[OGÓLNE] Lekkie piszczenie dochodzące z przodu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dylemat co to może być. Podczas jazdy spokojnej tak ok 30 km/h da sie usłyszeć takie nieregularne piszczenie z przodu auta. Występuje to tylko jak nawet lekko rusze kierownicą, jeżeli jadę prosto tego nie ma. Nie jest to piszczenie jednostajne ani cykliczne, tylko uzależnione od skrętu (nawet lekkiego) kierownicą. Dodam iż były sprawdzane hamulce pod względem trzymania i koła kręcą się bardzo swobodnie. Co to może być ?

[ wiadomość edytowana przez: misdroj dnia 2010-02-18 16:50:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-02-25 22:08:41 ]
[ powód edycji: temat ]
  
 
a moze wiecej informacji podasz co? masz wspomaganie kierownicy??
  
 
Mam wspomaganie
  
 
to sprawdz czy pasek od wspomagania ci nie piszczy. nie jestem pewien czy jest osobno czy z calym rozrzadem
  
 
Też właśnie nad tym myślałem, tak jak mówie - przy lekkim ruchu kierownicą piszczy, a jak przestane kręcić jest spokój.
  
 
sprawdź poziom płynu do wspomagania, ale obstawiam że to pompa siadła;-(
  
 
Jak by pompa siadła to bym nie mógł swobodnie kręcić, poza tym to nie piszczy tak, że jest to słyszalne w środku, dopiero jak wyłącze radio i otworze szybe to lekko słychać że coś tam sobie popiskuje...
  
 
Możliwości tego piszczenia jest wiele. Może to być pompa wspomagania , łożyska na alternatorze. Najlepiej jakbyś miał do pomocy kogoś kto by kręcił kółkami a ty byś nasłuchiwał w którym miejscu słychać. Do takiego zabiegu wystarczy przyłożony do danego pręt a drugi jego koniec owinięty izolacja do ucha. To jest prowizoryczny stetoskop Tylko uważaj żeby nie dotknąć paska podczas nasłuchiwania bo może być nie ciekawie

[ wiadomość edytowana przez: Daro1985 dnia 2010-02-18 20:37:57 ]
  
 
najpierw obczaj z której strony piszczy to wyeliminujesz kilka powodów: miałem podobny problem: piszczało przy skręcie... i po diagnostyce: obsłuchaniu wyszło prawe koło i piasta do wymiany. łożysko było w miare ok ale tez wymieniłem ale piasta miała ponad 1 mm luzu- chwile tak jeździłem. podwinduj koło i sprawdź luzy. zajmuje chwilę ale coś przynajmniej wiesz
  
 
U mnie piszczy jak skręcę kierownicę do blokady. To jest taki niskotonowy ciągły pisk, trwa tak długo jak trzymam kierownicę skręconą do blokady. Jeśli u ciebie występuje taki pisk, to sprawdź czy masz płyn w zbiorniczku wspomagania.

Nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym tematem, ale miałem też takie cichutkie popiskiwanie przy skręcaniu. Okazało się że chłodnica się poluzowała i piszczała przez tarcie mocowania. Przykręcenie śrub dolnego mocowania chłodnicy pomogło.
  
 
Ja ostatnio tak miałem z przodu w prawym kole, wyciek na przegubie osłona poszła, na szczęście udało się odratować. Więc sprawdź czy nie masz wycieku gdzieś przy przegubie.