Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
combiasty-86 Ford Escort CLX Katowice | 2010-06-08 17:07:43 Witam robiłęm sobie teścik bo ess duzó zaczą palic ok 14 pb
i takie cos mi wystukało ale nie potrafie tego rozszyfrowac bardzo prosze o pomoc 1 film na wyłączonym 2 na odpalonym Silnik nie pracujący film na załączonym silniku [ wiadomość edytowana przez: combiasty-86 dnia 2010-06-13 15:26:30 ] |
adam6801 ford escort gliwice | 2010-06-08 18:46:59 masz tu listę kodów
z tego co ja wyczytałem to masz na zgaszonym 11,11,20,28,28,10 - błąd kod 28 a na zapalonym silniku coś musiałeś zrobić żle kod 44 (44- brak przestawienia przepustnicy do 3000 obr. podczas testu (kod 10) powtórzyć test na pracującym silniku) i kod 28 dla w pełni sprawnego ukiładu kody powinny wyglądać następująco: 11,11,20,11,11,10,50,60,70 LISTA KODÓW: 10- Kod polecenia (uruchomić silnik, przestawić przepustnicę do 3000 obr.) 11- brak kodów w pamięci wszystko ok 12-mierniik przepływu powietrza 1 13- czujnik temperatury cieczy (ECT)- uszkodzenie 14- czujnik temperatury powietrza w dolocie (IAT)- uszkodzenie 15- czujnik /potencjometr/ położenia przepustnicy (TPS)- uszkodzenie 16- miernik przepływu powietrza 2 17- czujnik ciśnienia w dolocie (MAP)- uszkodzenie 18- za niskie napięcie akumulatora 19- uszkodzona pamięć podtrzymująca komputera (KAM) 20- kod separujący, oddziela błędy kodów trwałych od tymczasowych 21- błąd sygnału zapłonu 22- miernik przepływu powietrza 1, zbyt wysokie napięcie 23- ECT napięcie zwrotne za wysokie 24- IAT napięcie zwrotne za wysokie 25- TPS napięcie zwrotne za wysokie 26- mierniik przepływu powietrza 2, zbyt wysokie napiecie 27- MAP napięcie zwrotne za wysokie 28- sonda lambda 1, zbyt bogata mieszanka (cylindry 1 i 4) 29- sonda lambda 2,zbyt bogata mieszanka (cylindry 2 i 3) 31- uszkodzenie pamięci EEC, RAM/ROM 32- miernik przepływu powiertrza1, zbyt niskie napięcie 33- ECT napięcie zwrotne za niskie 34- IAT napięcie zwrotne za niskie 35- TPS napięcie zwrotne za niskie 36- miernik przepływu powietrza 2, zbyt niskie napięcie 37- MAP napięcie zwrotne za niskie 38- sonda lambda 1, zbyt uboga mieszanka (cylindry 1 i 4) 39- sonda lambda 2, zbyt uboga mieszanka (cylindry 2 i 3) 41- MAP niewłasciwy sygnał powtórzyć test samoistny 42- MAP niewłaściwy sygnał powtórzyć test samoistny 43- TPS niewłaściwy sygnał powtórzyć test samoistny 44- brak przestawienia przepustnicy do 3000 obr. podczas testu (kod 10) powtórzyć test na pracującym silniku 45- czujnik prędkości pojazdu (VSS) 46- zawór powietrza biegu jałowego nie uzyskano prędkości max.(obr..min.) 47- zawór powietrza biegu jałowego nie uzyskano prędkości max.(obr..min.) lub jest ona za niska do testowania czujnika tlenu czy zaworu EGR 48- zawór powietrza biegu jałowego zbyt mały zakres pracy lub brak pracy 49- recylkulacja spalin (EGR) 50- kod identyfikacyjny EEC 51- włączenie klimatyzacji podczas testu 52- przekładnia automatyczna w "D" lub ruch pojazdu wybrać "N/P" 53- korektor oktanowy 1, zwarte przewody 54- korektor oktanowy 2, zwarte przewody 55- obwód kontroli biegu jałowego, zwarte przewody 56- brak sygnału z czujnika stukania 57- przepustnica otwarta zbyt wczesnie podczas testu 58- cewka zapłonowa, uszkodzone okablowanie, przerwa, brak sygnału 59- regulacja CO%, potencjometr (TPS) 60- początek trybu serwisowego 61- utrata mocy cylinder 1, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową 62- utrata mocy cylinder 2, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową 63- utrata mocy cylinder 3, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową 64- utrata mocy cylinder 4, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową 65- utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową, silnik DOHC: wyłącznik hamulca 66- utrata mocy cylinder 6, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową, silnik DOHC:przełącznik zmiany biegów na nizsze 67- przełącznik temperatury paliwa 68- czujnik turcosprężarki, sprawdzić, wyregulować turbosprężarkę 69- czujnik