Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2010-11-12 15:23:30 Witam
Mam mały problem z elektryką. Tzn, jak włączam awaryjne lub kierunkowskazy to przygasa mi deska rozdzielcza oraz światła przednie i tylne. w momencie zapalania się żarówek kierunków. Przy ruszaniu, jak obroty są z niskie to gaśnie mi radio w taki sposób jak przy odpalaniu auta. Tak samo gaśnie mi radio przy wyłączaniu auta. Mimo że jest ustawiony kluczyk w pozycje ACC. Ktoś miał może podobny problem?? Czy to masa gdzieś nie styka, czy może coś innego?? Gdzie mam sprawdzić połączenia masowe, jeśli to masa?? Pozdrawiam. |
pavelp Gdynia | 2010-11-12 20:40:34 Wygląda jakby alternator padał... |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2010-11-12 21:29:30 mam tez wrazenie jakby akumulator nie byl ladowany do konca. jak zgasze silnik i radio troche pogra to starczy na pol godziny. kiedys pol nocy gralo i nic nie bylo... |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2010-11-14 10:40:46 w jaki sposob zmierzyc ladowanie?? podlaczyc miernik do akumulatora na dzialajacym silniku?? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-11-14 18:23:28
Wlaczasz silnik i swiatla mijania czekasz az silnik zejdzie na bieg jalowy,mierzysz 13.5-14,6 Vjest ok.Jak jest 13V to jeszcze obleci,ale mniej to juz jest brak ladowania. Pozniej wyciagasz klucz ze stacyjki zdejmujesz kleme-ktora ci wygodniej -zapinasz amperomierz pomiedzy koncowke akumulatora ,a kleme ktora wlasnie zdjales-zakres na 10A ,zamykasz zamek lub z pilota lub zalaczasz alarm w zaleznosci co masz...czekasz jakies 2-5 minut az pobory sie ustabilizuja.Ma byc mniej niz 0,06A jezeli jest wiecej tzn ze cos ci prad wyzera z akumulatora,i trzeba szukac co. Test zdolnosci rozruchowej robi sie specjalnym przyzadem obciazeniowym,ale na to samo wyjdzie jak zmierzysz do ilu Volt spada napiecie podczas krecenia rozrusznikiem. W tym celu wyjmujesz bezpiecznik EFI zeby silnik nie odpalil,krecisz przez 5 sekund rozrusznikiem i mierzysz jednoczesnie napiecie na zaciskach akumulatora.Test mozesz ze 3 razy powtorzyc i jezeli napiecie spada ponizej 10V podczas krecenia to akumulator do wymiany. Oczywiscie jezeli masz za duze pobory lub slabe ladowanie to najpierw trzeba zaladowac akumulator na maxa. Klemy i czopy akumulatora trzeba oskrobac nozem do czystego metalu poskrecac i zasmarowac -w tej kolejnosci Nie skrobac olowiu papierem sciernym ani szczotka druciana,powierzchnia ma byc mozliwie gladka wtedy dluzej zachowa dobry kontakt. |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2010-11-23 23:58:46 jeszcze nie patrzylem miernikiem, bo takowego nie posiadam, ale chcialem rozebrac alternator. wyjalem go i nie dalem rady sie dobrac. za bardzo pordzewialy sruby... |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-11-24 19:03:10
No to sie ze zadu zabierasz do tematu Najpierw sie diagnozuje ,potem rozkreca ,i nie chodzi tu o to zeby sie nie narobic W starym aucie jak cos dziala to lepiej nie ruszac. |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2010-11-25 11:26:26 hehe |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2010-11-27 13:44:30 złożyłem wszystko do kupy. zaczelo dzialac dobrze. odpalilem wszystkie odbiorniki pradu jakie mam i nic nie przygasalo. moze to byc wina klemy minusowej ze dobrze nie stykala?? obczyscilem ja bo nie wygladala za dobrze od wewnetrznej strony. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-11-27 21:06:06
No jak nie, jak tak. |