Yaris 1.0 benzyna 2001r. P0134

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. od jakiegoś czasu zapala mi się check engine. silnik to 1.0 . odczytany błąd to P0134- wiem że chodzi o sondę , ale czy kwalifikuje się do wymiany? czy można po tym błędzie to stwierdzić - zastanawiam się, gdyż czytałem post dotyczacy innego bledu( tez zwiazanego z sonda bynajmniej opis na to wskazywał) a problemem był przeplywomierz. prosze o jakies wskazowki odnosnie mojeo bledu - P0134. dzieki
  
 
Wypnij z wtyczki sonde przed katalizatorem i zmierz napiecia z komputera na sonde, jezeli napiecia sa ok to sonda do wymiany.
Oczywiscie przeplywomierz zawsze warto wyczyscic ,bo gdy jest bardzo zabrudzony to silnik momentami moze pracowac na mocno ubogiej mieszance,lub mocno bogatej i wtedy sonda tez nie bedzie pracowac co spowoduje kod P0134-sonda No activity.
Napiecia na wtyczce sondy powinny byc-zasilanie grzalki 12V i sygnalowy z masa sygnalu jakies 450mV.Mozesz tez mierzyc w stosunku do masy auta i plusa z akumulatora,wazne aby zawsze byly sensowne napiecia a nie latajace wartosci ,co swiadczy o przerwanym kablu lub uszkodzeniu kompa.
  
 
ok. sprawdze to. a jeszcze mam pytanie jak rozpoznać błędy sondy która to przed katalizatorem a która za kat.??? wiem że są oznaczenia np oxygen sensor 1 bank 1 - to sensor 1 wskazuje że to przed kat.? czy ten "bank'???
  
 
Cytat:
2010-11-05 10:32:46, scanjet pisze:
ok. sprawdze to. a jeszcze mam pytanie jak rozpoznać błędy sondy która to przed katalizatorem a która za kat.??? wiem że są oznaczenia np oxygen sensor 1 bank 1 - to sensor 1 wskazuje że to przed kat.? czy ten "bank'???


B1S1 to sonda przed katem
B1S2 za katem
Jak jest silnik z 4 sondami np ave to sa B1S1,B1S2 B2S1 B2S2
numery sond S1sa zawsze przed katalizatorem a S2 za katem.