turcosprężarki, sprawdzić, wyregulować turbosprężarkę 70- koniec trybu serwisowego 71- prózniowy zawór powietrza/ impulsowy solenoid powietrza 72- solenoid regulacyjny przepustnicy,spalin/ elektroniczny regulator próżniowy 73- zawór pochłaniacza par paliwa (EVAP) 74- pompa paliwa obwód 75- uszkodzenie przekładni automatycznej, blokada zaworu magnetycznego 76- uruchomiony wyłącznik hamulca 77- uruchomiona zmaina biegów na nizsze 78- włącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy, powtórzyc test samoistny 81- recylkulacja spalin, brak przepływu 82- elektroniczny przepływomierz spalin, napięcie ponizej minimum 83- elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt wysokie napięcie 84- elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt niskie napiecie 91- zamienione oprzewodowanie sond lambda OPIS KODÓW Pamiętaj że kod 10 jet ważny wykorzystujemy go dwa razy do uruchomienia silnika i do przestawienia przepustnicy jeżeli tego nie zrobimy test będzie niepełny. Kody 13,14,15 i 17 oraz odpowiadające im kody 23,24,25,27 i 33,34,35,37 dotyczą najczęściej uszkodzeń okablowania także przed wymianą powyższych czujników lepiej sprawdzić ciągłość przewodów i brak zwarć. Jeżeli instalacja jest ok wtedy sprawdzamy czujniki. Kod 19 to przepalenie bezpiecznika 3A oznaczonego EEC Kod 21 najczęściej spowodowany jest uszkodzeniem okablowania, rezystancja cewki CPS powinna wynosić pomiędzy 200 a 450 omów Kod 31 EEC zepsuty Kod 42 niewłaściwy sygnał z MAPa Kod 44 nie zareagowaliśmy na ko polecenia 10 podczas testu Kod 45 najczęściej urwane przewody od VSS Kod 48 zacinający się lub odłączony zawór powietrza biegu jałowego Kody 53,54,55 zmasakrowana wtyczka korektora oktanowego kod 57 za szybko nacisnięty gaz kod 74 sprawdzic okablowanie pompy i samą pompę |
combiasty-86 Ford Escort CLX Katowice | 2010-06-09 09:07:45 Auto zaczeło mi nagle palic 13-14l na setke postanowiłem przemierzyć sonde
wpinam + z miernika pod czarny kabel sygnałowy sondy dotykam masą - miernika silnik i odczyt... dziwny ok 5V... wpinam się masą miernika w szary kabel sondy i 0,75 doczytałem w innych postach bo znalazłem dwa identyczne że trzeba dociągnąć nową masę z silnika do szarego kabla sondy tak więc zrobiłem i mieże tym pierwszym sposobem i wtedy napięcie jest nie 5V a 0,75 0,79 0,80 i sobie tak lekko skacze Jak dodam gazu to potrafi spaść do 0.20V nawet... Tak ma być? bo z kodów wychodzi że dalej coś jest nie tak z sondą |
combiasty-86 Ford Escort CLX Katowice | 2010-06-10 00:36:11 dobra panowie teraz auto wogóle nie chce jezdzić mało tego nawet nie chce sie wkręcić na obroty na luzie... więc chyba ten patent z dodatkową masą to jakas lipa w moim przypadku |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-06-10 07:54:15 A i jeszcze napisz jaki masz silnik... |
GrzEE Sympatyk FEFK RS2000 4x4/RST s2 Wrocław | 2010-06-10 08:00:09 Przecież widać że to 1.4 na jednopunkcie... |
GrzEE Sympatyk FEFK RS2000 4x4/RST s2 Wrocław | 2010-06-10 08:08:52 A co w gaźniku steruje jego pracą? Komputer? Lambda ? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-06-10 08:10:35
no mówię, że się nie wyspłem... |
combiasty-86 Ford Escort CLX Katowice | 2010-06-10 08:24:19 Mam katalizator.. a co lepiej go wyciąć?? nie pogorszy to osiągów
bo ogolnie cały czas auto dobrze się sprawowawło palilo nie przekraczając 10 w mieście i nagle tak spalanie podskoczyło raz mi wyszło prawie 15 raz 13... wiem że to dużo pali ale teraz to pali jak scorpio 2.9 Cosworth |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-06-10 08:35:49 Pytanie czy masz drożny wydech, gruchnij w kata od spodu, czy nie masz zapchanego...choć mało prawdopodobne, by to była przyczyna... |
combiasty-86 Ford Escort CLX Katowice | 2010-06-10 09:09:07 A wracając do tej sondy to ona na biegu jałowym ma utrzymywać napięcie ok 0,7V? i po dodaniu gazu ma spadać? np do 0,3 i znowu rosnąć do 0,7 0,8?? czy jak.. kurde nai mam analogówki miernika tylko cyfrowy on jest troche lipny bo ma spózniony zapłon...
