[mk7 1,6 16v]Nie działa lewy korektor świateł mijania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

w moim autku przestał działać lewy silniczek od poziomowania świateł mijania. Ostatnio wymieniałem filtr powietrza i zastanawiam się, czy jakiegoś kabla nie naderwałem (chociaż na oko wygląda wszystko ok). Powiedźcie mi proszę, na których stykach co powinien pokazać miernik , żeby dowiedzieć się, czy problemem są kabelki, czy sam silniczek w lampie?

pozdrawiam
karbar
  
 
ja bym wziął 3 kable, podpiął prawy i sprawdził. Albo nawet miernikiem sprawdzić, gdzie pojawia sią napięcie...
  
 
Miernika akurat przy sobie nie miałem, a jedynie oczy i sprej do czyszczenia styków. Wyczyszczenie styków nic nie dało, ale zobaczyłem, że silniczek jest zasilany z żarówek (+ ze świateł mijania i - z postojówki). Jako, że oba światła mi świecą poprawnie, zakładam, że zasilanie jest. Został ostatni, niebieski kabelek do sprawdzenia.

cdn...
  
 
cd.

kupiłem od kolegi z forum silniczek, po podpięciu...nie działa. Niestety nie mogę odpiąć wtyczki w drugim reflektorze, więc nie mam jak sprawdzić (a na spocie pod mostem we wro ostatnio nie było żadnego mk7, coby podpiąć mój silniczek).

Przy okazji przesmarowywania rozrusznika u Muchy, były pomierzone napięcia na wtyczce niedziałającego silniczka. + i - ok, napięcie na styku sygnałowym zauważalnie się zmienia podczas zmiany ustawienia pokrętła w kabinie. Niestety nie podam Wam dokładnych napięć, gdyż nie mogłem osobiście pojechać do warsztatu, a ojciec nie zapamiętał wartości.

Ciąg dalszy noweli, jak na spocie pojawi się mk7

pozdrawiam
karbar
  
 
No i niestety silniczek działa

Powoli dojrzewam do tego, żeby rozebrać deskę rozdzielczą i podpiąć testowo silniczek bezpośrednio do kostki z regulacją świateł (ta z pokrętłem po lewej od kierownicy). Jeżeli będzie działał, chciałbym puścić nowy kabelek do reflektora. Zanim się za to zabiorę, chciałbym zdobyć kilka spinek na wszelki wypadek, a także zdobyć trochę wiedzy (w śrubkowaniu przy aucie jestem kompletnie zielony).

Powiedzcie mi proszę, czy z tej kostki z regulacją świateł wychodzą osobno kable na lewy i prawy reflektor, czy rozdzielają się one gdzieś dalej?

Gdzie mam szukać miejsca przejścia kabli między kabiną a komorą silnika? Jak najlepiej tamtędy puścić nowy kabel?

Jaki kolor kabla przy kostce wpinanej w reflektor ma kabel sygnałowy od korekcji poziomu świateł? Niestety mam nieoryginalne reflektory i są tam wszystkie kolory tęczy.

Chciałbym na chama puścić kolejny kabelek sygnałowy od regulatora świateł do silniczka, nie mam ochoty szukać problemu przy obecnej wiązce (w newralgicznych miejscach kabelki wydają się być ok, a nie mam ochoty rozplatać tego wszystkiego i szukać).

Czy pomysł ma sens? Z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam
karbar