[MKVII] "ssanie" w dieslu 1,8D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie przy jakiej temperaturze element woskowy powinien zacząć naciągać linkę zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku na pompie? Chodzi o temp otoczenia bo do tej pory nie zauważyłem zmiany długości tej linki rano podczas zapalania, czy to znaczy ze nie dziala ?

[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2010-04-11 22:35:30 ]
  
 
może sie napinać ale minimalnie. Nie wiem jak jest dokładnie ale tak przypuszczam. Ssanie kończy sie jak silnik przekroczy 60st.C

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:06:49, szmichal pisze:
Pytanie przy jakiej temperaturze element woskowy powinien zacząć naciągać linkę zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku na pompie? Chodzi o temp otoczenia bo do tej pory nie zauważyłem zmiany długości tej linki rano podczas zapalania, czy to znaczy ze nie dziala ?



on raczej dziala na podst temp silnika a nie otoczenia. Poprostu jak silnik jest zimny to wlacza "ssanie" u mnie w km7 po nocce w garazu o temp ok 17st zalacza tez "ssanie".

Co ciekawe w mk4 nie mam tej linki i tego mechanizmu od ssania, ktos ma moze pomyl zeby to jakos zalozyc ?? wtedy jak odpalimy zimne auto to nie bedzi sie tak trzeslo
  
 
założyć pompe z takim czujnikiem ale nie wiem czy będzie działać bo mk4 jest 1.6d a mk5 1.8d. Nie wiem też czy jakiś komp steruje tym w zwykłych dieslach. bo w td już tak.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
1. Po nocy temp. otoczenia = temp. slinika.
2. U mnie przy temp ostatnio +9 st ta linka sie nie nagiągnęła ani o 1 mm to chyba ten element jest zepsuty ?
3. Czy warto inwestowac w nowy na zime, bo to koszt około 100 zł
  
 
jak masz zrypany i cały czas ssanie to pewnie ci pali że hoho

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:18:03, Kleszczak pisze:
założyć pompe z takim czujnikiem ale nie wiem czy będzie działać bo mk4 jest 1.6d a mk5 1.8d. Nie wiem też czy jakiś komp steruje tym w zwykłych dieslach. bo w td już tak.



oj kleszczak.......slabo sie orientujesz. 1.8d jest montowany od 89roku, wiem bo mam mk4 z tym wlasnie silnikiem
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:21:38, Kleszczak pisze:
jak masz zrypany i cały czas ssanie to pewnie ci pali że hoho


no własnie o to chodzi ze zaly czas jest linka "długa" a ona powinna sie skracac jak silnik jest zimny chyba
  
 
ale nie powiedziałeś ile ci pali

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:38:07, Kleszczak pisze:
ale nie powiedziałeś ile ci pali


trasa 5,0 - 5,5
miasto 6,5 - 7
  
 
to na jakiej podstawie myślisz że to wina tego czujnika? jakie są inne objawy? spalanie masz w normie więc pewnie ssanie jest wyłączone.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:48:56, Kleszczak pisze:
to na jakiej podstawie myślisz że to wina tego czujnika? jakie są inne objawy? spalanie masz w normie więc pewnie ssanie jest wyłączone.


chodzi o to ze prawdopodobnie rano sie nie włącza !!!
  
 
jutro jak będe pamiętał to poszperam w książce na ten temat.
Co do silnika 1.8d w mk4 to nie miałem pojęcia.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2006-09-14 00:20:45, Kleszczak pisze:
jutro jak będe pamiętał to poszperam w książce na ten temat. Co do silnika 1.8d w mk4 to nie miałem pojęcia.


