[mk VII]Wypalony żarnik świecy żarowej w cylindrze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, wymieniałem świecę, okazało się że jedna świeca żarowa nie ma żarnika, tj brakuje tej części grzejącej. Za gwintem brakuje jej, została w cylindrze, nie wiem czy ona tam jest czy już została spalona czy coś ale silnik od jakiegoś czasu ma duże drgania.
Co mogło się stać?
  
 
Moze ja zassało, zawór się skrzywił i albo tam jest albo poszła do wydechu a zawór teraz puszcza kompresje dlatego szarpie silnikiem?
ciekawe zjawisko niepowiem... ;/
  
 
a jak mogę to sprawdzić?
Zmierzyć kompresję?
  
 
Na początek właśnie najlepiej chyba komprechę zmierzyć, można obracać wałem, żeby sprawdzić czy nie zahacza "coś gdzieś" ale ja bym zrzucał głowicę i zobaczył co tam się tak naprawdę stało.
  
 
Cytat:
2011-11-18 18:39:18, Kleszczak pisze:
a jak mogę to sprawdzić? Zmierzyć kompresję?



Tak, to by na 100% wyjaśniło. Sprawdź jakieś stuki itp, nie wiem ale w essie nie ma chyba kola dwumasowego, a jeśli jest (przepraszam za wtope;/) to szarpanie silnikiem własnie ono powoduje. przyspieszenie ok? Podczas przyśpieszania Jakoś inaczej się zachowuje? Może ten zarnik poszedł w tłumik, a szarpie z powodu obrotów? Może ktoś inny się wypowie i coś doradzi.
  
 
Cytat:
2011-11-18 18:47:42, Pele19m pisze:
... ale ja bym zrzucał głowicę i zobaczył co tam się tak naprawdę stało.



To są same koszta począwszy od uszczelek do planowania glowicy bo ciężko założyć bez planowania i utrzymać szczelność. ;/.

Kompresja pewnie wyjaśni to i owo.
  
 
Jak jest żeliwna głowica, to niezawsze trzeba planować, a w zasadzie to małokiedy

Ja myślę, że jak żarnik wpadł do cylindra to nie wypadł bez śladu. Podejrzewam, tak jak kolega - zawór oberwał i nie ma szczelności, przez co spadła kompresja.
  
 
Cytat:
2011-11-18 19:08:07, Pele19m pisze:
Jak jest żeliwna głowica, to niezawsze trzeba planować, a w zasadzie to małokiedy



Jeszcze się z taka głowicą nie spotkałem, ALLES GUT. Życzę rozwiazania problemu mało kosztownie.
  
 
Taka głowica jest np. w TD w Escorcie - żeliwna i nie zaleca się jej planowania

Co do tematu, to przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł, żeby użyć kamery na przewodzie - nie wiem jak to się nazywa, ale chodzi mi o coś na wzór endoskopu w medycynie
  
 
Cytat:
2011-11-18 22:08:54, Pele19m pisze:
Taka głowica jest np. w TD w Escorcie - żeliwna i nie zaleca się jej planowania Co do tematu, to przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł, żeby użyć kamery na przewodzie - nie wiem jak to się nazywa, ale chodzi mi o coś na wzór endoskopu w medycynie



tak tak, jeśli się ma dojścia to czemu nie, to byłby fajny plan ale poleku ogladać ściany... mozolne
  
 
objeździłem dziś nikt nie miał otwarte, w poniedziałek pojadę.
Silnik odpala po kilku obrotach tak jak by paliwo się cofało mimo że świecę wymieniłem, jeździ normalnie, przyśpiesza też, remontu nie przewiduję, najwyżej wymianę silnika.
  
 
daj spokoj - nic sie nie stalo.
wibracje sa bo jest zimno silnikowi i poduszkom.
powiem tak, nie jestem pewny czy aby na pewno swieca jest (bezposrednio) nad tlokiem
  
 
tak jak kolega nizej pisze , swieca zarowa w escorcie jest umieszczona w komorze wstepnej spalania i malo prawdopodobne jest aby oderwany zarnik wpadl nad tlok
  
 
to gdzie ona będzie ta świeca? Wypaliła się?
Już włożyłem drugą w to miejsce, a co do wibracji to temat rzeka i na pewno nie jest on spowodowany zimą.
  
 
mogla sie zjarac. zrob sobie patent - penetrator z magnesikiem na koncu i podziubdziaj. moze zlowisz.