2 . Wracając do zczytywania kodów rozumie to tak: wszystko sobie podlączam wlączam zapłon wtrysk daje dziwne odgłosy szybko mruga 3 razy dioda i już sobie tam kody smiga.. Ale jak to zrobic na odpalonym silniku Ja robiłem tak 1 wszystko podłączone 2 włączam zapłon odpalam 3 przez długi okres czasu nic nie mryga 4 potem zaczynają obroty falować i zaczyna za chwile mrugać Pytanie kiedy mam otworzyć przepistnice i jeszcze jedno pytanie bo pare postów wyżej jest napisane że kod 10 wskazuje uruchomienie silnika i przepsutnicy odchylenie więc na moje oko cos chyba nie tak robie bo odpalam jakjeszcze nie dostaje tego kodu |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-06-10 09:25:21 odpalasz i jak wyskoczy kod 10, dajesz gazu do 4...5tkobr i tak trzymasz z 5...8 sekund, później komp będzie testował cylindry (przygasanie-zwiększanie obr, rzucanie silnikiem) i wywali wtedy kody. |
combiasty-86 Ford Escort CLX Katowice | 2010-06-10 12:29:40 w mono wtrysku chyba chyba nie testuje bo jak ? jak jest tylko jeden wtryskiwacz?
teraz na zgaszonym silniku 10 11 20 11 11 10 na zapalonym wystukało 38 i 78 ale te 78 to jakas lipa bo ja nie mam wspomagfania [ wiadomość edytowana przez: combiasty-86 dnia 2010-06-10 12:31:41 ] [ wiadomość edytowana przez: combiasty-86 dnia 2010-06-10 12:32:24 ] |
techno100 Ford Escort Włocławek | 2010-06-10 20:45:28 Witam, podepne sie pod temat.
Otóż mi wywala błąd 55 (53,54,55 zmasakrowana wtyczka korektora oktanowego ) wywala go na wyłączonym silniku na tescie samoistnym, sprawdzałem to połączenie, u mnie jesto to biała kostka 3 pinowa z której wychodzi jeden kabelek masowy, sprawdzałem ten kabel(mase) i jest ok ale nadal wywala ten błąd co to moze byc ?? |
combiasty-86 Ford Escort CLX Katowice | 2010-06-11 10:45:55 Witam zrobilem samoadaptacje przejechałem sie 10km i test
zgaszony 10 10 20 28 28 10 zapalony 50 28 28 60 czemu dalej nie mruga tylko kończy na 60 czekałem może z 5 min ale silnik sobie lekko faluje na podwyższonych obrotach ale nic dalej nie mryga... długo to trzeba czekać czy coś jest nie tak? |
Uchol FORD ORION MKV Wrocław | 2010-06-12 22:36:17 To podwyzszone spalanie to wina sondy lambdy sprawdz przewód z 2 stron moze byc przetarty posprawdzaj wszystkie przewody WN i cewki |
combiasty-86 Ford Escort CLX Katowice | 2010-06-13 12:16:17 czujnik temp zasysanego powietrza 9.5kOm
czujnik temp wody 9,2kOm chwile rozgrzałem bardziej silnik i powietrze 9kOm woda 8,9kOm Więc to raczej sprawne dodam że mieżyłem to przy ECCIV Jaki jest pin w ECCIV od sygnału sondy i masy sondy? |