[Krzys_ZG] F. Esic - Poczatek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jestem nowy na forum, a to mój pierwszy post..
Zacznę konkretnie, posiadaczem tego Escorta jestem od kilku miesięcy, planuję wiosenny kapitalny remont zaczynając od blacharki a dokładnie wymiana :

- Progów
- Nadkola lewego
- Drzwi lewych

Później wydech zaczynając od początku

- Wymiana katalizatora - strasznie hałasuje, zmiana na strumienice AWG
- Tłumik końcowy o ładnym brzemieniu i wyglądzie, ale dokładnie nie wiem jaki, może jakieś rady.

Escort jest z 1993 roku, silnik 1.4, przebieg 172 560km







Może jakieś rady co do zmian.. itd

To są linki do progów które chce wstawić..

http://allegro.pl/item954921767_ford_escort_mkvi_prog_prawy.html
  
 
No plany planami, zobaczymy co dojdzie do skutku

Strumienica nic Ci nie da, może osłona kata się tłucze. Tłumik końcowy ?? Miałem kiedyś i powiem że na dłuższą metę nie da rady, zostań przy serii
Moje rady to zderzaki w kolor i blacha o której wspominałeś, ładne alu, może gleba i nie poznasz własnego esa.

Przy silniku raczej nic nie kombinuj bo to mija się z celem, niestety 1,4 jest nie reformowalne

Wszystko rzecz jasna to Twój wybór, zrobisz według własnego uznania i gustu My możemy jedynie sugerować, pochwalać lub krytykować zmiany
Powodzenia

[ wiadomość edytowana przez: kolo21dg dnia 2010-03-28 22:06:50 ]
  
 
A czy dojdzie do skutku to powiem znowu konkretami, z początku wahałem się czy robić coś z nim, ale decyzja zapadła..

10 kwietnia - samochód idzie do blacharza, wymiana progów, nadkola, wycięcie katalizatora i montaż strumienicy,

Malowanie - Lakierowanie planuję na maj, nie wiem jak będę wyglądał z kasą po zabiegu z blachą.

Może macie jakieś porównanie ceny, blacharz powiedział mi że za zrobienie progów, podłużnicy, i kilku ognisk rdzy wycenił robociznę na 400 zł, może trochę więcej

PS

Strumienica ma nic nie dawać, ma usunąć hałas spod samochodu,
hałas jest dość duży przy obrotach 1,5 i około 2,5 pomiędzy tymi obrotami jest cisza..

Jak tą osłonę uciszyć?

Przy silniku nie chce nic nawet grzebać, jedynie co to może swap, ale nie tak szybko (chyba)
  
 
Strumienice zwykle halasuja("szportowy dzwiek") jak juz cos to tlumik o wygladzie kata, albo prosta rura.
Robocizna, hmm, wspawanie jednego progu to 100zl, spawanie obydwu podluznic kolejne 100zl, reperaturka 100zl, ogniska rdzy w zaleznosci od usytulowania i wielkosci 20-50zl od jednego ale raczej w strone dolnej granicy. Mniejwiecej tak wygladaja srednie ceny.
  
 
Czyli cena którą powiedział mi blacharz jest ok, a to najważniejsze, po prostu nie miałem porównania i chciałem upewnić się.

Hah, każdy dźwięk będzie lepszy od dźwięku hałasującej blachy
  
 
wydaje mi się że osłona kata się tłucze, przy pewnym zakresie obrotów wpada w wibracje i hałasuje. Spawareczka i po kłopocie Strumiennica dopiero będzie hałasować
Posprawdzaj osłonki a zaoszczędzisz troszkę
  
 
Właśnie sprawdziłem i to obudowa jest jednak wiec nie będę wywalał kata, a z tą obudową coś się zrobi.

Zamówiłem maskę nową i drzwi - koszt 250 zł
Zdjęcia wszystkiego wstawię w połowię kwietnia bo wtedy samochód będzie gotowy.

