[OGÓLNE] Zakup Escorta z silnikiem 1.8 diesla

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam zamiar zmienić mojego essiego 1.3 na innego MK7 z silniczkiem diesla. Słyszałem jednak o ich awaryjności.
Na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę? Co najczęściej ulega awarii?
Co przydałoby się wymienić po kupnie?
Które wersje 60, 70 czy 90 konne są mniej podatne na awarie?
  
 
Witaj!
Ja w zeszłym roku kupiłem MK7 1.8TD 90KM w wersji Ghia z 1998r. Autko miało najechane 180 tys. km uczciwego przebiegu. W rok dorzuciłem kolejne 20 tys. Muszę powiedzieć, że jestem z niego bardzo zadowolony. Przez cały okres dolałem 100gr oleju i to dosłownie profilaktycznie heh.
Jednak nie obyło się bez pewnych kłopotów na samym początku. Mianowicie miałem problem z pompa paliwową. Zacząłem regularnie lać V-Power Diesel i niestety rozszczelniłem całą pompę - uszczelki puściły i ropa lała się strumieniami. Po wymianie elektrozaworu i uszczelnieniu całej pompy auto śmiga aż miło.
Poza tym wymieniłem teraz przed wiosną tłumik, amorki z tyłu oraz tuleje, ale to normalna eksploatacja. Aha, na zimę wymieniłem jeszcze świece żarowe (na najtańsze możliwe heh) i ani razu Ess się nie zbuntował nawet przy tegorocznych mrozach.

Podsumowując wydaje mi się, że trafiłem akurat dobry egzemplarz, bez ukrytych wad. Pewnie przy odrobinie pecha można kupić rupiecia, który zdrowo wygląda i chodzi ładnie ale do 2 tyg. po zakupie, a potem się sypie.
  
 
TD jest prosty jak C360.
tam nic nie ma i tyle samo moze sie popsuc
-
tylko 90KM
  
 
słusznie - jak chcesz autem jeździć a nie się toczyć to tylko 90KM
  
 
Czyli 90 posiadały pompę wtryskową. A czy taki silnik posiada możliwość zmieniania programu tzn. chiptuningu? Czy może jest to konstrukcja bardziej przypominająca cepa? ;]
  
 
Cytat:
2010-03-24 20:28:06, shewush pisze:
Czyli 90 posiadały pompę wtryskową. A czy taki silnik posiada możliwość zmieniania programu tzn. chiptuningu? Czy może jest to konstrukcja bardziej przypominająca cepa? ;]

Pompe wtryskowa posiada, kazdy diesel escortowy. Nie ma opcji na cipa, czysta mechanika.
  
 
Cytat:
2010-03-24 20:34:34, mefis22 pisze:
Pompe wtryskowa posiada, kazdy diesel escortowy. Nie ma opcji na cipa, czysta mechanika.



tvister twierdził że się da


silnik jest prosty jak konstrukcja cepa.... tylko trzeba kupić niezajechanego.
  
 
Możliwy jest tylko tjuning mechaniczny, kluczem imbusowym
  
 
Cytat:
2010-03-24 22:05:28, Kris75 pisze:
Możliwy jest tylko tjuning mechaniczny, kluczem imbusowym

Akurat idzie podniesc troszke moc w klekocie fordowskim. Lata fiesta TD na 1,8bara i legitymuje sie moca 104km i 220nm.
  
 
Cytat:
2010-03-24 22:23:37, mefis22 pisze:
Akurat idzie podniesc troszke moc w klekocie fordowskim. Lata fiesta TD na 1,8bara i legitymuje sie moca 104km i 220nm.


No właśnie jak jest z tym stopniem sprężania? Czy to odbija się na żywotności silnika? Czy pali dużo więcej? Czy da radę zrobić to na podwórku czy potrzebny jest warsztat i fachura?
  
 
Cytat:
2010-03-25 07:51:56, jarman pisze:
No właśnie jak jest z tym stopniem sprężania? Czy to odbija się na żywotności silnika? Czy pali dużo więcej? Czy da radę zrobić to na podwórku czy potrzebny jest warsztat i fachura?

Pogadaj z Fordonem z Fiesta Klub Polska, on tym jezdzil, sprzedal i dalej przy nim dlubie, obecnie jezdzi nim koleszka o nicku kamil wolski. Powie Ci cos wiecej, o wytrzymalosci i spalaniu. Podobno spalanie nie skoczylo, a co do zywotnosci to pewnie sie odbija. A i to nie jest stopien sprezania, tylko cisnienie doladowania.


[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2010-03-25 08:07:21 ]