Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2010-05-19 08:54:22 Coś o mnie Dałem linka. Jak dla mnie to fajna sprawa odrestaurować Autobus dokładnie tak jak wyglądał w latach 80. Dodam, że na zdjęciach gdzie widać jak go remontują to właśnie tam pracowałem. Jest to Zajezdnia Autobusowa Stalowa. Pracowałem tam jakieś 8 lat temu Jak Elektro Mechanik Pojazdów Samochodowych. No i oczywiście łaziłem po placu z kartką, na której były numery boczne Autobusów przeznaczonych do naprawy. No i naprawiałem [ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2010-05-19 09:19:25 ] |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2010-05-19 17:34:52
Przyciski do drzwi były kołyskowe (fotka opisana 2009-09-10), tak że kierowca paluchem przejeżdżał z góry do dołu, albo odwrotnie. A część miała podpięte wszystkie drzwi do pierwszego górnego klawisza. Nie było uchylnej szybki w drzwiach do kabinki,tylko cała szyba ( chyba że było inaczej w solówkach i przegubowych). Też do szkoły jeździłem Ikarusami. A propos Ikarusów: Jak poszedłem do technikum samochodowego, równolegle utworzono technikum metra ( specjalność budowa i eksploatacja taboru metra). Było to w 1983 roku. Dworowaliśmy sobie wtedy z nich,że do pracy będą mieli strasznie daleko, bo najbliższe metro było w ZSRR, DDR i Czechosłowacji |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2010-05-19 18:01:31 W pierwszych były takie przyciski do otwierania drzwi jak tam wstawiono.
Po jakimś czasie były jak to nazwałeś kołyski. Mam oba rodzaje w domu [ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2010-05-19 18:02:01 ] |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2010-05-20 09:38:34
W starszych były okrągłe. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2010-05-21 01:07:46 mimo młodego wieku (hehe ) pamiętam że pierwsze ikarusy miały chamskie guziory jak przycisk do starej windy.
Potem przyszły nowe i kierowcy szpanowali nonszalancko jadąc paluchem z góry na dół po kołyskowych. poza tym pamiętam że stanowisko kierowcy było oddzielone szybą, która miała wytłoczoną wypukłość, by mieściło się oparcie kierowcy [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2010-05-21 01:14:08 ] |
slayter Member Klubu Espero Espero TOTAL SERIA Warszawa | 2010-05-21 20:43:35 No, ruch prawej ręki to chyba był specjalnie ćwiczony, bo do zjazdu po przyciskach dodać należy jeszcze szukanie biegów wajchą jak kłonica. Zawsze się zastanawiałem, skąd ten koleś wie że wrzucił właściwy bieg, skoro wpychał kłonicę w to samo miejsce z którego wyjął
A! I takie pytanie. Czy jak po mieście jeździły ikarusy, to słyszeliście żeby się kopciły tak samo jak te nowe? |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2010-05-21 21:52:25
No Kolego, o 20:43 już w takim stanie? |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2010-05-21 22:01:30
Jakoś nigdy nie słyszałem żeby się spalił Ikarus. Ale za to Ikarus oferuje to, czego w nowych autobusach nie uświadczysz - lekcja historii on line w postaci komory gazowej w cenie biletu i bez żadnych dodatkowych opłat manipulacyjnych- wrażenia bezcenne |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2010-05-23 01:33:17 |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-05-23 11:57:53
Piękny ! Szkoda , że nie ma więcej fotek i podobnego opisu jak Ikarusa do Ikarusa |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2010-05-24 09:17:04 |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2010-05-24 15:04:22
No jeszcze ze 3 lata temu Ikarus przegubowiec mnie do roboty woził. W zimie było wewnątrz zimniej niż na zewnątrz. Za to siedzenia były wygodniejsze niż te plastikowe wytłoczki w solarisach. |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2010-05-24 16:19:46
Nie koniecznie dlatego, że były przewiewne. Kierowcy nie włączali ogrzewania. Bo czasem nie działało, w serwis nie naprawiał... mimo, że takie małe były dmuchawy to były dość wydajne. Kilka razy trafiłem na Ikarusa gdzie było ciepło. I było słychać dmuchawy, że pracują. Druga sprawa to otwieranie drzwi. Kiedyś dałem pomysł ciepłego guzika dyrekcji jak jeszcze pracowałem tam, aby wewnątrz przycisk na żądanie służył jako sygnał aby otworzyć drzwi i na zewnątrz identycznie jak wewnątrz. Pasażer naciska przycisk i świeci się kontrolka u kierowcy. Kierowca z kolei otwiera tylko te drzwi gdzie świeci się kontrolka. Odpowiedzieli tylko tym, że za kilka lat Ikarusów nie będzie. Ale i Jelcze przed Liftingiem nie mają tych przycisków... A nie jest to ciężkie w zrealizowaniu. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2010-05-24 16:26:04
Działało... 1 cm od dmuchawy było ciepło, 2 cm już zimno.
W Krakowie 2 lata temu wprowadzili taki system otwierania drzwi. Miał być w ciągu 2-3 m-cy we wszystkich autobusach, ale najwidoczniej ktoś stwierdził tak jak Twoja dyrekcja i system ten działa tylko w nowszych autobusach. W 8-mio czy 10-cio letnich Scaniach czy Jelczach jest po staremu. Czyli co przystanek to wietrzenie. |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2010-05-30 11:55:07 Widziany w Legendach PRL-u na TVN Turbo.
Fajnie wygląda |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-05-30 12:01:05
super! a jak nim gościu zapieprzał po W-wie |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2010-06-02 17:40:16 A nie widziałem Kurcze. |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2010-06-05 12:17:15 Nadrobiłem zaległości |