[Ogólne]Problemy z pracą na benzynie i chłodzeniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem nowym klubowiczem także proszę o wyrozumiałość
Swojego essa zakupiłem tydzień temu, i chcę go doprowadzić do równowagi technicznej, mianowicie mam drobne problemy z :
1. silnik muli mi na benzynie, na wolnych obrotach czasami tańczy po obrotach od 500 do 800, kilka razy nawet zgasł, po wciśnięciu gazu w podłogę dusi się i nie chce się kręcić, po puszczeniu gazu przyszarpuje, po wciśnięci tak samo, na gazie jest wszystko oki
2. nawet po przejechaniu 50 m, pokazuje mi temperature na połowę skali, po dłuższej jeździe wchodzi na czerone pole, nie wiem czy pracuje wentylator,

silnik 1.6 8v z kompem, wg dowodu 103 KM
mkV 1990 rok.
być może któryś z Was miał problemy z tym, i byłby w stanie mi pomuc, będe baaaardzo wdzięczny


[ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2010-11-07 11:38:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2010-11-07 12:18:40 ]
  
 
juz gdzies tego essa widzialem.

p.s. pogrzeb troche w wyszukiwarce. bylo wiele razy. co do temperatury to pewnie czujnik. co do jazdy na benie to w moim drugim jest to samo, ale nic z tym nie robie, bo po co? ( w koncu nazeczona jezdzi na gazie to do beny nie zagladam. jezdzi tak 6 lat. czasem tylko przeczyszcze przepustnice, krokowca i wio dalej )


p.s.2. zatytuluj porzadnie watek, bo na dzien dobry poleci w kosmos

[ wiadomość edytowana przez: smallsize dnia 2010-11-07 12:04:14 ]
  
 
Cytat:
2010-11-07 11:37:27, maly10001 pisze:
1. silnik muli mi na benzynie, na wolnych obrotach czasami tańczy po obrotach od 500 do 800, kilka razy nawet zgasł, po wciśnięciu gazu w podłogę dusi się i nie chce się kręcić, po puszczeniu gazu przyszarpuje, po wciśnięci tak samo, na gazie jest wszystko oki 2. nawet po przejechaniu 50 m, pokazuje mi temperature na połowę skali, po dłuższej jeździe wchodzi na czerone pole, nie wiem czy pracuje wentylator


Ad1. Przyczyną może być milion rzeczy... Do sprawdzenia układ zasilania benzyną, ewentualnie zawór odpowiadający za odcięcie gazu po powrocie na benzynę. Tyle na początek.
Ad2. Sprawdzić działanie wentylatora (podłączając/zwierając na krótko) ale sądząc po tempie nabierania temperatury sprawdziłbym termostat. Zakładam oczywiście, że układ jest szczelny, a poziom płynu chłodzącego prawidłowy.
Powodzenia!
  
 
Cytat:
2010-11-07 12:01:34, smallsize pisze:
juz gdzies tego essa widzialem. p.s. pogrzeb troche w wyszukiwarce. bylo wiele razy. co do temperatury to pewnie czujnik. co do jazdy na benie to w moim drugim jest to samo, ale nic z tym nie robie, bo po co? ( w koncu nazeczona jezdzi na gazie to do beny nie zagladam. jezdzi tak 6 lat. czasem tylko przeczyszcze przepustnice, krokowca i wio dalej ) p.s.2. zatytuluj porzadnie watek, bo na dzien dobry poleci w kosmos [ wiadomość edytowana przez: smallsize dnia 2010-11-07 12:04:14 ]



a To nie jest przypadkiem były ess sureca??
  
 
Cytat:
2010-11-07 12:09:47, MaRRecki pisze:
a To nie jest przypadkiem były ess sureca??



byc moze. trzeba by sie spytac. tez mi sie rzucil na mysl.

mialem pisac o termostacie, ale nie bylem pewny.
  
 
nie mam pojęcie, gdyż mam go od tygodnia
wiem że jest z Gołdapu
ja go kupiłem w Gdyni
oki zajmę się tym w tyg bo przy niedzieli nie chce mi się grzebać
dziękuje za odp, teraz przynajmniej wiem jaki kierunek obrać
tak Japacz, układ szczelny, a poziom płynu w normie

[ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2010-11-07 12:23:07 ]
  
 
no to autko sureca
  
 
Cytat:
2010-11-07 12:20:07, maly10001 pisze:
nie mam pojęcie, gdyż mam go od tygodnia wiem że jest z Gołdapu ja go kupiłem w Gdyni oki zajmę się tym w tyg bo przy niedzieli nie chce mi się grzebać dziękuje za odp, teraz przynajmniej wiem jaki kierunek obrać




Jak w Gdyni go kupiłeś to na bank Sureca, z tym że on go sprzedał jakieś 2 miesiące temu więc kupiłeś od następnego właściciela i prawdopodobnie przepłaciłeś :/, z tego co pamiętam to był do sprzedania za 1800zł. Ile przepłaciłeś?

