Carina E, kiedy robić rozrząd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po ile km robić rorżad? Od ostatniej wymiany minęło 50.000 i jak się pytam to jedni mówią że już czas a inni że dopiero przy ok 80.000km. Gdzie leży prawda?
  
 
No chyba 100tys albo 5 lat. zalezy co wczesniej.
  
 
Wg książki Wydawnictwa Komunikacji i Łączności - co 90 tys. km.
Wg Haynes'a - co 63 tys. mil = 105 tys. km.
  
 
Wg instrukcji obsługi co 100tys. km.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2009-01-26 15:25:51, Perzan pisze:
Wg instrukcji obsługi co 100tys. km. Pozdro.



Swięta racja 100 000tyś.
a jak wyglądała ostatnia wymiana czy rozrząd był wymieniany kompletny czyt tylko pasek ,bo znam i takie przypadki. ,pozdrawiam
  
 
Ja mam swoją Carinę z niemiec i tam wlasnie powiedzieli mi ze rozdząd był wymieniony przy 80 tys a następna przy 160 tys
Czyli potwierdza sie teoria ze co 80 tys.
  
 
Ja z kolei słyszałem że zalecane przez instrukcję 100 000 km to można zrobić na oryginalnym pasku a na zamienniku lepiej zmienić szybciej...
  
 
Sprawdzę, ile wytrzyma pasek Mitsuboshi - spróbuję zrobić 100kkm.

W 5S-FE robiłem co 100 na oryginałach, i było ok.

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: marcinm dnia 2009-02-02 16:49:30 ]
  
 
Witam kolegów właśnie przeczytałem treść poniżej i zainteresował mnie jeden post.
Otóż jeden z kolegów napisał, że pasek można wymieniać co 5 lat w przypadku gdy nie zrobimy określonego limitu kilometrów.
stąd moje pytanie was:
Co powinienem zrobić aby jak to mówią po bożemu było gdy
Uwaga :
4 lata temu przy przebiegu 283.000 km robiłem orginał rozrząd w ASO Toyota - (pasek rozrządu, rolka napinająca, rolka prowadząca, pasek wielorowkowy)
Obecnie mam 325.000 km i troszkę nastraszony opiniami fachowców myślę poważnie nad wymianą co o tym sądzicie, dodam tylko, że zaraz po zrobieniu tego jakieś 2.000 km pracownicy ASO nie wymienili mi uszczelniacza i jest lekki wyciek oleju tak się wydaje, jednak w ASO z roku na rok to bagatelizowali więc sam już nie wiem

Proszę was o poradę bo tutaj dowiem się prawdy najprędzej z tego co widzę.
Ps. Pompa wody ma przejechane już 230.000km
jest to model silnika
3S-FE
  
 
Planuje zakupić taki zestaw
# PASEK firmy GATES ( 5202xs )
# ROLKA NAPINACZA firmy SKF ( VKM71003 )
# ROLKA KIERUNKOWA firmy SKF ( VKM81004 )
# POPMA WODY firmy GMB ( D12044 )
  
 
Zobacz czy pompa cieknie. Jak nie, to wymień sam uszczelniacz, a rozrząd zostaw w spokoju.
Tylko niech dorze zdiagnozują który to, bo z góry potrafi zaciekać tak, że wydaje się że to dolny.
Pozdro.
  
 
Ja to widzę trochę inaczej :

Zrobiłbym komplet, na Mitsuboshi albo Sun'ie i spał spokojnie.

Jedne i drugie wytrzymują 100kkm.

Uszczelniacze tylko z oryginału, szkoda życia na zamienniki.

Do 3S rozrząd to nie majątek, więc rolki kup SKF albo GMB, pompę GMB, pasek jw i następne kilka lat masz z głowy.

Z opisu wnioskuję, że nie będziesz tego robił sam, więc po co płacić kilka razy za robociznę ? ( tak, wiem, podcinam gałąź... )

  
 
Tylko po co zmieniać pasek, jak ma ledwie 40kkm nastukane na oryginale ?
Spokojnie drugie tyle przed nim. Zarówno przebiegu jak i lat
Pozdro.
  
 
A jakbyś robił 5kkm rocznie, to olej też zmieniałbyś co 3 lata ?
  
 
Cytat:
2010-11-30 22:07:04, marcinm pisze:
A jakbyś robił 5kkm rocznie, to olej też zmieniałbyś co 3 lata ?



Tak.
  
 
No cóż po przeczytaniu waszych opinii chyba jednak skłonię się ku propozycji "marcinm", ponieważ no nie ukrywajmy, ale Polska jest ostatnimi latami dość często nawiedzana mocnymi i mroźnymi zimami, co powoduje jednak znaczne wahania temperatur, a pasek jest tylko paskiem i na pewno ma to na niego niekorzystny wpływ.
Jak słusznie również zauważyliście nie mam zamiaru tego robić sam więc raz a dobrze warto to zrobić.
Cóż za nie długo jestem umówiony z mechanikiem który jest uznawany przynajmniej w okolicy za dobrego fachowca i szczerze mówiąc podał mi takie same firmy poszczególnych elementów do wymiany jak "marcinm" - coś za tym musi być he he.
A jak mówi stare dobre Polskie przysłowie "kto źle robi, ten dwa razy robi"
  
 
A ja juz po wymianie paska przy 158 tyskm
Zaczelo sie od dziwnych odglosow imyslalem ze to moze rolka rozrzadu wiec poniewaz brakowalo tylko 2tys dowymiany wiec mysle czas zmienic-okazalo sie ze to pompa do wymiany mimo ze miala ok 35 tys Toyo. Tak wiec poszedl caly zestaw paski rolki pompa uszczelniacze nawale uszczelka pod pokrywa oraz na swiece. No i teraz tylko smigac kolejne 80 tys.
  
 
Cytat:
2010-12-04 21:40:57, junior_jr pisze:
A ja juz po wymianie paska przy 158 tyskm Zaczelo sie od dziwnych odglosow imyslalem ze to moze rolka rozrzadu wiec poniewaz brakowalo tylko 2tys dowymiany wiec mysle czas zmienic-okazalo sie ze to pompa do wymiany mimo ze miala ok 35 tys Toyo. Tak wiec poszedl caly zestaw paski rolki pompa uszczelniacze nawale uszczelka pod pokrywa oraz na swiece. No i teraz tylko smigac kolejne 80 tys.


Sory a co ma pompa do rozrządu buhaha ????
  
 
Cytat:
2010-12-05 13:10:59, rng17 pisze:
Sory a co ma pompa do rozrządu buhaha ????


Pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu. Z uwagi na trudny dostęp wymienia się ją razem z paskiem rozrządu i rolką.
  
 
Cytat:
2010-12-05 14:07:38, junior_ek pisze:
Pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu. Z uwagi na trudny dostęp wymienia się ją razem z paskiem rozrządu i rolką.


Może jakieś pojęcie masz ale niewielkie bo silnik 7A-FE nie ma w napędzie rozrządu nic poza rolką prowadzącą nawet napinacz jeśli tak można nazwać sprężynkę to raczej konstrukcja z lat 50 tych ale co najważniejsze swoje wytrzymuje i nie zawodzi jak nowsze z pompą wody w zestawie i cena niewiele przekraczająca 100 jest bezkonkurencyjna