie głowicy po wypaleniu uszczelki często jest konieczne.
  
 
Oki. Książka podaje że śruby mają wytrzymać trzykrotne dokręcanie głowicy. Praktyka mówi inaczej? Jak to jest z tymi śrubami?
  
 
Praktyka mówi tak:
1. Nie jesteś zapewne pierwszym właścicielem, więc nie wiesz, co to za śruby, ile razy były dokręcane i przez kogo.
2. Fortuny nie kosztują, a ryzyko spore.

Ja tam zawsze wymieniam śruby, które pracują pod dużym obciążeniem - razem z częściami, które się na tych śrubach trzymają.
  
 
ja nie dawno robilem rozrzad (kolizja) uszczelki wyniosly mnie 240zl (uszczelniacze zaworowe, na walki i na wale plus wydechowa, ssaca, pod glowice i pod dekiel) wszystko Victor Reinz. planowanie obowiazkowe, ja jeszcze docieralem zawory. i sprawdz szklanki czy czasem nie wciskaja sie palcami, bo jesli tak to kupa... ale jesli nieslychac charkterystycznego klepania jak we fiestach to spoko... a dokrecanie to dynamometrycznym... nie pamietam z jaka sila...powinno pisac jak dostaniesz uszczelke pod glowice... i z kolejnoscia dokrecania srub jak podaje rozpisaka od uszczelki...


[ wiadomość edytowana przez: lukas1986 dnia 2009-11-18 21:41:14 ]