CO do problemów to przyjdzie Surec to będzie wiedział najlepiej wkońcu go użytkował kilka ładnych lat.

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2010-11-21 16:20:56 ]
  
 
niedużo, chociaż nie wiem czy wgl przepłaciłem
wychodzi na to że 200 zł
ale dostałem ubezpieczenie do 25 listopada przyszłego roku
  
 
Cytat:
2010-11-07 12:26:30, maly10001 pisze:
niedużo, chociaż nie wiem czy wgl przepłaciłem wychodzi na to że 200 zł ale dostałem ubezpieczenie do 25 listopada przyszłego roku



Jak z oc na rok to można powiedzieć, że promocja była. Dziwna sprawa, że gość go kupił, ubezpieczył i sprzedał za 200zł więcej.

Przypomniało mi się, że jak był na sprzedaż to surec pisał że przewody wn jak najszybciej do wymiany, więc proponowałbym od razu, najlepiej ze świecami. Chyba że poprzedni właściciel i to zrobił, w co wątpię

[ wiadomość edytowana przez: MaRRecki dnia 2010-11-07 12:36:39 ]
  
 
kable wn są niebieskie made in USA
świec nie patrzyłem,
ale z tego co mi gościu mówił to nic w nim nie ruszał i nawet praktycznie nim nie jeździł także nie wiem, ale pewnie żeczywiście są do wymiany
  
 
Ten problem z muleniem był już od jakiegoś czasu więc najlepiej napisz priv do kol. surec. On powie Ci co sprawdzał, czego nie, co wymieniał itp
  
 
a można prosić jakiś kontakt do Niego ??
bo nie znalazłem Go na liście użytkowników niestety, pewnie przez mój brak spostrzegawczości
  
 
Cytat:
ale dostałem ubezpieczenie do 25 listopada przyszłego roku


Nie chcę studzić entuzjazmu ale polisa, która przechodzi na nowego właściciela i tak jest potem weryfikowana przez ubezpieczyciela co do wysokości zniżek i składki...

Wracając do problemów technicznych - co do chłodzenia, w pierwszej kolejności termostat i przy okazji sprawdzenie działania wentylatora. Reszta to temat rzeka... Ale skoro udało się namierzyć poprzedniego forumowego właściciela to z pewnością nieco ułatwi sprawę
  
 
oki znalazłem kolegę sureca
tak zgadza się to była Jego maszyna
  
 
Cytat:
MaRRecki pisze: Przypomniało mi się, że jak był na sprzedaż to surec pisał że przewody wn jak najszybciej do wymiany, więc proponowałbym od razu, najlepiej ze świecami.


Jeśli przewody i świece byłyby w bardzo kiepskim stanie, to gaz pod tym względem jest dużo bardziej wymagający niż benzyna. Tymczasem Kolega pisze, że na gazie wszystko jest ok.
Aczkolwiek oczywiście profilaktyczna wymiana nie zaszkodzi
  
 
Cytat:
2010-11-07 12:46:17, japacz pisze:
Nie chcę studzić entuzjazmu ale polisa, która przechodzi na nowego właściciela i tak jest potem weryfikowana przez ubezpieczyciela co do wysokości zniżek i składki... Wracając do problemów technicznych - co do chłodzenia, w pierwszej kolejności termostat i przy okazji sprawdzenie działania wentylatora. Reszta to temat rzeka... Ale skoro udało się namierzyć poprzedniego forumowego właściciela to z pewnością nieco ułatwi sprawę




to zależy od ubezpieczyciela, mi nie weryfikowali choć miałem jeszcze na 8 miesięcy ubezpieczenie i nie miałem zniżek.
  
 
Cytat:
2010-11-07 12:50:46, japacz pisze:
Jeśli przewody i świece byłyby w bardzo kiepskim stanie, to gaz pod tym względem jest dużo bardziej wymagający niż benzyna. Tymczasem Kolega pisze, że na gazie wszystko jest ok. Aczkolwiek oczywiście profilaktyczna wymiana nie zaszkodzi



teoretycznie jest jak piszesz no ale skoro właściciel pisał że kable do wymiany to chyba najlepiej wiedział ile już przeszły , pamiętam bo też się tym essem interesowałem.
  
 
mam ciotkę która zajmuje się ubezpieczeniami także nie ma problemu z przeniesieniem polisy na mnie
i powiedziała że napewno nic nie bd dopłacał
bo polisa jest już opłacona
  
 
już odpisałem na pw.
Świeczki są w miarę nowe, ale kable do wymiany bankowo, bo pewnie strzela Ci w kolektor.

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-11-07 21:14:39 ]