Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
robert_or3 Member Klubu Espero Citroen C5 FL Łękawica | 2010-05-01 11:01:25 Źle robisz że zakładasz z góry że to nie pompa i nie filtr bo wymieniałeś miesiąc temu. Jeszcze za czasów poldka zdarzyło mi się coś takiego że na nowym filtrze pojeździłem niecały tydzień. Jakiś paproch dostał się do środka. Dużo miałeś paliwa przed tankowaniem? Czasem znajdzie się na dnie zbiornika jakiś fajans i przy znikomej ilości paliwa zapycha filtr. |
asc76 Espero 1.8 1999 Łódź | 2010-05-01 15:35:04 Przed zatankowaniem benzyny do pełna było ok 1/3 baku. Przed wymianą filtra pompa często buczała ale po wymianie tydzień jeździłem w zupełnej ciszy.
Filtr kosztuje 12 zł, mogę go znów wymienić, zastosowałem od nubiry czy lanosa, na wężyki, wszystko ładnie jest złożone, nie cieknie ani kropelka, ale czy możliwe że w baku są takie paprochy że filtr się zapycha i pompa buczy a paliwo nie ma jak płynąć? To może spuścić trochę tej benzyny z baku na odłączonym filtrze i zobaczyć co tam leci? |
asc76 Espero 1.8 1999 Łódź | 2010-05-01 15:40:05 I jeszcze podpowiedzcie mi jak to możliwe, że gdy silnik jest zimny to benzyna jest w obiegu a jak się rozgrzeje to się coś dzieje, że nie odpala i nie chce jechać?
Czy pompa może reagować na temperaturę pracy silnika i się raz np. zacierać a raz nie i zależy to od temperatury? A filtr, zewnętrzny, jak temperatura silnika może decydować o tym czy przez niego poleci pb czy też nie? Rano zawsze odpalę auto, w ciągu dnia nie. Jak jest zimny to wszystko gra. |
robert_or3 Member Klubu Espero Citroen C5 FL Łękawica | 2010-05-01 19:25:05 Czyli to raczej nie filtr. Stawiam na pompę. Tym bardziej że napisałeś o tym że hałasowała. Temperatura silnika do samej pompy nic nie ma, ale ma wpływ na ssanie. Jeśli się nie mylę na zimnym silniku regulator przepuszcza więcej paliwa, a na rozgrzanym nieco się domyka i wtedy jeśli pompa podaje zbyt niskie ciśnienie silnik się dławi. Przynajmniej tak mi się wydaje |
slawek_p Klubowy Weteran Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2010-05-01 21:15:09 Zacznij od tego co najtańsze i najprostsze czyli zrób reset ECU. Jeśli to nie pomoże prawdopodobnie (zgodzę się z opiniami kolegów) kończy Ci się pompa paliwowa. Przyczyną też może być czujnik temperatury silnika (ale to mniej prawdopodobne) bo jak napisałeś wpływ na pracę silnika na PB ma temperatura silnika, a na gazie przy prostych instalacjach nie jest on brany pod uwagę. |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2010-05-02 09:38:23 raczej pompa. Czy kiedy auto nie chce pracowac na PB nie masz wrazenia ze pompa pracuje jeszcze glosniej badz nie pracuje wcale? Sproboj (niezaleznia skad) pociagnac "swoje" zasilanie do pompy tj np z zapalniczki, badz z tylnich swiatel i gdy nie bedziesz wstanie jechac na PB to odlacz zasilanie pompy i podlacz "swoje". Wykluczysz w ten sposob PRZEKAZNIK oraz uklad elektryczny do pompy. Dziwne ze nikt wczesniej nie napisal o przekazniku |
slawek_p Klubowy Weteran Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2010-05-02 13:09:49
Nie napisał, bo kolega asc76 napisał, że pompa się odzywa czyli przekaźnik, bezpiecznik i instalacja elektryczna zasilająca pompę jest raczej sprawna. |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2010-05-02 13:16:57 u mnie pompa pracowala ale zimny lut na pompie powodowal jej niestabilna i przerywana prace. Posiadajac LPG nie zauwazylem odrazu zwiazku elektryki z jej skokowa praca. IMO odcina w Espero pompe, moze byc problem z IMO, na LPG auto zawsze pojedzie. |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2010-05-02 13:38:39
zalezy jak instalacja jest podpięta. u mnie immo odcina też lpg. pozdr. |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2010-05-02 15:05:50 fabryka odcinala pompe. u Ciebie jest GUZIK nie wiadomo co opala badz wylacza |