ja mam MK7 1,8d (96r ) nie TD, a w książkach g...o znalazlem
  
 
w książce o tym czujniku nic nie pisze ale pamiętam że gdzieś była o nim mowa, tylko że nie w tym miejscu książki co powinna.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Więc tak: W mk7 cała pompa jest sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące. Owe ssanie u Ciebie działa u ciebie jako korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i on jest właśnie sterowany nim potocznie nazywany komputerem. Ssanie przestaje działać w temperaturze silnika 60st.C
Komputer bierze dane o temperaturze silnika z czujnika temperatury umieszczonego na silniku. Jeżeli jest on zrypany to będzie podawał złe dane do kompa a on będzie źle sterował pompą wtryskową.
W twoim przypadku prawdopodobnie czujnik temp. podaje że silnik jest gorący i dlatego komp. myśli że silnik jest nagrzany i nic nie przestawia. W zimie może to sie objawiać problemem z odpalaniem.
Najpierw sprawdziłbym parametry czujnika temp umieszczonego na obudowie termostatu:
- przy 10°C: 58 kOm;
- przy 20°C: 37 kOm;
- przy 30°C: 24 kOm;
- przy40°C: 16kOm;
- przy 50°C: 11 kOm;
- przy 60°C: 7 kOm.
albo zresetował kompa. czyli wyłączył na zimnym silniku akumulator na min.30 minut nast. odpalił, na wolnych obrotach pochodził ok.3-5 minut a nast pojeździł różnym trybem jazdy ok 10 minut.
Jeżeli chcesz żeby silnik był nieznacznie dynamiczniejszy ale więcej palił to daj mu podczas programowania w d...
Jeżeli chcesz aby silnik był słabszy alemniej palił to podczas programowania jeździj spokojnie i ekonomicznie operuj biegami.
Chyba wszystko zrozumiane?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2006-09-14 00:45:59, Kleszczak pisze:
Więc tak: W mk7 cała pompa jest sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące. Owe ssanie u Ciebie działa u ciebie jako korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i on jest właśnie sterowany nim potocznie nazywany komputerem. Ssanie przestaje działać w temperaturze silnika 60st.C Komputer bierze dane o temperaturze silnika z czujnika temperatury umieszczonego na silniku. Jeżeli jest on zrypany to będzie podawał złe dane do kompa a on będzie źle sterował pompą wtryskową. W twoim przypadku prawdopodobnie czujnik temp. podaje że silnik jest gorący i dlatego komp. myśli że silnik jest nagrzany i nic nie przestawia. W zimie może to sie objawiać problemem z odpalaniem. Najpierw sprawdziłbym parametry czujnika temp umieszczonego na obudowie termostatu: - przy 10°C: 58 kOm; - przy 20°C: 37 kOm; - przy 30°C: 24 kOm; - przy40°C: 16kOm; - przy 50°C: 11 kOm; - przy 60°C: 7 kOm. albo zresetował kompa. czyli wyłączył na zimnym silniku akumulator na min.30 minut nast. odpalił, na wolnych obrotach pochodził ok.3-5 minut a nast pojeździł różnym trybem jazdy ok 10 minut. Jeżeli chcesz żeby silnik był nieznacznie dynamiczniejszy ale więcej palił to daj mu podczas programowania w d... Jeżeli chcesz aby silnik był słabszy alemniej palił to podczas programowania jeździj spokojnie i ekonomicznie operuj biegami. Chyba wszystko zrozumiane?



Pudło ! Jak pisałem mam 1,8D a tam nie ma zadnego kompa ! Komp jest w TD. Ssanie to element woskowy który na zimnym silniku zmienia kąt wtrysku ! No chyba ze sie myle ... moze ktos w moim dieselki zrobil "upgrade" na starszy silnik ...
  
 
Wsiądź do auta i w miejscu gdzie twoja lewa noga dotyka trójkątny el. platiku, zdejmij go i zobacz czy masz tam jakąś skrzyneczke i zobacz co na niej jest napisane. Zrób to samo po przeciwnej stronie(od pasażera) i zobacz czy tam nie ma takiej puszki do której idą wiązki kabla. Puszki są na ścianie bocznej(słupek).

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
mam taki sam problem, ssanie się nie załącza
Powiedzcie mi tylko dlaczego do tego czujnika dochodzi przewód elektryczny sztuk 1 kolor czarny ?
  
 
Cytat:
2006-09-14 21:32:22, Kleszczak pisze:
Wsiądź do auta i w miejscu gdzie twoja lewa noga dotyka trójkątny el. platiku, zdejmij go i zobacz czy masz tam jakąś skrzyneczke i zobacz co na niej jest napisane. Zrób to samo po przeciwnej stronie(od pasażera) i zobacz czy tam nie ma takiej puszki do której idą wiązki kabla. Puszki są na ścianie bocznej(słupek).


nie ma jest tylko złącze i kabelki które ida gdzies tam w cholere ... prze to złącze programowali mi klucze z immo.

[ wiadomość edytowana przez: szmichal dnia 2006-09-14 21:38:43 ]