Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tiltus Escort RS2000 F1 Piaseczno | 2010-05-07 11:58:25 Pojechalem dzis zrobic zbieznosc i oczywiscie wyszlo cos calkiem nieplanowanego. prawdopodobnie mam skrzywiona belke z tyle.
na wydruku z maszynki mam tak: zbieznosc osi tylnej lewa +0,52 prawa -0,11 calkowita +0,41 diagnosta (spoko czlowiek) mowil ze moze byc tak ze belka skrzywiona, tudziez mocowania w podluznicy. podluznice sa w miare ok (rdzawy nalot jest, ale opukane porzadnie srubokretem nie poddaja sie ). co prawda i tak mam zamiar blacharke kompleksowo z progami robic. Pytanie brzmi czy ktos mial taki problem i czy rozwiazanie w postaci wymiany belki na inna i pewnie przespawanie podluznic rozwiaze moj problem? Tiltus, w regulaminie jest jasno napisane, że w temacie używamy polskich znaków. W naszym języku nie ma słowa "podluznice" . Niby drobiazg ale wyobraź sobie, jak utrudnia późniejsze korzystanie z wyszukiwarki kajam sie i obiecuje poprawe [ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-05-07 12:59:21 ] [ powód edycji: dodanie wyboldowanego tekstu ] [ wiadomość edytowana przez: tiltus dnia 2010-05-07 13:39:55 ] [ wiadomość edytowana przez: tiltus dnia 2010-05-07 13:40:48 ] |
srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2010-05-07 12:03:48 a moze to wina tulei na belce... |
tiltus Escort RS2000 F1 Piaseczno | 2010-05-07 12:41:29 nie napisalem, tuleje sa ok. zero luzu, nie wybite.
diagnosta naprawde dokladnie to obejrzal. |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2010-05-07 12:53:12 Ja miałem prawie stopień (!!!) zbieżności na belce. Nie wiem, skąd. Kiedyś dawno była mała stłuczka, ale belka była później mierzona (OK) i samochód jeździł prosto. W zeszłym roku nagle zacząłem jeździć bokiem, co było widać po oponach i kierownicy.
Wymieniłem belkę na używkę od Karola2211 razem z czopami (nówki od Slawasa1), śrubami i tulejami. Miałem stracha, czy to czasem nie kwestia krzywej budy, ale po wymianie i zrobieniu zbieżności przodu auto jeździ elegancko prosto i nie ścina opon. Zbieżność z tyłu mam teraz po około +0,1 na stronę, czyli książkowo. Ciężko będzie znaleźć prostą belkę.. Szczerze mówiąc to mieliśmy z Karolem sporego farta, że trafił się ideał. Belkę można sprawdzić kładąc na podłodze kawał wypoziomowanej blachy (ew. skorzystać z dobrze wypoziomowanych kafli) i przykładając tam powierzchnie styku z czopem (stawiając belkę pionowo). Mierzymy poziomicą odchylenie głównej części belki od pionu i przeciwległej powierzchni styku od poziomu. Pomiar z dwóch stron da nam pojęcie o symetrii belki. Jeśli wyjdzie duża asymetria, to belka na złom. Dla symetrycznej belki można przemierzyć kąty i otrzymać choćby przybliżoną wartość zbieżności. edit: swego czasu miałem naprawdę całkowicie przegnite podłużnice i na szczęście buda się nie skrzywiła. W Twoim przypadku skrzywienie auta raczej odpada - jeśli nie było uderzenia. Z uwagi na rozbieżność z jednej strony i zbieżność z drugiej, myślę, że belka dostała mocno w bok. Wymiana powinna pomóc, ale sprawdziłbym jeszcze amory. [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2010-05-07 12:58:16 ] |
tiltus Escort RS2000 F1 Piaseczno | 2010-05-07 13:54:02 no tymi amorami to mnie troszke pocieszasz. bo mam raczej do wymiany. sprezyny rowniez bo usiadl z tylu.
ale znajac swoje szczescie zaczne szukac jakiejs belki z mozliwoscia sprawdzenia jej odchylek. ale zastanawiajac sie dalej, to raczej musi byc skrzywiona belka. gdyby to bylo jakies przesuniecie na amorach to przeciez byloby symetrycznie (z jednej na minusie, z drugiej na plusie) w koncu belka jest sztywna a trzymana przez mocowanie przy podluznicach. albo glupi jestem i juz nic nie wiem... kochany RSik, ale moglby mi odpuscic... najpierw przewod cisnieniowy wspomagania, teraz to... [ wiadomość edytowana przez: tiltus dnia 2010-05-07 16:05:16 ] |