[MKVII] Światła jazdy dziennej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od wczoraj walcze ze światlami jazdy dziennej. Gdzie bym ich nie podpiął (Alternator - Klema plusowa lub od kontrolki) jak też pod akumulator, to falują wraz z obrotami sinika Natomiast gdy podłączę pod postojówki, to ledy świecą równo lecz bardzo słabo, gdyż maja za małe natężenie. Jakieś pomysły ?

[ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2011-10-31 14:14:17 ]
  
 
Pytanie tylko poco??
  
 
Co znaczy "falują wraz z obrotami silnika" ? dodajesz gazu swiecą jaśniej, odejmujesz świecą słabiej?
  
 
Weź ty je podłącz przez przekaźnik do akumulatora bezpośrednio (oczywiście z bezpiecznikiem) a przekaźnik załączaj zapłonem, pstryczkiem, czy czym tam chcesz

Jak chcesz żeby światła wyłączały się wraz z włączeniem świateł mijania to trzeba zastosować dwa przekaźniki, jeden normalnie zwarty a jeden rozwarty
  
 
Z lamp wychodzą 3 kabelki:

* ( kabel biały ) należy podłączyć pod zapłon ( miejsce gdzie po przekręceniu kluczyka jest napięcie )
* ( kabel czarny ) pod masę
* ( kabel żółty lub inny kolor ) do świateł pozycyjnych ( a dokładniej pod prądowy kabel zasilający żarówkę pozycyjną )


Przekręcając kluczyk w stacyjce światła do jazdy dziennej zapalą się , po włączeniu świateł pozycyjnych/mijania, światła do jazdy dziennej zgasną.






I tak to powinno być podłączone
  
 
Z tym, że nie wszystkie modele DRL mają automat i 3 kabelki... Więc najlepiej żeby autor się określił jaki posiada zestaw.

Jak ma 2 kabelki to trzeba podłączyć tak jak na zdjęciu poniżej czerwony (czy tam biały) i czarny a dodatkowo na czerwony dać przekaźnik, a jego cewkę podpiąć pod światła pozycyjne/mijania

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-10-31 16:20:19 ]
  
 
Cytat:
2011-10-31 14:35:15, MaRRecki pisze:
Co znaczy "falują wraz z obrotami silnika" ? dodajesz gazu swiecą jaśniej, odejmujesz świecą słabiej?



Dokładnie tak jak piszesz Dodaje gazu świecą jaśniej, odejmuje świecą słabiej :/

Cytat:
2011-10-31 16:19:29, Pele19m pisze:
Z tym, że nie wszystkie modele DRL mają automat i 3 kabelki... Więc najlepiej żeby autor się określił jaki posiada zestaw. Jak ma 2 kabelki to trzeba podłączyć tak jak na zdjęciu poniżej czerwony (czy tam biały) i czarny a dodatkowo na czerwony dać przekaźnik, a jego cewkę podpiąć pod światła pozycyjne/mijania [ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-10-31 16:20:19 ]



Mam światła od jazdy dziennej firmy NSSC (identyczne jak na zdjęciu ponizej). Wychodzą z nich tylko 2 kabelki (plusowy i masowy). Nie chce kombinować z jakimiś automatami z aukcji internetowych, ponieważ czytałem na forum, że niektóre z nich są zrobione tak tanim kosztem, że zrzerają więcej pradu niż tradycyjne światła mijania (A mi właśnie chodzi o zaoszczedzeniu prądu w aucie szczególnie zimą). I czy gdzieś pod maską znajdę + z zapłonu ? Czy musze dogrzebać się aż do samej stacyjki (deski rozdzielczej) ?

  
 
Więc kupujesz przekaźnik NC (normalnie zamknięty) i robisz jak na schemacie niżej, będzie działało tak, że po przekręceniu kluczyka światła się zapalą, a po włączeniu pozycyjnych/mijania (to zal. od Ciebie) zgasną.

  
 
Dziękuję za pomoc Jeszcze tylko mnie zastanawia z tym + od stacyjki pod maską. Gdzie go mogę znaleźć ?
  
 
Cytat:
2011-11-01 00:49:00, fiolek992 pisze:
Dziękuję za pomoc Jeszcze tylko mnie zastanawia z tym + od stacyjki pod maską. Gdzie go mogę znaleźć ?



Ja podłączyłem pod zasilanie radia i poprowadzilem kabelek do dziennych, w momencie gdy przekrece kluczyk do pierwszej pozycji wlaczaja mi sie swiatla dzienne, gdy wlacze pozycyjne to przekaznik samochodowy wylacza swiatla - patent dziala od roku.