Z tego co obliczyłem na blacharkę samą wydam 1000 zł, wiec nie jest chyba aż tak źle )
  
 
ess fajny troszke pracy i bedzie miód malina a jesli chodzi o silnik zerknij na uszczelke kolektora wydechowego jak wydmucha uszczelke to dzwiek jest przykry a co w wyposazeniu masz? a co do zmian mozesz pokusic sie o przod od rs-a na wiosne jakies fajne alu i auto do sezonu przygotowane
  
 
Myślę o zderzaku od RS'a ale na razie brak funduszy na to, w maju może się skurzę

Na razie blacharka, a później cała reszta

[ wiadomość edytowana przez: Krzys_ZG dnia 2010-04-03 20:32:02 ]
  
 
Myślę także nad tłumikiem końcowym, nie daję mi to spokoju, musi coś z tyłu być ładnego może coś ala mugen?

Jaki tłumik możecie polecić w cenie 100 - 150 zł
może ktoś ma na sprzedaż używany w dobrym stanie?
  
 
wyslalem priva w sprawie tlumika

tutaj masz linka do aukcji allegro allegro oczywiscie pokazuje wzor tlumika jaki oferuje
  
 
http://www.moto.allegro.pl/item986987491_ford_eskort_mk5_1991_rocznik_1_8_16v.html

Warto kupić?
  
 
80 to jak gratis
  
 
jak chcesz lampy to ja je mam. jedna ma ułamane zaczepy górne... zdolny spawacz plastiku ci to zrobi... dodatkowo jest jedna postojówka... jak jesteś zainteresowany to priv
  
 
Czy zderzak tylny od MkV RS będzie pasował do MkVI?
Wydaję mi się że tak, ale wole się upewnić
  
 
Cytat:
2010-04-06 01:03:46, Krzys_ZG pisze:
Czy zderzak tylny od MkV RS będzie pasował do MkVI? Wydaję mi się że tak, ale wole się upewnić




nie bedzie pasował... ma całkowicie inny kształt. w mk6 jest bardziej okrągły i w mk5 bardziej kwadratowy... kiedys na allegro byl escort mk6 ze zderzakami od mk5 przód pasuje idealnie (bo to to samo) ale tył jest juz inny...
  
 
Na tył szukaj Zenderka, choć mało prawdopodobne że go zdobędziesz
  
 
Szkoda że nie będzie pasował, bo znalazłem coś takiego na alledrogo
Zderzak RS link

Jeżeli tak ciężko znaleźć Zendera to nie będę szukał, zostawię oryginalny ten co mam teraz z tyłu, tylko zrobię go pod kolor.

A wiec tak, części blacharskie zostały dzisiaj kupione już tzn

Progi, wstawka w nadkole tylne, na wszelki wypadek strumienica.
Do tego zamówiłem na allegro zderzak od RS'a - kompletny przód, mam upatrzony tłumik tylny (negocjujcie cenę)

Weekend samochód idzie do blacharza wtedy też wstawię zdjęcia z prac

Wiec powoli coś się rusza w temacie mojego samochodu.
Może będzie z niego RS

[ wiadomość edytowana przez: Krzys_ZG dnia 2010-04-06 21:53:02 ]
  
 
Tutaj jeszcze kilka zdjęć z dzisiaj, małe porządki pod maską i ostatnie foto przed odwiedzinami u blacharza



Skromne 1.4 - Jeszcze trochę i zmiana na coś większego.




A tutaj końcówka progu prawego, połatanego żywicą

  
 
Krzys z tymi strumienicami to różnie bywa. Raz coś dają, raz nie. Najlepszym rozwiązaniem jest kompletny wydech np z kwasówki liczony pod dany samochód. Ja np u siebie chcę wywalić strumienicę i założyć kata bo mi się dźwięk nie podoba. Ja bym proponował trochę w dół tego escorta opuścić Powodzenia w pracach przy essie!