Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
no_fucq Sympatyk FEFK Escort mk7 elbląg | 2011-06-06 00:26:58 Witam posiadam alu ale po zalozeniu auto nie rusza poniewaz jest zle et ( za duzy rant ) i opiera sie ramie aul na zaciskach postanowilem kupic dystanse i tu zaczeły sie schody dystanse maja 10 mm i nie ma pierscienia cetrujacego felga bedzie na samych szpilka lezała czy tak mozna jezdzic ?? [ wiadomość edytowana przez: no_fucq dnia 2011-06-07 22:59:47 ] |
Wuipe Escort Driver Mitsubishi ASX Rybnik / Olza | 2011-06-06 07:07:59 yyyyyyyyyyyyy... nie? |
luks_poland Sympatyk FEFK Ford Escort (kombi) Poznań | 2011-06-06 08:11:04 Na allegro masz pierścienie po 5zł / szt. + przesyłka
Po co ryzykować? Zmierz tylko jakie pierścienie potrzebujesz i zamów |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2011-06-06 11:53:24 jeżeli dobrze rozumiem, to tak czy inaczej nie masz innej opcji. Co do centrowania koła to tym bym się najmniej przejmował - po to nakrętki są stożkowe, żeby po dociągnięciu felgi koło było wycentrowane - tylko dociągaj po przekątnych.
Gorzej jeśli chodzi o przeniesienie obciążeń. Przy braku obsadzenia felgi w otworze centrującym cały ciężar spoczywa na śrubach (szpilkach). Podczas normalnej jazdy nic się nie będzie działo, jednak strzał w krawężnik bądź lepsza dziura w drodze i możliwych jest kilka scenariuszy - od ścięcia śrub czy rozerwania gniazda w feldze skończywszy na dachowaniu bądź zwiedzaniu przydrożnych rowów. |
jarcyk Sympatyk FEFK escort mk6 Kraków | 2011-06-06 18:27:53 A jeszcze jedno przed założeniem dystansu sprawdz czy orginalne szpilki nie będą za krótkie |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2011-06-06 19:20:53 Odpowiadajac krotko i zwiezle na pytanie w temacie - mozna - wiele aut tak ma i to ciezszych niz typowa osobowka. |
dulin7 Sympatyk FEFK Nowe Miasto Lubawskie | 2011-06-06 19:59:59 uprzedziles mnie Seba , mialem pisac ze sporo dostawczakow tak ma ze brak jakiegokolwiek pierscienia centrujacego |
no_fucq Sympatyk FEFK Escort mk7 elbląg | 2011-06-07 22:54:56 SS856530.JPG
SS856531.JPG SS856532.JPG Dystanse maja po 1 cm szerokosci i w calosci przykrywaja pierscien centrujacy. 1656654338.jpeg felgi na tylniej osi pasuja idealnie nakretka robi okolo 6 obrtow jpg w profilu na przedniej osi ramiona felgi minimalnie ale opieraja sie na zacisku co uniemozliwia ruch felgi dystanse kupilem juz w tamtym roku wiec jedynie mozliwosc zmiejszenia grubosci ich do takiego stopnia aby felga opierala sie na pierscieniu oraz odsunela fego od piasty et felg to 37 dodam ze przy zalozonych felgach i dystansach z tylu nakretka robial niecal 4 obroty wiec w gre wchodza szpilki oczywiscie wynalazki z allegro dlatego pytam odnosnie tych pierscieni aby nie spotkac sie z drzewem czy ponurkowac w rowie [ wiadomość edytowana przez: no_fucq dnia 2011-06-07 22:55:42 ] [ wiadomość edytowana przez: no_fucq dnia 2011-06-07 22:56:28 ] |
evol_umf Sympatyk FEFK opel ascona Szczytno | 2011-06-08 06:45:50 4 obroty to niewiele. Wybierz się do kogoś będącego w posiadaniu tokarki, zbierajcie po 1mm i próbuj zamontować koło. Najlepiej niech weźmie kawałek stalowej rury i stacza ją od 9mm w dół. Tak po 1mm i przykładaj koło, jak już zacznie ocierać o zacisk, to znaczy, że pierścienie ma stoczyć o 1mm mniej. Oczywiście w granicach rozsądku - aby nakrętki wkręciły się całym roboczym gwintem. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2011-06-08 07:30:17 można też dotoczyć pierścienie centrujące, żeby pasowały na piastę i wchodziły ciasno w dystanse. Nawet lekko możnaby spawnąć obie części i obrobić na tokarce. 4 obroty szpilki to będzie około 6mm, więc przy M12 będzie 2x za mało wg mnie. |
kub3k Sympatyk FEFK taki niebieski Kraków | 2011-06-08 08:21:51 a ja mam takie pytanko, mam założone ori felgi forda, jak rozmawiałem ostatnio z wulkanizatorem to stwierdził, że powinienem dać pierścień centrujący, żeby koło lepiej trzymało się na piaście, no i stąd pytanie, czy powinienem? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2011-06-08 09:36:22
Nie czytasz, tylko pytasz? Ori felgi forda moga mieć różne otwory centrujące i różne piasty. [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2011-06-08 09:37:49 ] |
Jarcio81 byt | 2011-06-08 11:31:36 skoro et wynosi 37 to raczej problem nie leży po tej stronie...przeciez escort miał et35 z tego co pamiętam. Problem pewnie polega na szerokości alusa, bmki mają szerokie fele |
kub3k Sympatyk FEFK taki niebieski Kraków | 2011-06-08 11:59:22
akurat czytam, wątek przeczytałem i jakoś nikt o takim fakcie w tym wątku nie napisał. No ale spoko, nie było tematu... |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2011-06-08 12:12:58 Ja tak czytam niektóre pomysły to nie wiem czy fefk zmienia się w demotywatory.pl czy w wiocha.pl
Owszem dystansy są ok ale powinny wyglądać tak Pierwsze lepsze z allegro Kolega zakupił pewnie Coś takiego tylko o grubości zasłaniającej cały kołnierz i nie może założyć koła na otwór centrujący - bo nie ma na co. Moja rada - wywal te dystansy robione u wujka Miecia na imadle w stodole bo się zabijesz. Zgadza się, że dużo aut jeździ na dystansach ... ale można zrobić to porządnie albo agro-tuning po polsku. Jedyna rozsądna opcja moim zdaniem to udać się do tokarza z tymi dystansami i dosztukować rant dla otworu centrującego (np przez wspawanie w środek kawałka rurki i wytoczenia do średnicy otworu centrującego). surec - widzę, że jako jeden z niewielu zrozumiałeś w czym rzecz Dokupienie pierścieni centrujących - jak niektórzy sugerują - nawet jeśli będą na zamówienie toczone z tytanu i inkrustowane 24 karatowym złotem to i tak nic nie da, bo nie ma gdzie tego.pierścienia osadzić. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2011-06-08 12:40:45
Cały wątek jest o konieczności stosowania pierścieni centrujących. A nie o to pytałeś? |