Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-31 15:49:52
cylinder luźno włożony? szapoklak jakiś? cylinder do espera nie pasuje, lepszy beret pewnie chodziło o kabel wn? wg mnie to: 1. kable do wymiany 2. trzeba sprawdzić świece to, że powyżej 4000 pracował równo to złudzenie - przy tej prędkości obrotowej nierównomierności pracy po prostu są niemożliwe do zauważenia |
szandrzej KIA Cerato Mińsk Mazowiecki Wrocław | 2006-12-31 16:02:13 Na początek do wymiany kable i świece i powinno pomóc. |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2006-12-31 16:08:55 Tylko teraz pytanie- czy dojedzie jakieś 5 km do mechanika? |
szandrzej KIA Cerato Mińsk Mazowiecki Wrocław | 2006-12-31 16:29:28 Ja bym nie ryzykował |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2006-12-31 17:25:10 dojechac to moze i dojedzie ale mechanik nie jest potrzebny do wymiany swiec |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-12-31 19:42:50
|
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2006-12-31 19:54:23
Check engine sie nie pali, ale to chyba jeszcze o niczym nie świadczy? [ wiadomość edytowana przez: Esperynek dnia 2006-12-31 19:55:35 ] |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-31 20:10:16 obejrzyj ten przewód który wypadł. Zajrzyj wgłąb fajki - widać tam metalowy styk?
załóż potem przewody, odpal furę i w ciemności szukaj iskier. W akcie desperacji chwyć gołą ręką za felerny kabel i sprawdź czy cie pokopie (raczej powinno). POtem weź do ręki świecę, włóż ją do fajki felernego przewodu, odpal silnik (będzie dygotał) przyłóż gwint świecy do silnika (żeby zewrzeć go z masą) i patrz, czy świeca wytwarza iskrę. Wg mnie nie ma sensu jechać do mechjanika, zwłaszcza że w ciągu najbliższych 60 godzin ciężko będzie jakiegokolwiek znaleźć. Kup lepiej od razu nowe przewody, załóż i wg mnie na 50% usuniesz awarię. Jeśli to nie pomoże - odkręć kopułkę i obejrzyj jej styki i palec rozdzielacza. Oczywiście jeśli posiadasz odpowidni klucz wykręć świece i je obejrzyj. Tylko uważaj przy wkręcaniu, bo można zepsuć gwint krzywo wkręcając świecę. Jeśli nie zaświeca się lampka, to znaczy że komp nie wykrywa błędów, zatem nie ma potrzeby sprawdzać. |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2006-12-31 20:28:44
Styk w fajce jest- to już sprawdzane. Co do kopułki, to właśnie ona chyba może być powodem,bo jest do wymiany na 200%, bo była już nieco wyeksploatowana- ale czy ona aż tyle mogła namieszać w zachowaniu auta? Z naprawą się aż tak nam nie spieszy- weźmiemy sie za to we wtorek. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-12-31 20:57:37
Kopułka mogła namieszać..jak najbardziej to przecie ciągle ten sam układ zapłonowy!...świece, przewody, aparat+kopułka, cewka ....każdy z tych elementów gdy uszkodzony może wykazywać się takimi objawoma jak opisałeś... Co do naprawy (wyczyszczenia czasem tylko) ...akurat w 1,8 jest beztroski dostęp do świeczek...reszta też komfortowo...za 15 minut można sprawdzić wszystko ...nie rozumiem hasła mechanik i czekania "tydzień" |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2006-12-31 21:17:54
A dlaczego z tej fajki jechało spalenizną? Nie powiedzialem,ze tydzien, tylko "pojutrze". |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-12-31 22:14:50
Ja też nie powiedziałem że tydzień....warto czasem umieć "czytać" A z fajki jechało spalenizną bo tam jest naprawdę wysokie napięcie...jak nie było styku ze świecą .."jechało" po izolacji |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2006-12-31 22:24:57 A ten smród siarki ze spalin?
A czy z tym prądem ma wspólnego klekot silnika i trzesawka jakby miał gorączkę? Czyli reasumując, co jest do wymiany? |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2007-01-01 14:05:15
Siarka ze spalin...bo jeden cylinder nie przepalał i miesznka szła do wydechu- katalizatora i tam się dopoalała (wg mnie). Odpal silnik i zdejmuj kolejno fajki ze świec, zacznij oczywiście o tej najbardziej podejżanej. Po jej zdjęciu nie powinno być znaczącej różnicy w pracy slinika. Nie baw się zbyt długo zapłonem, bo można uwalić moduł zapłonowy. |
Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2007-01-01 15:07:42 Się wtrącę. Wygląda po prostu na to, że niedbale była założona fajka na świcy. Spadła na osłone kolektora i sie przyjarała izolacja kabla i / lub wewnątrz fajki. Teraz z braku izolacji i iskra ucieka.
Jeżeli masz gdzieś stare przewody to po prostu wymień ten jeden przewód. Powinno być OK. Podjedź na byle stację i wymień na nowy. Myślę, że świecy nie ma co ruszać, chyba że przyczyna spadnięcia fajki było np ukruszenie świecy (mało prawdopodobne) lub odkręcenie sie takiegio małego "cypka" z cienkiego gwintu na górze świecy (tez mało pradopodobne) lub odkręcenie się świecy - czasami się zdarza. Jeżeli wcześniej było dobrze to nie ruszaj aparatu. A skakanie silnika, smród spalin i inne opisywane efekty to typowe zachowanie silnika pracującego na 3 cylindrach. |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2007-01-01 16:20:54
To jest bardzo możliwe, bo Ojciec zdjął tą jedną fajkę, to pracował podobnie jak przedtem. A więc co sugerujesz? |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2007-01-01 16:38:39
Ja bardzo Ciem proszę Esperynku...nie zaczynaj Nowego Roku jakby Ci ubyło 5 lat (abo 7 )..! Każdy z nas napisał co myśli ...więc tego "SUGERUJESZ" masz minimum z 5 opcji...(albo 7)...a Ty w kółko macieju (Esperynku) pytasz o to samo...nie widzisz co piszemy czy jak ??! |