Jak sprawdzić skode w dieselu??

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuje małej porady. Zupełnie nie znam się na silnikach diesela, a mam mozliwość kupić w niezłej cenie takie autko. W czym rzecz: z firmy sprzedają skode octavkę 1,9 tdi była używana przez szefa i raczej nie jest zadbana. Chcieli ją sprzedać w serwisie skody - i tam dostali bardzo niską wycenę - niby chłopaki z serwisu stwierdzilli: koło dwumasowe sie psuje, amorki do wymiany, pompowtryskiwacze uszkodzone i przytarty silnik. Przebieg auta to 210 tys. km, auto ma 3 lata. Cena za którą można go wyrwać jest naprawdę niezła, więc sie zastanawiam nad tym samochodem. Nie wiem, na ile w serwisie mówili prawdę a na ile zbijali cenę - bo za pozostałe samochody będące w niezłym stanie zaproponowali niewiele więcej. Czy są jakieś domowe sposoby, żeby po odpaleniu stwierdzić co z tych rzeczy jest rzeczywiście do wymiany?? Wiem że dymek, ale np jak sprawdzić czy nie ma przedmuchów na pierścieniach?? Jak sprawdzić koło dwumasowe?

Dymek niekoniecznie jeżeli auto ma DPF.
Zużyta dwumasa strasznie puka przy odpalaniu, ale najbardziej słychać w momencie gaszenia.

Najlepszym "domowym sposobem" w tej sytuacji jest.... dogadanie się z jakimś konkretnym mechaniorem z ASO Skody albo innym dobrym diesel-serwisem i prywatny przegląd z pomiarami

Zdecydowanie za duże ryzyko na amatorskie zgadywanki !!

no właśnie problem polega na tym, że:
1. firma ma siedzibę na drugim końcu kraju, więc ciężko tam mieć kogoś zaufanego
2. Samochód był na wycenie w ASO i tam stwierdzili to co wymieniłem.
3. Samochód pójdzie pod młotek za jakieś 12 koła, i chcą go sprzedać szybko, więc raczej nie pozwolą mi się tydzień czy dwa zastanawiać.

Oglądał go mój kumpel z pracy i nie wiem na ile on się zna... Twierdzi np - że jak sie go odpali to kopci, i że jak sie wyjmie bagnet od oleju to tam też widać, że dymi...