Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-05-27 10:42:45 To zle wyczysciles,a jak to robiles??? |
kielecki Tomaszów Maz. | 2010-05-31 12:59:38 Wyciągnąłem przepustnicę,odkręciłem zawór,wyskrobałem to co można było wypędzlowałęm benzyną ekstrakcyjną. Trochę małe te szczeliny,ile mogłem tyle wlałem |
jadzka1233 TOYOTA DRIVER Toyota Carina włocławek | 2010-06-01 22:52:47 Bigelektron-jak mozesz,to pokaz linka lub napisz gdzie to opisywales,bo tez sie musze do tego czyszczenia przymierzyc. A gdy wpisalem w wyszukiwarke "czyszczenie" "przepustnica" itp,to nic Twego autorstwa nie znalazlem Dzieki |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-06-01 23:13:19
Wlasnie jak szukac to niemam pojecia,bo nigdy nie szukalem,wiem tylko jak to wypisywac w formie mniej wiecej zrozumialej dla przecietnego kierowcy. Wiem tylko ze watek sie przewijal wielokrotnie czyszsczenie zaworu isc ,wolne obroty itd. |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2010-06-02 03:13:34 |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2010-06-02 12:32:37 Albo TU
Bigelektron, mam do Ciebie pytanie, bo piszesz wszędzie że wirnik ma się kręcić jak bączek kilka obrotów siłą rozpędu, a u mnie jest śruba odbojowa od strony bimetalu. Czy tą śrubę też wykręcasz do czyszczenia ? Ja bałem się jej ruszać żeby nie mieć później jaj z regulacją jałowego, a czyściłem Valvoline'm do przepustnic. Ładnie poszło Pozdro. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-06-02 15:09:08
To nie jest bimetal tylko zwykla spezyna srubowa. W niektorych zaworach jest taka wlasnie sruba odbojnik,i dobrze ze jej nie ruszales.Wtedy jak krecisz to wirnik powinien sie od niej swobodnie odbijac w druga strone. Chodzilo mi o to zeby zwrocic szczegolna uwage na to ze najmniejszy opor podczas krecenia wirnikiem to juz jest problem z obrotami. W wiekszosci zaworow da sie krecic w kolko |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-06-02 15:12:28
Glownie chodzi o to aby zaworek isc rozebrac na kawalki do czyszczenia,czyli odkrecic uzwojenie i zaslepke z tylu. |
kielecki Tomaszów Maz. | 2010-06-02 16:11:44 Kiedys pisales zeby uzwojenia nie ruszac.Juz sie pogubilem |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2010-06-02 19:22:25
Porób sobie znaki na obudowie żeby później to tak samo poskładać z jednej i drugiej strony. U mnie po wyczyszczeniu jakby trochę szybciej schodziła z obrotów, a nawet odnoszę czasem wrażenie że ciut za szybko. Pozdro. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-06-02 21:16:51
Nie uzwojenia tylko zeby wirnika z osi nie zdlubywac,bo jakis gagatek chcial go zsuwac z osi ,a on jest zaklejony. Trzeba rozkrecic wszystko co mozna odkrecic ,oprucz sruby o ktorej pisal Perzan. |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2010-07-14 03:14:52
Ha ! To nie jest zwykła sprężyna śrubowa. Zwykła sprężyna nie skręca się sama pod wpływem ciepła Zdjęcia wrzucę jak aparat dotrze do domu. Pozdro. Ps. Po co w takim razie byłaby woda w obudowie ISC ? Do podgrzania samego wirniczka ?? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-07-14 10:31:10
Woda jest po to ze w zimie przyslonka ulegala by oszronieniu. Po co bylby bimetal skoro silniczek jest sterowany z komputera uzwojeniem,poco mialby walczyc z bimetalem na wspolnym wirniku. Ale dopuki nie sprawdzisz podgrzewajac ta sprezyne zapalniczka,nie odrzucam twojej teorii |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2010-07-14 13:45:31
Ano po to, że z tego co widzę VSC ma dwa uzwojenia i pewnie pracuje dwustanowo: otwarty lub zamknięty. Nie można wymagać większej precyzji od takiego mechanizmu magnetycznego. Natomiast stany pośrednie reguluje właśnie ten bimetal.
To właśnie wczoraj sprawdziłem. Po podgrzaniu, rzeczona "sprężyna" skręca się. Tylko zdjęcia z tego eksperymentu zostały razem z aparatem w garażu Pozdro. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-07-15 01:04:15
No jak sie skreca to jest bimetal Ale teraz cie zagwozdze.W Corolli po 2000r niema juz sprezynki ani zaslepki i jak zdejmiesz uzwojenie to wirnik sie kreci w kolko i tez dziala a kanaly wodne tez sa w korpusie ISC A to dlatego ze komputer wysterowuje cyklem obciazeniowym wirniczek i roznica we wspolczynniku wypelnienia sygnalu powoduje ruch wirnika w lewo lub prawo,kiedy wypelnienia sa rowne to wirnik stoi jak zabetonowany. Byc moze w starszych modelach nie bylo takiej precyzji w sterowaniu i podpierali sie bimetalem . |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2010-07-17 02:30:46
Ano bimetal i to pełną gębą A tutaj wspomniana dokumentacja fotograficzna. Zimny: Ciepły:
Cóż... to było do przewidzenia że w końcu elektronika wyprze stare metody Wszak ze znanych mi osobiście przypadków, bimetal do automatycznego ssania był już w Garbusie i to chyba nawet już w pierwszej połowie XX wieku Ale jak to zwykle bywa z unowocześnieniami, podejrzewam że "nowy" ISC jest bardziej czuły na zabrudzenia i kilkanaście tys. km na gazie z mikserem mogłoby go wykończyć Jednak w bimetalu siła, a takie pole magnetyczne to słabe musi być i trochę mazi gazowej zrobiłoby swoje Pozdro. |