Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Nortonn Pszczółka / BYŁO Esp ... Łódź | 2009-12-27 21:39:34 Dziwne rzeczy w ostatnim czasie dzieją się z moim esperakiem...
otóż raz mi ściąga, raz nie i jedzie prosto (zbieżność niedawno robiłem)... przy dość mocno skręconych kołach mam wrażenie jakby coś się ślizgało i zaraz miało urwać, może nawet lekko podskoczy... co pewien czas dochodzą dziwne dźwięki (nie wiem jeszcze, z której części auta) - porównałbym do zardzewiałej śruby i nakrętki gdy próbujemy odkręcić pojawia okropny pisk - tu jest podobnie... byłem na stacji diagnostycznej i diagnosta nie stwierdził żadnych wad w przednim zawieszeniu, z tyłu zaś są lekkie luzy na tulejach belki. Drodzy forumowicze macie jakieś pomysły? Gdyby to był, któryś z przegubów to stukało, prawda? |
Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2009-12-27 22:29:46 Przyczyną ściągania mogą być też hamulce. Jeżeli trzyma któraś strona to będzie ściągało. Piszesz też o piskach i skrzypieniu. Może któryś cylinderek nie odbija, mógł się zapiec. Żeby sprawdzić to po przejechaniu jakiegoś dłuższego dystansu sprawdź oba przednie koła czy któreś z nich nie jest ciepłe. |
Nortonn Pszczółka / BYŁO Esp ... Łódź | 2009-12-27 22:40:26
W jaki sposób to się objawiło tzn. jak auto zachowywało sie po tych 2 dniach?
Lewa strona była na pewno zimna (po dzisiejszym dość sporym dystansie) a prawej z pośpiechu nie sprawdziłem... |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-12-28 13:33:39 A ja Ci powiem co jest.
Zwyczajnie masz wywalone zawieszenie w samochodzie. Mało kto zwraca na to uwagę, ale sprawność amortyzatorów i twardość sprężyn mają duży wpływ na prowadzenie samochodu szczególnie podczas przyspieszania (zmiana środka ciężkości). Możliwe też, że wsadziłeś twarde gazowe amorki do zwykłych sprężyn. Efekt identyczny. Oczywiście luzy na tulejach tylnej belki nie są bez przyczyny na ściąganie, więc należy zacząć od wymiany tulejek, a następnie zawieszenie. Natomiast jeśli samochód by "uciekał" przy hamowaniu, wtedy mógłbyś martwić się właśnie o hamulce. |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2009-12-28 21:02:15 ja bym sprawdzil tez lozyskowane poduszki amorkow, te magiczne gniazda tez sie lubia wybijac. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-12-29 08:38:15
Jak zapewne pamiętają starsi stażem klubowicze, swego czasu właśnie podobny problem z samochodem miał kolega AsterixGal. Nie pamiętam dokładnie, mogę coś przekręcić, ale problem ten pojawił się w momencie wymontowania twardych obniżających sprężyn (problem z przyczepką) na seryjne, przy jednoczesnym pozostawieniu twardych gazowych amorków, które windowały nadmiernie autko do góry. |
mifinka (S) Klubowy Weteran Ford Probe 2,5V, BMW ... Warszawa - Wola | 2009-12-29 13:35:38 A może to maglownica się sypie? |
Nortonn Pszczółka / BYŁO Esp ... Łódź | 2009-12-29 15:34:58 W przednim zawieszeniu nie dokonałem zmian czyli - amorki i sprężyny są te same od kupna auta. Natomiast na szarpakach wykazało skuteczność rzędu 74%. Jakiś czas temu zostały założone nowe utwardzone sprężyny na tył, amorki zostały stare.
Może faktycznie dzieję coś z mocowaniem poduszki... Można sprawdzić to namacalnie? |
Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2010-01-02 20:27:15
Ja u siebie w wakacje zrobiłem kompletną wymianę w zawieszeniu przednim i tylnym. Z przodu wymienione, sworznie, łączniki stabilizatora, tuleje wahaczy, końcówki drążków. Z tyłu tuleje belki i łożyska. I nie prowadzi się wcale jak nówka sztuka. Kierownicą po przekroczeniu 100 km/h rzuca jak "kotem po obierkach". Koła wyważone, na przedzie założone też nowe opony i nic. Sam nie wiem co to może być. Na razie zima więc jeżdżę tak, ale jest to bardzo denerwujące |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-01-02 20:39:55
Pojechałbym na inny serwis opon sprawdzić wyważenie ! - nawet nie wiesz jak bardzo potrafią spieprzyć robotę nawet Ci "rutyniarze"! Gdyby to nic nie dało polecam b.dokładne, powtórne sprawdzenia przodu - najlepiej gdzieś u doświadczonego diagnosty Nie ma takiej możliwości , że wszystko gra , a wali po kierownicy |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-01-02 20:55:12 moga byc jeszcze np krzywe felgi(trujkata tez idzie wywazyc )
albo bijace tarcze hamulcowe obydwa przypadki przerabiałem |
Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2010-01-02 20:58:29
Dokładnie, nie jest to normalne. Pojadę gdzieś na sprawdzenie przodu i wtedy się zobaczy. Mam tylko nadzieję, że nie jest to wina maglownicy |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-01-02 21:05:13
Zacznij od sprawdzenia wyważenia! Maglownica ..bardzo wątpliwe. tak samo jak wskazane przez Kolegę 1232149367837 tarcze hamulcowe (nie wiem kto to jest ten cały "trujkat", który idzie więc nie będę oceniał wskazówki /być może chodzi o trujące wyziewy kata ?-tylko jaki ich wpływ na bicie kierownicy?-naprawdę nie wim! / ) |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2010-01-03 00:11:29
Nowe Barum bravuris też potrafią trzepać kierownicą. a ile sie nawymieniałem w zawieszeniu żeby sie dowiedziec ze to opony... moze sprobuj przelozyc tył na przód dla sprawdzenia Pozdr. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-01-03 01:06:48
No proszę...jaki piękny pomysł Prosty, wykonalny, oczywisty A tarcze, owszem, mogą powodować drgania na kierownicy (przy hamowaniu!)...natomiast nie potrafię sobie wyobrazić jak musiałaby być "sfalowane" , żeby powodować taki efekt bez użycia hamulca |