Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2010-11-27 19:45:26 Tak ostatnio się zastanawiałem przy jakich obrotach silnika powietrze się mieli a nie jest tłoczone, mowa tu o seryjnym kole. Czy ktoś to jakoś analizował testował czy obliczał jak to rzeczywiście wygląda.
Różni ludzie zakładają większe koła pasowe, najczęściej takie 1:1 tylko pytanie które jest najbardziej optymalne w stosunku co do chłodzenia, wiadomo że taka modyfikacje daje też to że alternator nie zabiera tyle mocy co normalnie, a jak wentylator wolniej się kręci to też są mniejsze opory. Może tu nie chodzi o chłodzenie tylko właśnie o zmniejszenie oporów które stawia alternator i wentylator, nie testowałem silnika bez paska ale powinna być jakaś różnica |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2010-11-27 20:00:18 w bmw wentylator zabiera ok. 5km mocy- testowane na hamowni |
16piotrek krosno | 2010-11-27 20:35:31 Na pasku 925, czyli przełożenie troche większe niż 1:1, nie było u mnie żadnych różnic na hamowni z podłączonym alternatorem i włączonymi światłami, czy bez |