[MKVII] Wsadzenie silnika 1.8D z mkV w miejsce 1.8TDi mkVII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam pare pytań odnośnie przekładki silnika;

Mam escorta mkV 92r 1.8D na gratach Bosch z padniętym sprzęgłem i alternatorem oraz mkVII 97r 1.8 TDi Endura de (lucas) z zatartym silnikiem i bez turbiny,IC oraz kolektora dolotowego,z prawie nowym sprzęgłem i sprawnym altkiem (przerobiny na wolnossaka)

Chce przełożyć sam silnik z mkV 1.8D do budy mkVII i na jego skrzynie biegów,wiem że musze przełozyć zamach,sprzęgło i docisk z 1.8TDi do silnika 1.8D ponieważ zostawiam skrzynie mtx...

MkVII ma immo,wspomaganie,mkV to golas,co muszę przełożyc z endury do D żeby odpalić stary silnik w nowszej budzie?
1. co z altkiem,nie będzie problemów?
2. na jednym wtrysku jest jakiś kabelek,musze wtryski przełożyć?
3. co zrobić z pompą wspomagania skoro miski olejowe są różne?

Chce to wsadzić bez rozkładania 1.8D na części,wsadzić i odpalić jako zwykłe 1.8 D,pózniej bede się bawić w turbo,jak tylko przyjdą kolektory i turbina z WG ale narazie potrzebuje sprawne,jezdzące auto.

Proszę was bardzo o pomoc bo sprzęgło w mkV juz naprawde nie daje rady a buda mkVII z wywalonym zawieszeniem i skrzynią czeka

Pozdrawiam jay
  
 
Forum ma tylu magikow i zaden nie wspomoze rada?
  
 
Nie jestem pewien, ale chyba TD miał inne kółko alternatora. W 1.8D MKV pasek ma 3 rowki. Podobnie chyba jest ze wspomaganiem - w D nie masz z czego zasilić mechanizmu, więc lepiej byłoby wsadzić zwykły układ.
  
 
koło alternatora można zmienić. pompę wspomagania jak zakładasz to już musi być maglownica z ukł. wspomagania(jeżeli jej nie miał).
Rolke napinającą też musisz przykręcić do silnika.
Najlepiej jak przełożysz całą elektryke silnika wraz z komputerem i skrzynką bezpieczników.
Skrzynki mogą być różne a instalacja idąca do niej może nie mieć wszystkich kabli.
Komputer wraz z wiązką idącą do silnika i sama wiązka silnika. Samo założenie instalacji nie jest takie trudne i zajmuje jak na pierwszy raz godz, może dwie.
Ps a co ma pompa wspomagania do miski olejowej?
Pompy wszędzie są takie same różnią się tylko miejscem przymocowania do silnika oraz rurką która pobiera olej z zbiorniczka.
Akurat z tym nie ma problemu bu można to obejść.
np. 16 16V ma na górze koło zbiorniczka wspomagania
RS ma na dole silnika


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
wlasnie chodzi o to ze w mkVII przy silniku endura de mam mocowana pompe wspomy do miski olejowej w ktorej to sa otwory montarzowe do pompy...

kolo pasowe i rolka napinajaca tez bedzie montowana wiec ok
w mkVII do ktorego zamierzam wsadzic 1.8D z mkV ma maglownice ze wspoma,wiazka silnika jest w sumie taka sama,toc to diesel,tyle ze endura ma jakis czujnik na jednym wtrysku i przeplywomierz na dolocie

jade zaraz to porobie fotki i wstawie dla rozeznania
  
 
i temat ogarniety,spec fordowski mial dzis czas hehe
przekladam silnik z pompa z mkV do budy mkVII,w mkV tez mialem mtx skrzynie wiec pikus robota,wywalam zaslepki z bloku i wkrecam lape altka oraz przekladam miski zeby zamontowac pompe wspomy,zakladam kolo pasowe i rolke napinajaca do w/w
wtrysk z endury z czujnikiem i ciagne dodatkowy przewod + po stacyjce do zasilania zaworu odcinajacego pompy boscha
i ot cala filozofia...
temat szerzej opisze dla potomnych,chyba ze chcecie zamknac
pozdrawiam i dzieki
  
 
Opisz,opisz szczegółowo bo sie przyda..(a powiedziałeś mi że buda pocięta jest przez Ciebie )
  
 
bo budy mkV juz teoretycznie nie ma
narazie sie ciagle pindole z mkVII i czekalem wlasnie na info jak ogarnac te zamianke,dlatego tak to trwa,pozniej fotki wrzuce z dzisiejszej zabawy