Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
slawek_p Klubowy Weteran Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2012-04-23 20:46:13 |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-04-24 06:02:28 75 zł na koła 14.
Ja tam spróbowałem inie żałuje, bo nie musiałem nic wydać. Wydaje mi się nie tyle co kupic, ale więcej zabawy z wymianą. |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-04-26 16:06:41 daj znać czy sie udało |
MonStar Member Klubu Espero Daewoo Espero Nowy Tomyśl | 2012-05-07 20:38:09
No skoro Kolega się zainteresował to wspomnę, że przez weekend niestety nie mogłem spędzić przy samochodzie tyle czasu ile planowałem, ale ustaliłem że śruby M14 zmieściłyby się w otworach felgi i tarczy hamulcowej. Jednak gwintowanie musiałem odłożyć (przynajmniej narazie) bo nie posiadam gwintownika do gwintów 1,5. Po bliższych oględzinach zauważałem że gwintu nie ma tylko w przedniej części otworu piasty (brakuje pierwszych kilku zwojów), ale dalej wydaje się być w porządku, dlatego spróbuje zastosować dłuższą śrubę w fabrycznym rozmiarze. Nie jestem przekonany czy to coś pomoże, bo razem z aluminiowymi felgami kupiłem do nich komplet śrub dłuższych niż fabryczne, ale spróbuję zanim zacznę szukać odpowiedniego gwintownika |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-05-08 17:31:10 tylko uważaj bo możesz uszkodzić srubę u mnie było tak, że gwint w śrubach zjeżdżało. |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2012-05-08 18:45:58 Na tym forum już chyba wszystko było poruszane.
A jak byśta szukały w szukajce to byśta znalazły i odpowiedź Ale macie: Zerwany gwint |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-05-08 19:09:03 ja osobiście wolałbym gwintowanie na większy otwór + grubsza śruba niż takie sprężynki |
MonStar Member Klubu Espero Daewoo Espero Nowy Tomyśl | 2012-05-08 19:49:04
Śruba, która była wkręcona do tej pory nie ma uszkodzonego gwintu, więc myślę, że nie powinno być z tym kłopotu
No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak ze wstydem przyznać się, że tym razem zapomniałem o "szukajce" Ale znowu potwierdza się fakt, że to forum jest niewyczerpanym źródłem wiedzy o eksploatacji Espero Dzięki dla tego, komu chciało sie je kiedyś założyć A wracając do kwestii gwintu, to nigdy nie spotkałem się z takim sposobem jego naprawy. Tak z ciekawości: jak ten patent sprawdził się w praktyce? Nie było żadnych problemów w póżniejszym użytkowaniu
W sumie racja - mając nagwintowany otwór M14 nawet łatwiejsza wydaje się po prostu wymiana śruby na większą, ale rozwiązanie ze sprężynką jest ciekawsze |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-05-09 15:42:13 niby ciekawsze ale ja to mam wizję, jak przy odkręcaniu sprężynka także będzie chciała wyjść i gdzies się zahaczy/zawinie wtedy w ogóle nie odkręcisz tak samo przy dociąganiu może od wyjść. |
MonStar Member Klubu Espero Daewoo Espero Nowy Tomyśl | 2012-07-02 08:27:49 Chciałem tylko dodać, że piasta nie jest już potrzebna. Trochę się to wszystko przedłużyło przez zbieg sesji na uczelni, remontu w domu, początku pracy no i Euro, ale piasta jest już zregenerowana - wiertarka i gwintownik M14 x 1,5 załatwiły sprawę No i oczywiście grubsza śruba
Dzięki za wszystkie podpowiedzi i przyczepności |