Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zombi1980 Sympatyk FEFK Ford focus [mk1] Stronie Śląksie | 2010-08-30 14:07:42 Ja na początek wymienił bym pierścienie a jak by nie pomogło to szlif bo z uszczelniaczami to raczej nie wiele ma wspólnego. |
profil-usunięty | 2010-09-11 11:28:48
Dojdą.Wystarczy zdjąć dekiel zaworow.A co do ciśnienia na 4 garze,to ja bym obstawiał nagar na zaworze,ktory się nie domyka.
Ciśnienie cylindrow zawsze mierzymy na zimnym silniku.Najlepiej po nocy.Jeśli proba olejowa pokaże dobre ciśnienie,to pierścienie zgon,a jeśli nic się nie zmieni to zawor nie domyka.
Gdyby pierścień pękł,to słychać by było coś w rodzaju metalicznego dzwonienia w okolicach 4 gara,ale tylko na zimnym silniku.Po chwili (ok.2min) to ustaje,bo motor łapie temperaturę i likwidują się luzy. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-09-12 07:07:00
Czy to się opłaca?,-wymiana uszczelki pokrywy zaworów ( 50 zł. zetec, 16V ),chyba że się mylę. Jeżeli chodzi o nagar na zaworze, to likwidacja tylko poprzez zdjęcie głowicy?. Czy może być tak, że po zastosowaniu innego oleju ten nagar może być usunięty ( choć mało prawdopodobne ) |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2010-09-12 10:29:09
Gdzieś ostatnio widziałem specyfik do oczyszczania zaworów, który dolewa się raz na 1000km do pełnego zbiornika paliwa. Nie pamiętam jak się nazywał, ale wiem że coś takiego jest. Choć nie byłbym pewien na 100% czy to nagar na zaworze. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-09-12 10:49:05 Załóżmy że to nagar , to dodatek do paliwa wyczyści go od spodu
( stopa zaworu ) a nie miejsce gdzie siada w gnieździe. Tu musiałby był dodatek do oleju chyba, że się mylę?. |
Cyneq Sympatyk FEFK Wrocław | 2010-09-23 12:44:39
Bardzo ciekawa teoria. A możesz wyjaśnić czemu tak uważasz? Zawsze myślałem że pomiar ciśnienia ma sens wyłącznie w normalnych warunkach pracy, czyli na zupełnie rozgrzanym silniku. Tylko wtedy ma to jakieś bezpośrednie przełożenie na sprawność w realnej pracy silnika. Dodatkowo należy pamiętać że różne części silnika bywają wykonane z nieco innych materiałów, które mają różną rozszeżalność cieplną. Mówiąc prościej - niektóre "dziury" i przedmuchy na zimnym po prostu nie występują, więc taki pomiar to tylko maskowanie problemu. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-09-23 12:53:38 jak jest zimny, to olej nie uszczelnia cylindrów i pierścieni. Wtedy widać, gdzie nie ma ciśnienia. Ja tak sprawdzałem, ale jedynie powietrzem i widać, gdzie szybciej ubywa... |
Diviz Sympatyk FEFK Rs2000 AWD / 200Sx R ... Lubliniec | 2010-09-23 13:19:41 u ciebie to jeszcze problemu nie ma z ciśnieniem ja mam po 7barów a na jednym 3 ciśnienie sprawdzana na ciepłym silniku |
Cyneq Sympatyk FEFK Wrocław | 2010-09-23 13:32:51
Ale jak jest ciepły to też nie uszczelnia. Chyba że go nalejesz sam jak w próbie olejowej. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-09-23 15:18:04
ciepły, znaczy że olej jeszcze nie spłynął całkowicie, czyli coś tam uszczelnił. Ale nieważne, robi się na ciepłym silniku |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-09-23 20:11:15 Sam już nie wiem na zimnym czy rozgrzanym mierzyć?. Na razie jeżdżę i czekam co będzie dalej . |