Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-09-11 19:35:00
Tak to immobilizer dokladany Clifforda,sklada sie z tej piramidki czyli gniazdka z dioda na Jacka i przyciskiem w otworku . Od gniazdka idzie tasma do centralki w ktorej sa przekazniki odcinajace 3 obwody. Aby nie wciskac Jacka co wlaczenie zaplonu,mozna urzadzenia wprowadzic w stan serwisowy.Trzeba w otworek obok diody wsadzic jakis bolec przycisnac switcha i przytrzymac,wlaczyc zaplon i 3 razy wsadzic Jacka w gniazdo az dioda zapali sie na stale. Najlepiej jednak zamostkowac wszystkie odciecia i wywalic centrale,poniewaz te urzadzenia juz sa stare i nagminnie padaja przekazniki powodujac np nieoczekiwane gasniecie silnika |
Remistenes Toyota Carina E Świnoujście | 2009-09-12 21:10:07 Faktycznie, problemem okazała się pęknięta sprężynka w zamku.
W piątek podjechałem do kolegi i w sumie ze trzy godzinki trwała walka, zakończona sukcesem. Gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem, znalazłem opis demontażu tapicerki drzwi, który okazał się pomocny. • 1. Wyjmujesz kratkę głośnika ciągnąc ją od dołu, wykręcasz 4 wkręty głośnika i następne 4 od tapicerki. Głośnik odpinasz, odkładasz. • 2. Wyjmujesz małą okrągłą zaślepkę nad głośnikiem, mniej więcej w połowie całkowitej wysokości drzwi, 10 cm pod dolną krawędzią trójkąta oprawy lusterka, wykręcasz wkręt, który ukaże się Twoim oczom. • 3. Z tylnej części kieszeni w drzwiach (lewy dolny róg dla lewych drzwi, prawy dolny róg dla prawych drzwi stojąc frontem do tapicerki) wyjmujesz podłużną zaślepkę i wykręcasz wkręt. • 4. Wyjmujesz podłokietnik a w zasadzie stanowi to... górną zaślepkę podłokietnika (to coś co wygląda jak klapka od jakiegoś schowka, w sam raz pod łokciem) ciągnąc w górę od tyłu, tam wykręcasz 2 wkręty dość długie i grube. • 5. Wydłubujesz panel sterujący oknami podważając go śrubokrętem od tyłu, odpinasz, odkładasz. • 6. Wydłubujesz panel sterujący lusterkami podważając go od dołu, odpinasz, odkładasz, wykręcasz jeden wkręt. • 7. Wykręcasz wkręt pod klamką otwierania drzwi. • 8. Wyjmujesz dwie spinki "parapetu" od czoła drzwi (patrzysz na drzwi od strony zamka i widzisz je w górnej części na wysokości klamki zewnętrznej), najpierw wciskając lekko ich środki, następnie wyjmując całość. • 9. Trójkącik plastikowy przy lusterku nie był konieczny by go demontować Uwaga!!! To okrągłe na trójkąciku to nie jest zaślepka!!! Tego się nie wydłubuje, bo pokancerujesz!!! • 10. Całość tapicerki ciągniesz prostopadle do drzwi aż puszczą wszystkie spinki-zatrzaski (najlepiej od dołu po kolei). Naszym oczom ukazało się wnętrze drzwi, pokryte przezroczystą folią przyklejoną elastycznym klajstrem. Folię trzeba delikatnie odkleić - ale z uwagą by jej nie porwać i by klajster jej nie pokleił - musi po operacji wrócić na swoje miejsce. Teraz warto wziąść cyfraka i porobić zdjęcia co gdzie idzie. Najtrudniejsza była zabawa, by zamek zdemontować z drzwi - po jego wyjęciu na dolnym z haczyków wisiała pęknięta sprężynka, a na dole drzwi leżało jej urwane samo oczko. Do tego trzeba mieć małpią zręczność i sporą wyobraźnię Kolega miał w szafie podobny zamek od japończyka, więc pozyskaliśmy prawie identyczną sprężynkę. Chodzi o to, żeby czasem nie stosować sprężyny zbyt mocnej - bowiem jego zdaniem może to doprowadzić do wyrobienia się z czasem osi w mechanizmach zamka - a znowu jakaś inna słabsza sprężyna zakłóci logikę pracy zamka i sam czort potem nie dojdzie, czemu on nie chce prawidłowo pracować. Przy tej okazji okazało się, że wszystkie mechanizmy są strasznie suche - więc była okazja lekko je nasmarować - tym bardziej, że mechanizm opuszczania szyby pracował już z wysiłkiem - przez środek drzwi idzie srebrna szyna mechanizmu szyby - więc teraz już suwnica pracuje bez wysiłku. Tak więc, udało się usunąć pierwszą poważniejszą usterkę w mojej Carinie, benzyna, rocznik 1996, na liczniku 265kkm. Bardzo dziękuję raz jeszcze za pomoc i pozdrawiam. |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2009-09-14 16:02:31 male sprostowanie: oslonka glosnika jest na dwoch zatrzaskach i dwoch haczykach. zatrzaski sa metalowe i sa na dole oslonki. wyjmujesz ciagnac do siebie. gorne haczyki zas odpuszczaja jak przesuwasz oslonke w dol, po wypieciu dolnych zatrzaskow. plastikowy trojkacik lusterka nie jest konieczny do zdejmowania. i przy zdejmowaniu boczka nalezy uwazac co by nie polamac dykty tego boczka. boczek zdejmowalem milion razy chyba wiec jak macie jakies pytania to piszcie |
Kubas87 Carina E Warszawa | 2010-06-24 10:48:34 Mam podobny problem...
W mojej Carinie zatrzasnęły sie drzwi ale lewe tylne. Drzwi od jakiegos czasu nie otwierały sie od zewnątrz, od środka nie było problemu. Niestety ktoś przekręcił takie kółko przy drzwiach (ochrona przed otwieraniem drzwi przez dzieci) i teraz nie idzie otowrzyć ich ani z jednej ani z drugiej strony.(z zewnątrz cos nie tak z klamką. a w środku blokada) Chciałem zdjąć tapicerkę, boczek od środka żeby dojśc do klamki ale nie mogę go zdjąć. Są tam tylko dwie śrubki. Nie ma głośników z tylu. Reszta wygląda na przyklejoną. Jak sprawnie zdjąć ten boczek, zna ktoś patent? PZDR |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2010-06-24 12:33:21 |
Kubas87 Carina E Warszawa | 2010-06-24 15:50:18 Dzięki. spróbuje w weekend pokombinować cos przy tych spinkach.
pzdr |