Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2010-01-07 21:45:24 codziennie muszę dolewać około półtorej szklanki płynu chłodzącego do zbiorniczka aby wyrównać powstałe ubytki
myślałem że to może uszczelka pod głowicą pojechałem z tym do mechanika po rozmowie z mechanikiem, ten powiedział mi że skoro - nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem silnika nawet przy najmniejszych mrozach - jesli silnik nie utracił mocy - jesli pracuje równo - nie dusi się - nie kopci na biało ...to nie uszczelka jest tu problemem... sprawdził zatem samą szczelnośc układu chłodzącego... okazało się że na jakimś tam wężyku przepuszczało i bryzgało po silniku... uszczelnił... po kilku dniach jazdy znowu płyn zaczoł spierdzielać... znowu bryzga po silniku teraz już z kilku miejsc na raz... wygląda to tak jak by w układzie chłodzącym wytwarzało się zbyt duże ciśnienie i mocowania wężyków nie wytrzumują... czego to może być przyczyną? rozkładam już ręce... cały czas muszę jeździć z zapasową butlą płynu chłodzącego aby sukcesywnie dolewać... zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz... gdy tuż po skończonej jeździe odkręcam korek robi się straszne ssss... i bul bul bul... słychać jak z dolnego wężyka wylatują bąble i płyn mocno zabulgocze w zbiorniczku... to chyba też nie jest normalne? [ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2010-01-07 21:48:01 ] |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-01-07 23:48:41
Spróbuj wymienić korek na zbiorniku wyrównawczym /dość często padają w nich zaworki ciśnienia i robią się szopki / ...nówka chyba max 20zł kosztuje, a wykluczysz na 100% jeden (wbrew pozorom b. ważny element) Poza tem..leszek dobrze prawi - są dużo lepsze metody diagnozowania padniętej uszczelki p/g niż słowna analiza "typowych objawów" Powodzenia |
nege Espero Sosnowiec | 2010-01-08 18:30:56 Ojciec w Matizie miał taki sam objaw . Jeżeli nie ma widocznych wycieków to pompa wody , przy okazji można rozrząd wymienić sobie . |
Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2010-01-08 18:41:11 Też obstawiał bym pompę wody. Miałem taki sam przypadek w oplu. Też bryzgało po silniku. |
rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2010-01-08 19:09:03 A ja stawiam na uszkodzony kolektor ssący.
Jest to normalna usterka w tym aucie. ----------------- Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu |
Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2010-01-08 19:30:49
Dobrze jest zdjąć osłonę paska wtedy widać jak na dłoni. Płyn kapie na pasek i pod wpływem obrotów pryska. Jak dodamy gazu robi się fontanna.
Nie spotkałem się z tym nigdy, ale nie można tego wykluczać,m skoro jak piszesz jest to normalną usterką w matizach. Czekamy, aż kolega ŁUKASZ_GAJER podzieli się z nami informacją co było przyczyną |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2010-01-08 22:16:32 kolega mial podobna sytuacje w matizie, przyczyna byly stare sparciale wezyki ktore ciekly w wielu miejscach, w tym na laczeniu przy nagrzewnicy. Jesli pomimo wszystkie nie uda Ci sie znalezc przyczyny polecam jeszcze raz przejrzec wszystko. Koledze na szczelnosci wyszedl jeden waz a reszta juz nie. |
mifinka (S) Klubowy Weteran Ford Probe 2,5V, BMW ... Warszawa - Wola | 2010-01-08 23:08:26 A ja proponuję poszukać na PDF, tam jest opisanych wiele usterek w różnych modelach Daewoo, może znajdziesz przyczynę
Pozdrawiam |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2010-01-08 23:50:54 jak nie będziesz miał innego pomysłu to kup nowy korek, w starym wywierć dziurę i wsadź wentyl taki jak w kole (u wulkanizatora kupisz za 5 zł). Zakręć korek i pompuj... nie za dużo, max 1,5 bar. Nieszczelność pojawi się automagicznie |
nege Espero Sosnowiec | 2010-01-09 12:02:02 Kolektor ssący też ojciec przerabiał . Jeżeli on padnie to widać jak się woda leje na górze z tyłu silnika przez taki mały otworek w kolektorze .
W obu przypadkach czy kolektor czy pompa koszt naprawy był ok 400-500 zl . |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2010-01-10 14:19:26 wątpię aby była to pompa wody bo raptem kilka miesięcy temu wymieniany był kompletny rozrząd...
korek od zbiorniczka wyrównawczego też dopiero co wymieniałem... apropo kolektora ssącego to również jeden z mechaników z którym rozmawiałem zwrócił mi na to uwagę że w matizach to jest częstą przyczyną... uszczelki pod głowicą w sumie też nie wykluczam bo kopci coraz bardziej na biało... choć z drugiej strony silnik pracuje bez zarzutu, nie utracił mocy itp... zauważyłem również że czasem potrafi mocno zaśmierdzieć płynem chłodzącym z nawiewu gdy używam ogrzewania... |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-01-10 14:40:08 a co niby ma rozrzad czy jego wymiana do pompy wody w tico lub matizie? |
rudi Espero Wloclawek | 2010-01-10 21:59:43
u mnie pompa wody zaczeła lać po 30 tys. km od wymiany - takie urok obecnych chińskich zamienników - korea wytrzymała 120 tys. bez problemu ale zachciało mi się wyminienić bo rzekomo warto.. |
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2010-01-12 20:32:31
mi w esperaku lało sie na tłok i przyrząd do sprawdzania padniętej uszczelki za pomocą kilku kropel płynu chłodniczego nie zdał egzaminu |