Kontrolka silnika i dziwne problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj zapaliła mi się kontrolka silnika(taka żółta), auto miało albo 500obr/min albo prawie 2000obr/min na luzie, jeździłem na gazie. Dzisiaj znów to samo, tylko że jadąc na stacje kontrolka zniknęła więc myślałem, że wróciło do normy, ale przy wrzuceniu na luz auto gasło. Zatankowałem benzyny i troche pojeździłem na różnych prędkościach, przez pierwsze pare minut gasło, a potem obroty skakały od 500 do tych prawidłowych, wjechałem do garażu i auto zaczęło chodzić na normalnych obrotach. Co mogło być tego przyczyną?
  
 
zewrzyj styki w komputerze i odczytaj kod błędu.
pytanie jaki masz silnik, bo przyczyn falowania obrotów może być masa.
Obstawiam zapłon lub dolot, jezeli to 1.5 to bardziej zapłon.
Być może kończy się już aparat zapłonowy.
  
 
Sorry zapomniałem, silnik to 1.5
  
 
Dzisiaj postaram się te kody sprawdzić, a jadąc ze szkoły do domu pękła mi szyba z przodu, krecha na jakieś 20cm, pech to pech
  
 


które mam spiąć? wyczytałem na forum, że dwa skrajne ale nic nie migało


[ wiadomość edytowana przez: marob90 dnia 2010-03-22 15:28:54 ]

Po dalszej lekturze forum doszedłem w końcu do tego, które przewody mam spiąć i wyszło tak:
1.błysk przerwa 2xbłyski
2. 2xbłyski przerwa 4xbłyski

[ wiadomość edytowana przez: marob90 dnia 2010-03-22 16:22:32 ]
  
 
te dwa od lewej strony. zewrzyj i załącz zapłon. powinien wentylator się włączyć tez


12 - cps - podobno norma podczas wyłączonego silnika
24 - Czujnik predkości (VSS)

a to praktycznie taki sam temat

[ wiadomość edytowana przez: adrian05031991 dnia 2010-03-22 16:48:02 ]
  
 
Powinienem zrobić reset? A jeśli tak to czy wystarczy odpiąć aku czy muszę też robić te pierdołki z rozgrzaniem itp.?
  
 
Cytat:
2010-03-23 11:28:44, marob90 pisze:
Powinienem zrobić reset? A jeśli tak to czy wystarczy odpiąć aku czy muszę też robić te pierdołki z rozgrzaniem itp.?


Zupełnie spokojnie wystarczy 10 -15 minutek bez aku i po resecie

Reszta pomysłów to szarlanateria
  
 
zrobiłem reset i narazie jest ok, ale ucieka mi płyn chłodzący przez otworek kolo paska, czyli pompa wody padła się domyślam, a jak pompa tu już się rozrząd zrobi
  
 
Warte będzie kupienia?
rozrząd+pompa

[ wiadomość edytowana przez: marob90 dnia 2010-03-25 07:48:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: marob90 dnia 2010-03-25 07:48:45 ]
  
 
TAK
  
 
a wg mnie bóg strzegł od takich podejrzanie tanich zestawów - pachnie mi to podróbą a wierz mi rozrząd to jest dokładnie to na czy mnie warto oszczędzać. Ja bym powiedział tak: pompa za min. 70 zł, pasek za 30 zł, rolka, napinacz za 150 zł i masz ile - 250 zł ale porządne markowe części tj. spokojna czacha te 60 tys. km przekulasz, chyba że na sprzedaż robisz i ci wisi jakość
  
 
Cytat:
2010-03-25 07:47:27, marob90 pisze:
Warte będzie kupienia? rozrząd+pompa

Jeżdżę na tym rozrządzie od kilku miesięcy i na razie jest ok.
  
 
ten zestawik bym polecił koledze

sam taki mam od 20 tys. km choć nie tu go nabyłem i chodzi jak szwajcarski zegarek a
  
 
Cytat:
chyba że na sprzedaż robisz i ci wisi jakość


Nic z tych rzeczy Autko zostaje więc może rzeczywiście warto tą 100 dołożyć.

Dzięki za rady

Jak będzie kaska to się zrobi
Z allegro nie mam zamiaru brać, chodzi o +/-cenę i firme, tajle to mi już kolega kupi po zniżkach

pozdro


[ wiadomość edytowana przez: marob90 dnia 2010-03-25 20:36:17 ]
  
 
propozycja rudiego jest OK

z tym ze ja bym wział pompe orginał GM
  
 
Cytat:
2010-03-26 01:26:13, pawel12356 pisze:
propozycja rudiego jest OK z tym ze ja bym wział pompe orginał GM



Nie wiem /tak mi się kojarzy/ czy Ruville nie pakuje do swoich "kompletów" pompy prod.HEPU
/a to w ocenie serwisów jedne z najbardziej trwałych pomp /
  
 
podobno w opakowaniach rouville mozna znalezc czesci SKF-ale to tez w 100% nie potwierdzone
  
 
Cytat:
2010-03-26 11:11:32, pawel12356 pisze:
podobno w opakowaniach rouville mozna znalezc czesci SKF-ale to tez w 100% nie potwierdzone


Na 100% potwierdzone ,
tyle , że ja kupując łożysko /w opakowaniu/ Ruville do leganzy nabyłem faktycznie produkt FAG

Co do pompy ,
widziałem to również na włąsne oka ale nie mogę skojarzyć czy to był na pewno komplet z Ruville czy np. Conti

Ktoś pracujący w Inter Cars /czy innej Focie / może miałby najbardziej precyzyjne info w tym zakresie
  
 
Po prostu muszę kupić zestaw rouville, a jaka tam pompa będzie to myślę się dowiem zanim to w rękach będę miał