[MKV] diesel nie odpala. Pompa wtryskowa Bosch-elektrozawór?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i stało się -
podjechałem pod sklep ale już nie odjechałem. Po powrocie ze sklepu silnik zapalił pochodził chwilę i zgasł. Podejrzewam elektrozawór ( paliwo dochodzi do pompy , sprawdziłem bo mam przy filtrze paliwa ręczną pompkę, pasek rozrządu jest cały)
W związku z tym mam kilka pytań.
1. Czy moje podejrzenia są słuszne?
2. Czy taki elektrozawór można samemu wymienić?
3. Czy taki elektrozawor wymienia się na nowy czy regeneruje?
4.Ile może kosztować taki elektrozawór i gdzie go mogę kupić?

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-19 11:23:21 ]
[ powód edycji: Regulamin!!! ]
  
 
elektrozawór na pompie dziala po podaniu plusa....

sprawdź czy plus dochodzi do niego (może po drodze coś nie łączy), koszt nowego ok 40zł za nowy. Starego się nie regeneruje.

[ wiadomość edytowana przez: Asior dnia 2009-10-19 10:43:17 ]
  
 
Cytat:
2009-10-19 10:42:57, Asior pisze:
elektrozawór na pompie dziala po podaniu plusa.... sprawdź czy plus dochodzi do niego (może po drodze coś nie łączy), koszt nowego ok 40zł za nowy. Starego się nie regeneruje. [ wiadomość edytowana przez: Asior dnia 2009-10-19 10:43:17 ]


A gdzie jest w tej pompie elektrozawór?
Widzę tylko jakieś dwa przewody el. dochodzące do pompy.
  
 
Cytat:
2009-10-19 10:52:20, zagore1 pisze:
A gdzie jest w tej pompie elektrozawór? Widzę tylko jakieś dwa przewody el. dochodzące do pompy.



powinien być prawie pionowo patrząc od góry, dochodzi do niego 1 przewód (przynajmniej ja tak miałem)
  
 
Cytat:
2009-10-19 11:01:29, Asior pisze:
powinien być prawie pionowo patrząc od góry, dochodzi do niego 1 przewód (przynajmniej ja tak miałem)


Założe okulary wezmę książkę i będę szukał.
Czyli ten element się wykręca i wymienia na nowy?
Nie trzeba rozbierać pompy?
  
 
Cytat:
2009-10-19 11:11:21, zagore1 pisze:
Założe okulary wezmę książkę i będę szukał. Czyli ten element się wykręca i wymienia na nowy? Nie trzeba rozbierać pompy?



KLIK

na ostatniej fotce po prawej stronie masz faston od elektrozaworu.


nie wiem natomiast czy jest jakaś różnica między boschem a lucasem.
  
 
Cytat:
2009-10-19 11:15:37, Asior pisze:
KLIK na ostatniej fotce po prawej stronie masz faston od elektrozaworu. nie wiem natomiast czy jest jakaś różnica między boschem a lucasem.



Czy ten element z przodu pompy to jest elektrozawór?
  
 
Cytat:
2009-10-19 11:54:34, zagore1 pisze:
Czy ten element z przodu pompy to jest elektrozawór?



chyba z przodu od dołu........ tak mi się wydaje

KLIKERS
  
 
No i znalazłem chyba ten elektrozawór.
Wg mnie jest tu:


Mam pytanie. Dochodzi do niego przewód. Gdy go zdjąłem zelektrozaworu przy włączonym zapłonie to słychać kliknięcie ale.... w skrzynce bezpieczników po założeniu znowu kliknięcie w skrzynce. Elektrozawór nie wydzje rzadnych dzwięków.
  
 
Wiec sprawdź ( miernikiem, żarówką) czy pojawia się na nim (elektrozaworze) napięcie po włączeniu stacyjki.


Jak jest napięcie to zwalony elektrozawór.

[ wiadomość edytowana przez: Jarek77 dnia 2009-10-20 07:29:47 ]
  
 
Cytat:
2009-10-20 07:27:05, Jarek77 pisze:
Wiec sprawdź ( miernikiem, żarówką) czy pojawia się na nim (elektrozaworze) napięcie po włączeniu stacyjki. Jak jest napięcie to zwalony elektrozawór. [ wiadomość edytowana przez: Jarek77 dnia 2009-10-20 07:29:47 ]


Tak będę sprawdzał tylko dzisiaj muszę zaciągnąć auto do garażu.
  
 
Problem rozwiązany Okazało się , że na elektrozaworze nie było napięcia bo spalił się przekaźnik od alarmu (odcinający to napięcie na elektrozaworze).
  
 
Auto już naprawione ( albo dopiero - jeździłem na podpiętym na krótko wyłączniku pompy) Potrzebna była ingerencja w skrzynkę ( zimny lut) Przy okazji elektryk polikwidował mi wszystkie "pająki"
Wymieniłem też akumulator i prądnicę.