Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
michno45 (M) V-ce Prezes Zarządu FEFK ford focus MK2 EL Manufaktura | 2012-08-26 10:13:40 czy jest prawdą ze w silniku td przed wylączeniem nalezy odczekac jakis czas aby turbina sie zatrzymala i dopiero wylączac silnik i druga sprawa czy w rurach powietrznych od intercoolera moze byc olej i skąd sie tam bierze
----------------- FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA byl Escort MKVII 1,4 byl Focus MKI 1,8 tddi jest Focus MKII 1,6pb Dystrybutor Gadżetów [ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-08-26 12:21:24 ] [ powód edycji: poprawa tytułu (cyfry rzymskie) ] |
domisnis Sympatyk FEFK MKVII Kraków | 2012-08-26 10:27:38 teoretycznie tak ale jeżdżąc po mieście to ten czas poświęcony na parkowanie wystarcza na zatrzymanie łopatek. Olej w przewodach od IC to olej przepuszczony przez turbo. Nie powinno go tam raczej być ICka można wymontować i przepłukać benzyną ekstrakcyjną żeby pozbyć się tego zbędnego oleju który nic dobrego nie robi |
lukirs Escort Driver ford escort rs2000 bielsko-biała | 2012-08-26 10:36:28 Przed zgaszeniem warto odczekać chwilkę żeby turbina się wystudziła.turbina się nie zatrzymuje,kręci się cały czas z różnymi prędkościami w zależności od obrotów silnika.w silnikach bardziej wysilonych montuje się turbo timery które nawet po opuszczeniu i zamknięciu auta zostawiają silnik na chodzie kilka minut.szybkie zgaszenie może nawet odkształcić łopatki.a olej w IC to już uszczelniacze przepuszczają. |
domisnis Sympatyk FEFK MKVII Kraków | 2012-08-26 10:39:20 no tak. musi się wystudzić ale w zwyczajnej jeździe po mieście (a Michał rajdowo nie jeździ) to spokojnie po zaparkowaniu może gasić. Innym przypadkiem jest jak zapierdzielasz autostradą 200km/h zatrzymujesz się i gasisz. To wówczas jest morderstwo dla turbo
|
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-08-26 11:18:21 W mieście czy nie - po ostrzejszej jeździe lub po dłuższej trasie, przy normalnej spokojnej jeździe nie ma takiej potrzeby |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2012-08-26 11:28:05 Diesel ma niższą temperaturę spalin poprzez większą sprawność silnika i w jego przypadku po ostrym katowaniu nie trzeba czekać np. 10 minut na schłodzenie turbiny.
Generalnie jak jechałeś "intensywnie", to po prostu ostatnie 2km drogi zrób spokojnie, wjedź na parking 10s i możesz gasić. Przede wszystkim nie można gasić takiego samochodu na zasadzie: jechałeś spokojnie, wjazd do garażu na pełnym gazie i od razu zgaszenie silnika. Turbina musi wytracić obroty. Mam w domu legendarne 1.9 TDi 90km, które ma nakulane 270.000km i turbina ma się bardzo dobrze . |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2012-08-26 11:43:38
No o to wlasnie chodzi z wytraceniem obrotow, zeby bez smarowania jak najmniej chodzilo, ale rownie wazne jest wlasnie schlodzenie |
michno45 (M) V-ce Prezes Zarządu FEFK ford focus MK2 EL Manufaktura | 2012-08-26 12:25:49 wszystkim dzieki i zamykam ----------------- FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA byl Escort MKVII 1,4 byl Focus MKI 1,8 tddi jest Focus MKII 1,6pb Dystrybutor Gadżetów |