Obroty wentylatora a wielkość koła pasowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak ostatnio się zastanawiałem przy jakich obrotach silnika powietrze się mieli a nie jest tłoczone, mowa tu o seryjnym kole. Czy ktoś to jakoś analizował testował czy obliczał jak to rzeczywiście wygląda.

Różni ludzie zakładają większe koła pasowe, najczęściej takie 1:1 tylko pytanie które jest najbardziej optymalne w stosunku co do chłodzenia, wiadomo że taka modyfikacje daje też to że alternator nie zabiera tyle mocy co normalnie, a jak wentylator wolniej się kręci to też są mniejsze opory.

Może tu nie chodzi o chłodzenie tylko właśnie o zmniejszenie oporów które stawia alternator i wentylator, nie testowałem silnika bez paska ale powinna być jakaś różnica
  
 
w bmw wentylator zabiera ok. 5km mocy- testowane na hamowni
  
 
Na pasku 925, czyli przełożenie troche większe niż 1:1, nie było u mnie żadnych różnic na hamowni z podłączonym alternatorem i włączonymi światłami, czy bez