[mkVI] wiązka grzanej przedniej szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, nabyłem dzisaij okazyjnie i przypadkowo grzaną przednią szybe. I mam pytanie jak wygląda wiązka grzanej szyby. Nie wiem czy wymontowac cała wiązke na szrocie z samochodu czy tylko wyjąc przekaznik, i guzik(włącznki) a kable samemu dorobic. Czy ma ktos moze zdjęcie i najlepiej jak by mozna było prosic o schemat wiązki. Z góry dziękuje
  
 
W MKVI jest inna niż w VII, ale tej z VII nie polecam robić samemu. Na bank taniej będzie jak znajdziesz jakąś kompletną na szrocie. Kable są dosyć grube, bo masz tam prąd 50A. Sprawdź czy masz instalację od przycisku do skrzynki bezpieczników. Wyciągnij przycisk i może gdzieś się tam pałęta zielona wtyczka - u mnie była, a np. instalki od szyb już nie było.

Jeżeli jest od przycisku do skrzynki - sprawa jest dosyć prosta. Kupujesz wiązkę wpinaną we wtyczkę na lewym podszybiu - taka duża, szara oraz dopinasz się do skrzynki bezpieczników przy akumulatorze. (tak to przynajmniej jest w MKVII).

  
 
kurde bo szyba jest z mkVII a ziązke chce wyjąc z mkV. a jak ta wiązka idzie?? trzeba całą deskie rozdzielczą wyjmowac czy jakos sie da bez tego??
  
 
To znaczy jeżeli masz kawałek od przycisku do skrzynki to nie musisz niczego rozbierać. Kable kładziesz po prostu na podszybiu - w okolicach przegrody. Przekaźniki "wiesza się" przy akumulatorze. Jak idą kawałki przycisk - skrzynka - podszybie niestety nie wiem, ale rozmontowywanie deski jest bardzo prawdopodobne - musisz jakoś puścić te przewody.
W każdym razie nie ma co się bawić w samoróbki. Jedź na szrot - nie dość że możesz dostać tanią wiązkę, to dodatkowo możesz podpatrzeć jak to jest zamontowane w MKVI, bo z tego co wiem to instalacja różni się dość sporo.
  
 
Ja wstawiłem u siebie podgrzewana przednia szybkę i instalacje zrobiłem samemu. Wystarczy ze dasz odpowiedniej grubości kabel i ciągniesz całość.
Najlepiej jak masz kostkę z przełącznikiem wtedy wyrzucasz wsuwki które tam się znajdują i wciskasz nowe z kablami.
podłączenie całości zajęło mi 30min + 15min(rozebranie i złożenie tapicerki)
  
 
Przekaźnik wykonawczy musisz mieć czasowy, w przeciwnym razie może się okazać że nie masz miejsca na czasówkę w skrzynce bezpieczników. Ze skrzynki musisz wyciągnąć przewód sterujący i "sygnał" po przekaźniku "engine", uniemożliwiający załączenie szyby bez odpalania silnika. Instalacja z mk V prawdopodobnie jest na oddzielny przekaźnik czasowy, kiszka Znajdź nowszą. Jeśli masz instalację przycisk -skrzynka prawdopodobnie jest to również zabezpieczone bezpiecznikiem w skrzynce bardzo często o nr 23 lub bezpiecznikiem do świateł STOP ale regułą to nie jest jak to w fordzie. Jeśli tego nie ma oczywistym jest że czeka cię więcej zabawy, musi być zabezpieczenie sterowania. Oczywiście możesz to zrobić "na ludowo w pół godziny" no ale...
  
 
Podłączenie instalacji która działa po kluczyku i wstawienie przekaźnika oraz bezpiecznika i wstawienie to wszystko w skrzynkę bezpieczników tak jak powinno być zajmuje 30min.
Wystarczy znać elektrykę.
Bo założenie jak to napisano na "ludowo" zajmuje o polowe czasu mniej
  
 
Pytanie brzmiało jak to zrobic a nie kto i w jakim czasie to zrobił. To nie forum przechwałek tylko forum porad.
A tak na marginesie mi to zajmuje 12 minut i 42 sek "wystarczy znac elektrykę"
I jeszcze jedna mała uwaga kolego daro przekaźnik nie jest w skrzynce bezpieczników w rozpatrywanym przypadku.