[MKVII] Centralny zamek. Jak podłączyć sterownik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mam central na kluczyk który już ma problemy z otwieraniem drzwi. kupiłem sterownik z pilotami i dostałem strasznie enigmatyczną instrukcję montażu. czy mógłby mi to ktoś rozrysować jak najprościej. co, gdzie i do czego podpiąć??


[ wiadomość edytowana przez: qba1970 dnia 2009-12-08 22:05:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: qba1970 dnia 2009-12-08 22:09:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-08 23:16:09 ]
[ powód edycji: Temat... ]
  
 
Po pierwsze kolego to zmien temat, regulamin sie kłania.


Co do podłaczenia to poszukaj w fotorelacjach, powinno być, a jesli nie bedzie to wejdz na Ogólnopolskie Forum Forda i tam na pewno gdzies jest musisz poszukac, bo ja tam kiedys czegos szukałem i była tam własnie fotorelacja + opis montazu centralnego zamka (sterownika z pilota)
  
 
qba, jako, że jesteś 1 dzień na forum zapoznaj się proszę z regulaminami poszczególnych kategorii oraz tak jak wspominał techno zmień tytuł tego wątku. Podpowiem, że robi się to poprzez wejście w edycję pierwszego posta

-----------------
Na stanie Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 163 KM 18.09.2017.
Był:
Złomek MKVII 1.6 90 KM HB 5D 10.06.1999,
Asterix H 1.6 116 KM HB 5D 19.12.2011.
  
 
Jezeli to sam sterownik bez alarmu to gdzie jest trudność??? Na pewno jest wtyczka z kolorowymi kablami które są w instrukcji opisane.

Masz jakiś link do aukcji/sklepu z podobnym lub takim samym modelem? Pochwal się co zakupiłeś to moze wtedy pomozemy.



[ wiadomość edytowana przez: krzysiek808 dnia 2009-12-07 21:47:17 ]
  
 
to link do zakupionego sterownika http://www.allegro.pl/item841838981_sterownik_zamka_centralnego_do_kazdego_auta_bx40.html

[ wiadomość edytowana przez: qba1970 dnia 2009-12-08 22:11:40 ]
  
 
tylnie drzwi i przednie od pasażera mają po dwa kable, a drzwi od kierowcy pięć. Znajdz ten stary sterownik i go wywal. W miejsce starego (lub obok) załóż nowy sterownik. Podciągnij sobie do niego mase i plus (+).
Połącz ze sobą kolorami kable od drzwi tzn. (np 4 biale ze sobą i 4 czarne ze sobą). następnie te poskręcane dwie grupy (białe i czarne) podłącz z takimi samymi kolorami w sterowniku. Pozostałe 3 kable od drzwi kierowcy podlącz wg kolorów ze sterownikiem. Jeden kabel (ten dodatkowy do klapy) utnij bo jest niepotrzebny. Jeszcze tylko kabel do kierunków. doczep do niego ten rozdzielacz, a każdy z kabelków rozdzielacza podczep do kabla od kierunków.
  
 
podeślij opis kabli tego sterownika to Ci ładnie i czytelnie rozrysuje schemat w paincie ;D

PS. mam podobny model z antenką i łapie mi w otwartym terenie ze 100m. Najlepsze jest to ze nie trzeba pilotem celować w auto.



[ wiadomość edytowana przez: krzysiek808 dnia 2009-12-08 22:30:14 ]
  
 
Cytat:
2009-12-08 22:23:12, krzysiek808 pisze:
tylnie drzwi i przednie od pasażera mają po dwa kable, a drzwi od kierowcy pięć.



wszystkie przednie maja 5

Cytat:
Znajdz ten stary sterownik i go wywal.



nie ma starego sterownika

Cytat:
Połącz ze sobą kolorami kable od drzwi tzn. (np 4 biale ze sobą i 4 czarne ze sobą). następnie te poskręcane dwie grupy (białe i czarne) podłącz z takimi samymi kolorami w sterowniku.
Pozostałe 3 kable od drzwi kierowcy podlącz wg kolorów ze sterownikiem. Jeden kabel (ten dodatkowy do klapy) utnij bo jest niepotrzebny. Jeszcze tylko kabel do kierunków. doczep do niego ten rozdzielacz, a każdy z kabelków rozdzielacza podczep do kabla od kierunków.


ale po co tak motac?
  
 
być moze drzwi od pasażera tez są master wiec mogą miec 5 kabli, ale najczesciej jest to slave i ma 2 kable (tak jak u mnie).

