[OGÓLNE] Olej 15W-50 na bazie syntetycznej zamiast 15W-40??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

znalazlem dzis w ofercie pewnego producenta, olej 15W-50, ktory jest okreslany przez niego jako syntetyk. Czy w zwiazku z tym istnieje szansa, ze podczas mrozu bedzie bardziej plynny niz "mineral", pomimo ze oba sa "15W"??




[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2010-05-15 16:36:47 ]
[ powód edycji: prefix ]
  
 
Nikt mi nic nie powie?? No ej
  
 
olej 15w/50 jeast bardziej lepki w wysokich temperaturach
(drugi parametr)
w zimie bedzie sie lepił na zimno bardziej niz 15w/40 utrudniając rozruch.
poza tym taki olej wypłukuje nagary.
nie daj sie namówic bo stary silnik nie zniesie takiej akcji...
oleje z drugim parametrem 50 lub 60 do zwykłego silnika nie za bardzo podchodza-chyba ze standardowy syntetyk 5w lub 10w..


[ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2010-05-12 16:27:46 ]
  
 
Cytat:
2010-05-12 16:23:46, Lachu8v pisze:
olej 15w/50 jeast bardziej lepki w wysokich temperaturach (drugi parametr) w zimie bedzie sie lepił na zimno bardziej niz 15w/40 utrudniając rozruch. poza tym taki olej wypłukuje nagary. nie daj sie namówic bo stary silnik nie zniesie takiej akcji... oleje z drugim parametrem 50 lub 60 do zwykłego silnika nie za bardzo podchodza-chyba ze standardowy syntetyk 5w lub 10w.. [ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2010-05-12 16:27:46 ]



Dzieki za odzew Pozdro!
  
 
teraz coraz więcej olejów jest opisywanych jako 'Syntetyk' pomimo że ich klasa teoretycznie syntetykiem być nie powinna. W praktyce pojęcie oleju 'mineralnego' powoli przechodzi do lamusa, ponieważ lepsze domieszki polepszające wymagają lepszej 'bazy'. Są oleje 10W40 opisane na butli jako syntetyk, możliwe ze 15W40 też by sie znalazł.
Sam typ bazy nie ma większego znaczenia. wazne jest oznaczenie lepkości, tzn 10w40 semi i 10w40 synth są w pełni zastępowalne. właściwości czyszczące zależą od innych parametrów.
olej 15w50 to olej o wyższej temp max pracy, do w praktyce oznacza, że jego najlepsza "smarność" jest w wyższej temp pracy niż 15w40. (teoretycznie można przyjąć że najlepszą smarność masz dokładnie po środku skali temp pracy).
Olej 15w50 nie powinien być znacząco gęściejszy od 15w40 w najniższych temp, ponieważ samo oznaczenie 15w (czyli parametry) jest identyczne dla obu.
oleje 50, 60 stosuje sie do silników pracujących w trudnych warunkach (rajdy itp). w warunkach domowych chyba nawet RS takiego nie potrzebuje

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..