Problem z turbodoładowaniem ?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam .Jestem nowym klubowiczem .Mam od pół roku problem z AVE VERSO 4D4 2.0 2002r.
W przedziale 2200-2500 obrotów silnik przestaje ciągnąć i jeżeli nie odpuszczę gazu to zapali się kontrolka check engaine i silnik przestaje reagować (tryb awaryjny).Po wyłączeniu na chwilę silnika można dalej jechać ale problem pozostaje. W serwisie Toyoty nie potrafili jednoznacznie ustalić przyczyny.Odczytany błąd : 34(2) turbocharger system malfunction.
Coś wspominali,że może zacina się zawór upustowy ciśnienia na turbinie .
Redukcją biegów omijam ten przedział obrotów ale co to za jazda.
Toyotami jeżdżę od 15 lat,ale taki problem zdarzył mi się po raz pierwszy
Liczę na Wasze doświadczenie i pomoc.

Powodem jest zaworek vacuum regulating,lub sama turbina.
Zaworek trzeba wymienic a turbine rozruszac i wyregulowac.
Na poczatek mozna wyczyscic filterek na zaworku,czasami pomaga.

Dzięki za poradę. Będę próbował naprawić, może odzyskam wiarę w Toyotę. O postępach napiszę.
Pozdrówko

Bigelektron jesteś THE BEST,
Po wyczyszczeniu filterka na zaworku autko śmiga jak nowe,
Pojechałem pochwalić się do serwisu Toyoty (Słupsk), zrobiło im się bardzo głupio. Tłumaczyli, że mają takie procedury. Warto aby je zmienili zanim kolejnemu klientowi zaproponują wymianę turbiny za jedyne 11 tys.PLN.
Jak mówią małolaty: szacun dla CIEBIE

to jest właśnie jeżdżenie do serwisów firmowych... jak oni się bardzo znają.... wymieniać całe moduły to chyba nawet dziecko by potrafiło...
może niedługo na pytanie popsuł mi się samochód padnie odpowiedź a to nie szkodzi wymienimy na nowy za jedyne....
masakra

Cytat:
2010-01-26 12:59:13, dziarmaga pisze:
to jest właśnie jeżdżenie do serwisów firmowych... jak oni się bardzo znają.... wymieniać całe moduły to chyba nawet dziecko by potrafiło... może niedługo na pytanie popsuł mi się samochód padnie odpowiedź a to nie szkodzi wymienimy na nowy za jedyne.... masakra