Jezeli motam i kombinuje to napisz po swojemu. Wg mnie jest to dobrze wytłumaczone. Aha, jak moze nie byc sterownika?? Wiec co otwiera te drzwi, krasnoludki????

kolego, uświadom nas wszystkich co otwiera te drzwi i napisz swoją instrukcje


[ wiadomość edytowana przez: krzysiek808 dnia 2009-12-09 07:31:19 ]
  
 
Cytat:
2009-12-08 22:27:03, krzysiek808 pisze:
podeślij opis kabli tego sterownika to Ci ładnie i czytelnie rozrysuje schemat w paincie ;D PS. mam podobny model z antenką i łapie mi w otwartym terenie ze 100m. Najlepsze jest to ze nie trzeba pilotem celować w auto. [ wiadomość edytowana przez: krzysiek808 dnia 2009-12-08 22:30:14 ]


mam nadzieje ze o to chodziło
  
 
Cóż, instrukcja naprawde czytelna Kolego, pomogę, ale musisz jeszcze mi napisać jakie kolory kabli masz w drzwiach kierowcy (5 kabli) i jakie kolory w drzwiach pasażera? Jeżeli bede miał te dane to Ci ładnie rozrysuje.

A co do lokalizacji tego sterownika to naprawde bez różnicy gdzie będzie ( ja mam zamontowany w konsoli środkowej tam gdzie radio siedzi)
  
 
ponoć zalecają w okolicach przedniego nadkola od pasażera. dlaczego? nie mam pojęcia. kolorki okablowania sprawdzę jutro i podam.
  
 
Owszem, tez o tym słyszałem, ale jak ja kupowałem to gościu powiedział ze tutaj działa na zasadzie fal radiowych, więc lokalizacja nie ma znaczenia.

Sprzedawca powiedział tylko, aby antenka karoserii nie dotykała bo mogą (ale nie muszą) wystapić zakłócenia.
  
 
Cytat:
2009-12-09 21:32:22, qba1970 pisze:
ponoć zalecają w okolicach przedniego nadkola od pasażera. dlaczego? nie mam pojęcia. kolorki okablowania sprawdzę jutro i podam.

Zalecają ale od kierowcy a dlatego że tam wychodzi ze skrzynki wiązka drzwiowa. A wystarczy poszukać


-----------------
CB Radio: President HR 2600+alan PC6

EOP 3F98

#2432

[ wiadomość edytowana przez: skorpion19 dnia 2009-12-09 22:05:47 ]
  
 
Fakt, kolega ma oryginalny centralny zamek, który idzie przez skrzynkę bezpieczników...

Ja u siebie sam montowałem alarm i zamek, ale z pominięciem skrzynki.

A ten poradnik który podesłał skorpion19 jest naprawde fajny
  
 
Cytat:
2009-12-09 07:27:20, krzysiek808 pisze:
być moze drzwi od pasażera tez są master wiec mogą miec 5 kabli, ale najczesciej jest to slave i ma 2 kable (tak jak u mnie). Jezeli motam i kombinuje to napisz po swojemu. Wg mnie jest to dobrze wytłumaczone. Aha, jak moze nie byc sterownika?? Wiec co otwiera te drzwi, krasnoludki???? kolego, uświadom nas wszystkich co otwiera te drzwi i napisz swoją instrukcje [ wiadomość edytowana przez: krzysiek808 dnia 2009-12-09 07:31:19 ]



tzn ze nie masz CZ oryginalnego.
escort to nie jakis japonczyk bez silownika w drzwiach kierowcy ...
mastery sa z przodu (2) gdzie wsadzisz kluczyk tam zamkniesz/otworzysz.
cala filozofia sprowadza sie do wpiecia 2 kabli w istniejacy CZ i wpiac zasilanie. w zasadzie wszystko jest w wiazce drzwiowej.
  
 
No ja kupowałem na allegro zestaw centralnego zamka + alarm dedykowany do fordów (dlatego kosztował duzo więcej niż standardowy zestaw) i był tam tylko jeden master. Dedykowany, to znaczy, że zą blaszki do mocowania do całego zamka i taka fajna łapka która posiąga w zamku linke.

W moim samochodzie seryjnie nie było centralnego.
  
 
dziś walczyłem [nadal walcze] ze skrzynką bezpieczników i sprawdziłem przy okazji kabelki do drzwi, to cała wiązka a nie 5 szt. jutro je dokładnie obejże i podam kolory.
  
 
no cóż ja tego nie zrobiłem. dałem to elektrykowi który zrobił to za 70zł. czasami jest dobrze dać zarobić fachmanowi
  
 
Cytat:
2009-12-09 07:27:20, krzysiek808 pisze:
być moze drzwi od pasażera tez są master wiec mogą miec 5 kabli, ale najczesciej jest to slave i ma 2 kable (tak jak u mnie). Jezeli motam i kombinuje to napisz po swojemu. Wg mnie jest to dobrze wytłumaczone. Aha, jak moze nie byc sterownika?? Wiec co otwiera te drzwi, krasnoludki???? kolego, uświadom nas wszystkich co otwiera te drzwi i napisz swoją instrukcje [ wiadomość edytowana przez: krzysiek808 dnia 2009-12-09 07:31:19 ]



o ile mi wiadomo to w escortach zamykanie centralne zamkow wystepowalo ze sterownikiem i bez... te ze sterownikiem czesto wystepowaly razem z alarmem...

osobicie ja mam oryginalny centralny zamek i sterownika niemam... sterowanie odbywa sie bezposrednio na silownikach